Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 17:03
Remqo
Remqo is offline
Hoe zou de wereld er over 10, 50 en/of 100 uitzien volgens jullie, op technologisch gebied?
De wereld word steeds kleiner, alles word steeds berijkbaarder. Maar tot hoe ver zal het gaan?
Wat zouden mogelijke doorbraken kunnen wezen in de wereld van wetenschap?

Hebben we over een aantal jaren vliegende auto's?
Zou teleport mogelijk zijn, door massa in energie om te zetten en andersom?
Zou buigingen in tijdlijnen in praktijk gebracht worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 17:08
Frida
Frida is offline
Citaat:
Draakiej schreef:

Hebben we over een aantal jaren vliegende auto's?
Zou teleport mogelijk zijn, door massa in energie om te zetten en andersom?
Zou buigingen in tijdlijnen in praktijk gebracht worden?
Men kan zich beter bezighouden met de uitputting van onze grondstoffen (die bv nodig zijn voor warmte ed...) en hoe men alternatieve voor deze zoek, dan zich bezig te houden met vliegende auto's

Neen vliegende auto's en dat soort dingen (vaak terug te vinden in SF films) zie ik niet meteen gebeuren over een aantal jaren. Maar het lijkt me logisch dat we op technologisch gebied wel een stap verder zullen staan
Oud 31-08-2002, 17:20
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Frida schreef:

Men kan zich beter bezighouden met de uitputting van onze grondstoffen (die bv nodig zijn voor warmte ed...) en hoe men alternatieve voor deze zoek, dan zich bezig te houden met vliegende auto's

Daar heb ik even niet bij stil gestaan

Ik ga er vanuit dat ze in de toekomst (meer) rekening houden met het millieu
Volgens mij gaan de millieu eisen verscherpt worden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:10
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Draakiej schreef:

Daar heb ik even niet bij stil gestaan

Ik ga er vanuit dat ze in de toekomst (meer) rekening houden met het millieu
Volgens mij gaan de millieu eisen verscherpt worden.
we zullen wel moeten. Anders zitten we zeer binnenkort (nouja ik hgeloof over een 10 á 50 jaar) zonder brandstof en kunnen we niet meer onze apparaten laten draaien.

Ik ben er trouwens stellig van overtuigd dat de motoren op- water en andere milieureddende middelen al láng bestaan maar echter die weggestopt zijn in de kluizen van bedrijven als Shell. Ik verrmoed dan ook dat deze bedrijven (die nu hun verdiensten halen uit het vernachelen van het milieu om het maar plat te zeggen) ook de eersten zullen zijn om milieuverbeterende uitvindingen (en de eventuele brandstof hiervoor) op de markt te brengen.
Oud 31-08-2002, 21:32
Severus
Severus is offline
De wereld wordt naar mijn mening in de toekomst alleen maar verneukter. Eigenlijk zoals hij nu is, maar dan een stuk erger. De milieuvervuiling blijft wereldwijd toenemen, en ook het broeikasteffect.... wij mensen draaien onszelf en de hele planeet de das om.

Ripper
Oud 31-08-2002, 22:11
New Born
New Born is offline
Ik denk dat de aarde steeds meer bevuilt raakt en dat het broeikaseffect toeneemt. Er zullen meer en meer diersoorten uitsterven ook al proberen veel mensen dat tegen te houden. Het klimaat gaat heel erg veranderen, de temperaturen zullen gaan stijgen en de poolkappen smelten. Daardoor zullen grote stukken land overstromen waaronder Nederland. Uiteindelijk zal de mens zelf ook uisterven en zal de aarde zich heel erg langzaam weer herstellen en komen er nieuwe diersoorten bij.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:06
Isa
Isa is offline
eeen perfecte samenleving waar alle problemen opgelost zijn en mensen zich genetisch kunnen laten aanpassen zodat er geen gehandicapten meer zijn en iedereen altijd blij is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:25
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
en geen kenny's !!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
eeen perfecte samenleving waar alle problemen opgelost zijn en mensen zich genetisch kunnen laten aanpassen zodat er geen gehandicapten meer zijn en iedereen altijd blij is.
veel gehandicapten zijn blijer dan "gewone" mensen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 12:07
Severus
Severus is offline
Citaat:
Osiris schreef:

veel gehandicapten zijn blijer dan "gewone" mensen
Klopt, omdat zij zich niet bewust zijn van hoe verneukt de wereld is en hoe rot en hard het leven eigenlijk is. Zij zijn gewoon zorgeloos en dus gelukkiger. Wij hebben daarentegen veel zorgen en stress en zijn dus ongelukkiger.

*zucht* Ik wou dat ik nog een onschuldig kind was dat niets wist over de grote boze wereld......

Ripper
Oud 04-09-2002, 21:48
Verwijderd
over 100 jaar is er bijna geen groen meer..mensen blijven maar bouwen en bouwen...
teleporteren lijkt me nie mogelijk... is fantasie die niet in werkelijkheid kan worden gebracht...zelfde als tijdreizen....we hebben de materialen er nie voor om ons lichaam zo te transporteren in een flits..of het nu terug in de tijd is of andere bestemming

zal anders ook je dood kunnen betekenen...

verkeer wordt wel veiliger...dmv rails in wegen zodat je zelf niet meer hoeft te sturen...een soort 4 zits trein

das ook een fantasie maar ja
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 08:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
en geen kenny's !!!
dus jij wilt graag een wereld waar we wel bepeerkingen hebben ook al hebben de het vermogen die op te lossen. jij hebt liever problemen dan blijdschap? ben je masochistisch ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten