Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2016, 18:07
Kikaa*
Kikaa* is offline
Hoi!
Advertentie
Oud 05-04-2016, 18:07
Macrador
Macrador is offline
Verdorie je was te snel.
Oud 05-04-2016, 18:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
@ Macrador: ik drink voornamelijk wijn als ik mag drinken met mijn medicijnen! Is veilig, want in sommige drank zitten ook gluten en ik vind dat niet zo heel erg lekker. Wijn wel, dus wijn!
Verwijderd
Een vriend van me kan niet tegen gluten, dus als iedereen aan het bier gaat, haalt hij z'n wodkafles uit z'n tas.
Macrador
Macrador is offline
Ik zocht nog naar een leuke titel. hoi opgezwolle en rode plekken ofzo.
Oud 05-04-2016, 18:09
Kikaa*
Kikaa* is offline
Al hoewel ik pas een DURE fles wijn had waar MELK in zat? Wie doet er melk in wijn? Dat ging dus ook niet.
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik zocht nog naar een leuke titel. hoi opgezwolle en rode plekken ofzo.
Zal ik het aanpassen?
Macrador
Macrador is offline
Het lijkt me wel handig dat geen gluten zo een hype is geweest en zo.
Oud 05-04-2016, 18:10
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zal ik het aanpassen?
Kies gewoon voor de leukste titel
Oud 05-04-2016, 18:12
Verwijderd
Ik vind mijn allergieën eigenlijk niet heel moeilijk, maar ik vermijd eten met andere mensen wel een beetje.
Oud 05-04-2016, 18:12
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Het lijkt me wel handig dat geen gluten zo een hype is geweest en zo.
Aan de ene kant wel, want meer producten in de winkel, aan de andere kant niet want restaurants snappen nu soms niet helemaal het verschil/soms word je wat minder serieus genomen. Ligt wel aan het restaurant natuurlijk, maar ik word ziek als mijn patat (speciaal voor Korreltje: friet) in vet wordt gebakken waar ook kroketten in zijn gebakken. Door de hype is dat idee af en toe een beetje vervaagd zeg maar. Maar goed, meer producten in de winkel die ook iets betaalbaarder zijn, dus dat is wel fijn.
Oud 05-04-2016, 18:13
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Kies gewoon voor de leukste titel
Volgens mij kan ik de titel niet eens meer aanpassen.
Oud 05-04-2016, 18:13
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Een vriend van me kan niet tegen gluten, dus als iedereen aan het bier gaat, haalt hij z'n wodkafles uit z'n tas.
klinkt als een topkerel
Oud 05-04-2016, 18:14
Verwijderd
Citaat:
klinkt als een topkerel
Ik denk dat jullie vrienden zouden zijn!
Oud 05-04-2016, 18:15
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik vind mijn allergieën eigenlijk niet heel moeilijk, maar ik vermijd eten met andere mensen wel een beetje.
Ik vind het thuis ook niet echt heel moeilijk meer, ik ontdek steeds meer dingen die wél lekker zijn. Vanochtend eindelijk eens een fatsoenlijk brood gebakken. Ben benieuwd of het morgen niet uit elkaar flikkert, dus spannend. Maar buitenshuis is het soms wel echt een complete ramp. Bij vrienden kook ik zelf als ik mee-eet. Bij vriendjes vind ik het ook lastig aan het begin. Op een dag als Koningsdag neem ik mijn eigen eten mee en hoop ik dat een restaurant het goed vindt dat als mijn vrienden uitgebreid lunchen ik mijn eigen broodjes mag eten. En tsja, verder, gaat het buitenshuis gewoon regelmatig fout. Maar ach!
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Volgens mij kan ik de titel niet eens meer aanpassen.
Het gaat om het idee. Het was een lief gebaar.
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik word ook altijd vrienden met iedereen vrouw/man/jong/oud. Behalve echt jonge mensen van 12 en 13 enzo, die hebben altijd een hekel aan mij
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
dat doe ik ook
Oud 05-04-2016, 18:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik koop wel eens groente waarvan ze bij de kassa niet weten wat het is laatst zoete aardappel en ik betaal cassave.
Oud 05-04-2016, 18:19
Kikaa*
Kikaa* is offline
Pas was ik bij de oma van mijn vriend en ze had echt allemaal gebak en lekkere hapjes en echt HEEL VEEL lekkere dingen. Doet me niks, maar ze vond het zielig voor mij. Het ging echt zo:

'Jij mag geen cake he?'
'Nee, sorry, helaas!'
'Je mag deze taart ook niet zeker?'
'Nee. Maar het is goed zo hoor! Echt prima!'
'Hmmm.... Wil je dan een biscuitje?'
'Daar zitten ook gluten in!'

Twee minuten later:
'Ik heb nog wel sinaasappelsap! Wil je dat?'
'Ik mag ook geen sinaasappel, dat gaat ook niet goed, dus nee, bedankt! Heel erg lief van u'
'Ah, jeetje, wat moeilijk moet dat zijn!'

Vijf minuten later:
'Ik heb wel kiwi's of een appel! Wil je dat?'
'Ja, lekker, doe maar een appel!'

Ik vond het oprecht lief dat ze zo door bleef zoeken, en ik dacht dat ik haar er ook wel een plezier mee zou doen als ik een appel at. Had ik de appel op:

'Ik heb hier ook chocola gevonden! Mag je dat?'
'Nee, er zit melk in, sorry'

ARGH. Ik voel me dan ook echt oprecht bezwaard terwijl dat nergens op slaat natuurlijk, maar goed!
WolterB
WolterB is offline
Mongozo is vies glutenvrij bier
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik koop wel eens groente waarvan ze bij de kassa niet weten wat het is laatst zoete aardappel en ik betaal cassave.
Zo lang het goedkoper is maakt dat niet uit!
Oud 05-04-2016, 18:20
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Mongozo is vies glutenvrij bier
Volgens mij heb ik die niet gekocht! Maar volgens mij vind ik het toch ranzig, dus maakt het toch geen reet uit welke ik koop. Het gaat om het idee. Koop er nog wel een fles wijn naast.
Oud 05-04-2016, 18:20
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Pas was ik bij de oma van mijn vriend en ze had echt allemaal gebak en lekkere hapjes en echt HEEL VEEL lekkere dingen. Doet me niks, maar ze vond het zielig voor mij. Het ging echt zo:

'Jij mag geen cake he?'
'Nee, sorry, helaas!'
'Je mag deze taart ook niet zeker?'
'Nee. Maar het is goed zo hoor! Echt prima!'
'Hmmm.... Wil je dan een biscuitje?'
'Daar zitten ook gluten in!'

Twee minuten later:
'Ik heb nog wel sinaasappelsap! Wil je dat?'
'Ik mag ook geen sinaasappel, dat gaat ook niet goed, dus nee, bedankt! Heel erg lief van u'
'Ah, jeetje, wat moeilijk moet dat zijn!'

Vijf minuten later:
'Ik heb wel kiwi's of een appel! Wil je dat?'
'Ja, lekker, doe maar een appel!'

Ik vond het oprecht lief dat ze zo door bleef zoeken, en ik dacht dat ik haar er ook wel een plezier mee zou doen als ik een appel at. Had ik de appel op:

'Ik heb hier ook chocola gevonden! Mag je dat?'
'Nee, er zit melk in, sorry'

ARGH. Ik voel me dan ook echt oprecht bezwaard terwijl dat nergens op slaat natuurlijk, maar goed!
Ik weet niet hoe je het volhoudt want dat lijkt me ontzettend vermoeiend
Oud 05-04-2016, 18:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben een eetclub met vrienden en daar zit een stel bij die bij een of ander kruidenvrouwtje geweest zijn en nu de halve wereld niet meer mogen eten inclusief allerlei e-nummers, lactose, de meeste kruiden, tarwe (maar dan wel bier drinken ). Afgelopen zaterdag had ik zelf falafel gemaakt en speciaal voor een van hen wat apart gehouden zonder komijn. Is ze boos omdat ik het in een afgewassen bakje meegenomen had waar ooit noten in gezeten hadden.
Oud 05-04-2016, 18:22
Verwijderd
Hoi
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe je het volhoudt want dat lijkt me ontzettend vermoeiend
Het is meer dat ik me een enorme zeikerd voel enzo. Maar ik stel me echt niet aan, want ik ben echt minimaal één dag helemaal van de kaart, maar het voelt zo kut op die momenten. Wat wel echt heel grappig is is dat alle oudere mensen wel snappen dat ik geen taart en lekkere koekjes mag enzo, maar dat ze niet snappen dat ik geen biscuitjes mag. Echt heel typerend.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wij hebben een eetclub met vrienden en daar zit een stel bij die bij een of ander kruidenvrouwtje geweest zijn en nu de halve wereld niet meer mogen eten inclusief allerlei e-nummers, lactose, de meeste kruiden, tarwe (maar dan wel bier drinken ). Afgelopen zaterdag had ik zelf falafel gemaakt en speciaal voor een van hen wat apart gehouden zonder komijn. Is ze boos omdat ik het in een afgewassen bakje meegenomen had waar ooit noten in gezeten hadden.
leuke 'vrienden' dan.
Oud 05-04-2016, 18:23
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Oh, mensen die glutenvrij eten en dan wel bier drinken. 'Ja het is zo lekker!!!' Dan maak je jezelf zo lekker ongeloofwaardig. Ik kan me er ook heel erg aan ergeren.
Oud 05-04-2016, 18:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En dan bedenkt ze last minute om het toetje te veranderen en vertelt ze dat ze er nu sinaasappel in gedaan heeft terwijl ik daar echt absoluut niet tegen kan.
Oud 05-04-2016, 18:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oh, mensen die glutenvrij eten en dan wel bier drinken. 'Ja het is zo lekker!!!' Dan maak je jezelf zo lekker ongeloofwaardig. Ik kan me er ook heel erg aan ergeren.
Zogezegd had ie dat ook laten testen en kon dat wel.
Oud 05-04-2016, 18:25
Macrador
Macrador is offline
Ik hoorde daarstraks op de trein ook iemand bellen die naar de Tibetaanse 'arts' was geweest voor pillen.
Waarom doen mensen zo raar?
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Het is meer dat ik me een enorme zeikerd voel enzo. Maar ik stel me echt niet aan, want ik ben echt minimaal één dag helemaal van de kaart, maar het voelt zo kut op die momenten. Wat wel echt heel grappig is is dat alle oudere mensen wel snappen dat ik geen taart en lekkere koekjes mag enzo, maar dat ze niet snappen dat ik geen biscuitjes mag. Echt heel typerend.
Man, jij een zeikerd, dan ben ik een natuurramp Ik vind het al irritant als mensen blijven zeuren omdat ik alleen water drink als ik ergens ben of geen taart wil eten op feestjes en ik heb niet eens een goede reden.
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Zogezegd had ie dat ook laten testen en kon dat wel.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Och, zo ken ik er wel meer. Je hoeft niet per definitie alles te laten staan; als je maar weet wat de gevolgen zijn
Oud 05-04-2016, 18:26
Holland Oates
Holland Oates is offline
@Azeche: Ik eet elke dag groenten hoor.
Btw, m'n gegrilde courgette/paprika/knoflook/kip dinges met rijst is vet lekkah.
Oud 05-04-2016, 18:26
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Man, jij een zeikerd, dan ben ik een natuurramp Ik vind het al irritant als mensen blijven zeuren omdat ik alleen water drink als ik ergens ben of geen taart wil eten op feestjes en ik heb niet eens een goede reden.
Geen zin is een prima reden.
Oud 05-04-2016, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Als ze echt een zware notenallergie heeft is dat inderdaad een probleem.

voor de rest klinkt ze wel als een grote faalhaas.
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Zo was ik ook ooit op een feestje en ik kon niet drinken in combinatie met mijn medicijnen. Mensen vonden het saai dat ik geen alcohol dronk, dus dachten ze van yo, dan gaan we het maar zelf voor haar bestellen. Daar kan ik dus écht niet tegen.
Kikaa*
Kikaa* is offline
Alsof ik niet gezellig ben zonder alcohol.
Oud 05-04-2016, 18:30
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik rook de vodka in je water wel hoor.
Oud 05-04-2016, 18:30
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Geen zin is een prima reden.
Ja maar als je nooit taart hebt geproefd, hoe kun je dan weten hoe het smaakt Ik wil dan altijd zeggen ik weet niet hoe het smaakt maar het kan me eigenlijk ook niets verrekken
Oud 05-04-2016, 18:31
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Oh ik weet dat ik fantastisch ben zelfs zonder alcohol dus daar maak ik me nooit druk om
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik rook de vodka in je water wel hoor.
Ja daarna was ik wel een stuk gezelliger he?
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als ze echt een zware notenallergie heeft is dat inderdaad een probleem.

voor de rest klinkt ze wel als een grote faalhaas.
Ja dat weet ik wel maar dan heeft er in alles uit mijn keuken wel iets gezeten waar ze niet tegen kan.
Oud 05-04-2016, 18:38
Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Citaat:
Oud 05-04-2016, 18:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Of mensen die zweren dat de gluten in tarwe slecht voor je zijn maar die in spelt niet Ik heb zelfs eens een foodgoeroe horen zeggen: 'Je kunt tarwe beter vermijden, want daar zitten gluten in en daar kun je een allergie voor ontwikkelen. Spelt kun je natuurlijk wel gewoon eten want dat is super goed voor je!'
Oud 05-04-2016, 18:42
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Of mensen die zweren dat de gluten in tarwe slecht voor je zijn maar die in spelt niet Ik heb zelfs eens een foodgoeroe horen zeggen: 'Je kunt tarwe beter vermijden, want daar zitten gluten in en daar kun je een allergie voor ontwikkelen. Spelt kun je natuurlijk wel gewoon eten want dat is super goed voor je!'
Volgens mij is het wel zo dat de gluten in spelt beter te verteren zijn dan in tarwe ofzo. Ik weet het niet precies, maar ik weet wel dat mensen met een intolerantie soms wél tegen spelt kunnen. Zijn er niet veel, ik ook niet, maar er zit dus wel degelijk verschil in.
Oud 05-04-2016, 18:45
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
@Azeche: Ik eet elke dag groenten hoor.
Btw, m'n gegrilde courgette/paprika/knoflook/kip dinges met rijst is vet lekkah.
Fijn Mijn tomatensoep is ook echt intens lekker. En volgensmij heb ik zo veel gemaakt dat ik nu de hele week soep ga eten
Oud 05-04-2016, 18:48
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Volgens mij is het wel zo dat de gluten in spelt beter te verteren zijn dan in tarwe ofzo. Ik weet het niet precies, maar ik weet wel dat mensen met een intolerantie soms wél tegen spelt kunnen. Zijn er niet veel, ik ook niet, maar er zit dus wel degelijk verschil in.
Als je een overgevoeligheid hebt, kan het helpen ja. Met een allergie maakt het geen fluit uit.
Maar het ging me er vooral om dat hij zei dat je het niet moet eten 'omdat je er een allergie voor kunt ontwikkelen'. Je kunt overal een allergie voor ontwikkelen, dus dan kun je maar beter niets meer eten.

Regels voor berichten