Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2015, 18:54
Tim121
Tim121 is offline
Ik denk erover na om (bijv. via EF) een "tussenjaar" in Ierland te doen. Maar ik vroeg me af blijf je dan zitten of niet? Want ik zou dan graag mijn 4vwo daar doen maar ik weet niet of ik dan naar 5vwo mag als ik terug kom (en natuurlijk mijn Nederlands enz. Bijhoud) of dat ik dan naar 4 vwo moet. Heeft er iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2015, 18:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je bent leerplichtig tot je 18e of tot je een diploma mbo, havo of vwo hebt dus weet niet of je voor die tijd zomaar een jaar weg kan.

Het zal sowieso lastig worden met je vakkenpakket want in Ierland hebben ze natuurlijk niet de profielen die wij hier hebben.
Oud 23-09-2015, 19:05
Tim121
Tim121 is offline
Citaat:
Je bent leerplichtig tot je 18e of tot je een diploma mbo, havo of vwo hebt dus weet niet of je voor die tijd zomaar een jaar weg kan.

Het zal sowieso lastig worden met je vakkenpakket want in Ierland hebben ze natuurlijk niet de profielen die wij hier hebben.
Je kan met EF vanaf 14 jaar al een tussenjaar doen. Dus dat is geen probleem (ook niet voor mijn school).

Laatst gewijzigd op 23-09-2015 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 19:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat bepaalt je school niet maar de leerplicht ambtenaar/overheid.
Oud 23-09-2015, 19:56
Axel11
Axel11 is offline
Aangezien een inschrijving aan een school in het buitenland in beginsel kan tellen voor de Nederlandse leerplicht is dat niet direct een probleem: ik neem aan dat organisaties zoals EF dit goed hebben geregeld. Verder moet je het op je eigen school overleggen/regelen, ook of je naar vwo 5 mag als je terugkomt. Een vriendin van mijn partner heeft (bijna) haar hele vijfde klas vwo als ik het goed doorgebracht op een middelbare school in Duitsland, dit was geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2016, 22:49
Jolien18
Jolien18 is offline
Ik zou zeker voor een tussenjaar gaan, maar nooit meer met EF. Daar draait het alleen maar om geld en als er een probleem is zijn ze niet thuis! Voor meer info, stuur even een pb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten