Advertentie | |
|
![]() |
|
Amerika zal het vast wel doen..het is ook niet niks. Zoveel slachtoffers in zo'n korte tijd. Ikzelf zal 11 september ook wel zoiets hebben van: Jah..vandaag is het een jaar geleden dat het gebeurd is.
En ik denk dat wanneer je de tv die dag aanzet, je regelmatig programma's ziet waarin ze het hebben over die ene dag. Dus ik denk niet dat je het kan ontlopen ofzo.
||
Citaat:
|
Ik voel me nou niet op de één of andere manier verbonden met de slachtoffers van 9/11, dus ik ga het niet herdenken. Maar ik vrees dat mijn school er wel op staat om 3 minuten stil te zijn, omdat er een paar Amerikanen rondlopen, maar ik vind het overbodig. Op vier mei ben ik daaraantegen wel een minuut stil om 8 uur.
REIE
|
Op 1 september komen er op mijn school: Romano Prodi (EU-voorzitter) Guy Verhafstad (premier van Belgie), de premier van DK
![]() Ik hoop dat ze mij laten spreken maar ik ben nu al bezig zoveel mogelijk argumenten te verzamelen. Gelukkig vind ik er al veel op dit forum, dus alvast bedankt A&N-ers ![]() Dit vind ik wel vééééél beter dan herdenken. Amerika probeert landen (ja, heel Europa) te winnen voor een aanval op Irak, maar ze hebben absoluut geen aanleiding... REIE
||
Citaat:
REIE
Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 20:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Kun je beter elke dag die mensen herdenken die sterven van de honger, ernstige ziektes, etc. Zijn er veel meer en het lijkt me vrij logisch dat zij meer lijden dan dit kleine groepje en in grotere getalen zijn. En hoe zit het met al die mensen in Afghianistan die gestorven zijn?
Citaat:
|
![]() |
[QUOTE]dystopia schreef:
En hoe zit het met al die mensen in Afghianistan die gestorven zijn? Ja als ik iets zou herdenken dat is het dat wel, maar nie die mensen uit het WTC, of in ieder geval ga ik niet bush bedanken dat hij zo goed de "Terroristische" landen heeft gebombardeerd, terwijl het alleen om de Olie draait
||
![]() |
Citaat:
maar als ik daar aan wil denken, heb ik daar echt geen 4 mei voor nodig om 2 minuten stilte of 2 minuten klokkengeluid ergens op de hei of in de duinen te horen/zien dat is nog zoiets, waarom zou er stilte moeten zijn, als je ergens aan denkt/iets herdenkt ? Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 12:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik bedoel meer: waarom wordt er 1 minuut stilte in acht genomen en niet 1 minuut naar een muzieknummer bv. luisteren enige voorbeeld dat ik nu bedenken: 'Elton John - Candle in the Wind' zou voor mij veel meer dan een minuut stilte als ik Diana's zou herdenken (niet dat ik doe) |
![]() |
|
Ik denk dat scholen in Amerika het uitgebreid gaan bespreken die dag; de pledge zal vaak gezegd worden, etc. Op de high school van een vriendinnetje van me werd gevraagd of iedereen in het rood-wit-blauw wilde komen, dat soort dingen. Ze doen op die school overigens ook mee aan het "Rolling Requiem"; (school)koren van over de hele wereld gaan om 8:46 Mozart's requiem zingen, met de naam van een overledene opgespeld. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk; natuurlijk mag je bekenden die zijn omgekomen herdenken, maar het doel van de herdenking op 9-11 lijkt enkel om het 'patriotism' nog wat te versterken..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
||
Citaat:
Zo blijven we aan de gang. En ik heb er geen zin in. Laat diegenen het maar herdenken die er DIRECT mee te maken hadden. Dat lijkt me niet verkeerd.... Hoewel ik nu al vrees voor Amerikaanse patriottische kots op televisie ![]() ![]() (te pas en te onpas (al eens gezien wat een marketing achter die aanslagen zit? Volgens mij hebben ze meer eraan verdiend dan aan verloren (materieel gezien dan) Ziek! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() REIE
|
|