Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2016, 12:52
Sloeiroep
Sloeiroep is offline
Hallo allemaal,

Zijn er misschien mensen die op een of beide van deze studies zitten? Zelf ben ik afgestudeerd piloot maar kan helaas niet aan een baan komen, vandaar dat studeren weer een optie is geworden voor komend jaar. Vanuit mijn achtergrond en (deels) voorkennis heb ik me aangemeld bij LR en heb daar vorige week de laatste stap van de decentrale selectie doorlopen. Het punt is uiteraard dat ik er erg laat bij ben dus volledige orientatie lastig is.

Al met al hou ik het liever breed en praktisch. Ondanks mijn opleiding ben ik geen die-hard luchtvaart freak. So far lijkt LR sterk luchtvaartgericht - dat is ook wel het idee van de opleiding uiteraard. Mijn vraag aan de studenten is dan ook of dit ten koste gaat van andere algemene "engineering" vakken of projecttijd. De TUe en UT lijken beide veel tijd te besteden aan projecten. LR heeft naar horen zeggen de hoogste werklast, komt dit door extra vakken boven op "normale" WTB of mist het echt een deel van de vakken?

Wat ervaringen zouden fijn zijn! Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2016, 13:12
Axel11
Axel11 is offline
Lucht- en ruimtevaarttechniek is duidelijk gericht op (in de bachelor vooral) luchtvaart.

Als je met "algemene engineering"-vakken bedoelt de vakken van de bachelor Werktuigbouwkunde: die kun je inderdaad zien als "breder".
Bij Werktuigbouwkunde wordt ook meer in projecten gewerkt. L&R heeft wat meer "traditionele" onderwijsvormen.
Iemand die L&R studeert leert deels andere dingen dan iemand die Werktuigbouwkunde studeert en vice versa. Neemt niet weg dat er veel overeenkomsten zijn.

Tot slot kun je wel zeggen dat L&R een zwaardere studie is dan Werktuigbouwkunde.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2016, 10:10
Sloeiroep
Sloeiroep is offline
Bedankt! Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat een studie met meer projecten mij eigenlijk meer aanspreekt, zeker aangezien ik natuurlijk al werk ervaring heb. Niet dat dat heel vergelijkbaar is uiteraard maar enfin. Eerst maar eens kijken of ik door ben, dan zal ik daarna beslissen. Heeft iemand nog noemenswaardige positieve/negatieve ervaringen met Twente of Eindhoven? So far lijkt het algemene idee dat je met beide wel goed zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten