|
|
Bekijk resultaten poll: Geef jij wel eens iets aan zwervers/daklozen/straatkrantverkopers? | |||
Ja, voornamelijk geld |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 45.00% |
Ja, maar alleen eten of drinken |
2 | 10.00% |
Ja, een schop |
1 | 5.00% |
nee, ik negeer ze |
3 | 15.00% |
Wat zijn dit? Dit hebben we in mijn dorp niet. We hebben wel 1 neger, is dat hetzelfde? |
5 | 25.00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn vriend ruilt wel eens kleingeld met de krantenverkoper (volgens mij heeft hij zowel de metro als de straatkrant) bij de Lidl bij hem in de buurt, zodat we een muntje hebben voor het winkelwagentje. Na het boodschappen doen geeft hij die man dan een euro/ vijftig cent (net wat er in het wagentje zat).
Ik geef zelf eigenlijk nooit geld. Vroeger ging ik nog wel eens met mijn buurmeisje naar de supermarkt, en dan gaven we vijf of tien cent aan de straatkrantverkoper.
|
In Dublin lieten we het eten wat we over hadden in het restaurant inpakken en dat gaven we dan weg aan zwervers maar daar waren er echt heel veel
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
elke dag wel 5 á 10 euro. Heb een paar 'vaste' waar ik altijd wat aan geef. Eentje heeft een hond en daar had ik laatst hondenvoer voor gekocht. Soms haal ik ook extra koffie voor ze als ik in de winkel sta.
Ik ga hun leven toch niet veranderen maar elke klein beetje helpt I guess |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Beleefdheid kost niets. En als je het niet voor hen doet, dan kan je het altijd nog voor jezelf doen onder het motto "What you give is what you get".
En voor een glimlach geldt hetzelfde. Ik weet dat er heel veel mis is in Zuid-Afrika, maar in dat land heeft men doorgaans in het dagelijks leven veel meer aandacht, mededogen, een lach, een verhaal, een advies of wijze woorden voor elkaar over en daar word ik heel blij van.
|
|