Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2015, 12:16
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Hallo allemaal,
Ik heb dus sinds gisteravond een branderig gevoel beneden & ook is me rechterschaamlip helemaal opgezwollen en pijnlijk. Ik heb nu gewoon me strakke broek aan en het doet gewoon pijn. Ik heb altijd al last van afscheiding maar begin me nu wel een beetje zorgen te maken. Als ik op internet lees dan zie ik altijd rare dingen waardoor mn angsten erger worden. Heeft iemand een idee van wat dit is of kan iemand me tips geven? Ik durf niet naar de huisarts omdat ik dit soort dingen gewoon beschamend vind dus het liefst andere ideeeen?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 12:22
Axel11
Axel11 is offline
Heb je onlangs (onveilige?) seks gehad?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 12:25
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ik heb precies een week geleden heel kort onveilige seks gehad. En de MAP ingenomen hij is niet klaargekomen en het was echt heel kort
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 12:30
Axel11
Axel11 is offline
Laat ik ten eerste toch maar even zeggen dat dat niet heel verstandig was. Bovendien werkt de MAP alleen tegen zwangerschap en niet tegen soa's. Denk er sowieso eens over na om bijv. de pil te gaan slikken en voortaan condooms te gebruiken.

Ik denk dat naar de huisarts gaan het verstandigste is. Kun je evt. gelijk een recept voor de pil vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 12:45
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ja dat zijn we ook zeker van plan! Ik schrik hier wel erg van omdat het opeens is gekomen. Kan ik er misschien ng iets anders tegen doen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 13:34
Elin3
Elin3 is offline
Om de pijn te verlichten en meer irritatie te voorkomen: Draag katoenen ondergoed en doe even een rok of lossere broek aan in plaats van een strakke broek. Mogelijk heb je last van een schimmelinfectie. Nog even op je tanden bijten en na het weekend naar de huisarts. De huisarts kan je bij een schimmelinfectie een zalf of tabletten voorschrijven die de schimmel doden en pijn verzachten (de zalf vooral). De tabletten zijn ook vrij te verkrijgen bij de drogist, maar omdat je niet zeker weet dat het om een schimmelinfectie gaat zou ik je toch echt aanraden even langs de huisarts te gaan. Een huisarts ziet wel gekker, dus maak je daar niet druk over!
Oud 26-12-2015, 18:01
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Dankjewel voor de tips! Weet je misschien ook wat de huisarts precies allemaal gaat doen ofzo of wat ik kan verwachten want moet er dinsdag sws heen. Maar ben bang dat er straks wat ergs uit komt 😭
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 18:50
Elin3
Elin3 is offline
Je huisarts wil even naar je vagina kijken, als het puur een schimmelinfectie is verder onderzoek niet nodig. Je zult ook uit moeten leggen wat je klachten zijn, en je huisarts kan vragen of je recent (onveilige) seks hebt gehad. Hoe het precies in z'n werk gaat wanneer je een SOA hebt weet ik niet.
Oud 26-12-2015, 18:59
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ahh oke , bedankt! Ik ben 17 jaar gaan ze hier nu me ouders ook over inlichten of gebeurt dat niet , want wil het denk toch liever niet
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 19:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ahh oke , bedankt! Ik ben 17 jaar gaan ze hier nu me ouders ook over inlichten of gebeurt dat niet , want wil het denk toch liever niet
Nee, huisarts heeft sowieso geheimhoudingsplicht vanaf 16 jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 20:08
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Aah fijn dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 21:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, naar de dokter lijkt me verstandig. Het klinkt wel als een schimmelinfectie, maar je weet maar nooit. Je vagina wassen met speciale zeep (Lactacyd, Chilly, dat soort dingen) wil soms tijdelijk ook nog wel helpen tegen de jeuk, maar het is niet de oplossing natuurlijk.

Ik kan je aanraden gelijk een soatest te vragen, gewoon voor de zekerheid. Herpes kunnen bijvoorbeeld al krijgen van een koortslip. Met zo'n test gaat er eventjes een lang wattenstaafje naar binnen en dat is het, niks pijnlijks.
Oud 26-12-2015, 21:11
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ja ik begrijp dat het misschien wel verstandig is, maar ben bang stel als er herpes ofzo uitkomt ( heb nog nooit koortslip gehad) komen ze dan ook te weten hoe je dat krijgt en wat gaat er eigenlijk gebeuren word er zenuwachtig van
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 21:20
Elin3
Elin3 is offline
Dokters zien echt de gekste dingen, die veroordelen jou echt niet omdat jij op je 17e een keer onveilige seks hebt gehad. Gewoon naar de dokter gaan, dan weet je wat het is. Als het een schimmelinfectie is kan dat namelijk prima een andere oorzaak hebben dan seks. Is het een SOA, dan zal de dokter het vooral goed van je vinden dat je er niet mee blijft lopen/ anderen besmet.
Oud 26-12-2015, 21:45
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ja daar heb je zeker wel gelijk in, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2015, 22:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ze kunnen niet door een soatest zien hoe je eraan komt je krijgt er gewoon iets voor. Maar maak je niet te druk om wat er wel of niet uit zou kunnen komen, een heleboel mensen hebben bijvoorbeeld herpes (want een koortslip is ook herpes) en die leven ook nog
Oud 26-12-2015, 23:13
Halloikbenano
Halloikbenano is offline
Ah zo! Gelukkig maar hartstikke bedankt voor de informatie!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 12:07
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ze kunnen niet door een soatest zien hoe je eraan komt je krijgt er gewoon iets voor. Maar maak je niet te druk om wat er wel of niet uit zou kunnen komen, een heleboel mensen hebben bijvoorbeeld herpes (want een koortslip is ook herpes) en die leven ook nog
idd en beter verhelpen dan er mee doorlopen en andere aansteken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten