Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2016, 00:32
fairtje
fairtje is offline
Hey,

Een intakegesprek...
Ik weet niet wat ik daarvan kan verwachten,wel heb ik er een brief over gekregen over wat ik mee moet nemen en wat diegene gaat vragen aan mij.
Moet ik mijn antwoorden onthouden op de vragen die hij gaat stellen zoals die ook in de brief staan?
Toelatingstest...
Ik vind het HEEEEEL erg spannend allemaal..
De test bestaat uit sporten,powerpoint enzo.
De powerpoint vind ik het lastigst,omdat ik niet graag voor een groep spreek..
Maarjah.. als het moet,dan moethet (jammer genoeg)
Weet iemand een tip voor hoe ik de presentatie het beste houd,zonder te snel te praten..? Op mijn school,mijn spreekbeurt... iets te snel gedaan,maximaal 7 minuten praten.. ik deed er te kort over ik praatte te snel,want ik deed het in 3,5 minuut..

Greetz,
Fairtje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2016, 09:01
Online hulp
Online hulp is offline
De beste tip die ik je kan meegeven is: Haal adem. Als we iets spannends doen, zoals presenteren, gaan we snel oppervlakkig ademen. Hierdoor gaat je spreektempo omhoog, wordt je stem hees en word je nog zenuwachtiger. Neem daarom je tijd, laat af en toe even een stilte vallen, haal diep adem tot helemaal onder in je buik en kijk rustig rond naar je publiek. Oefen dit vooral met je familie of vrienden en je presenteren zal een stuk gemakkelijker gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 11:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik reken meestal 1 minuut per slide.Zet daar alleen wat steekwoorden op zodat je niet je verhaal gaat voorlezen.
Oud 28-03-2016, 20:21
fairtje
fairtje is offline
Citaat:
Ik reken meestal 1 minuut per slide.Zet daar alleen wat steekwoorden op zodat je niet je verhaal gaat voorlezen.
Bedoel je met slide"1 dia"?

Het ding met presenteren,is dat ik niemand ken waarvoor ik spreken moet.dat vind ik dan best eng..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een slide is een dia ja.

Het kan misschien ook weer een voordeel zijn dat je niemand kent. Als ze jou ook niet kennen, vergeet dan niet om je allereerst even voor te stellen.
Reageren

Regels voor berichten