![]() |
|
![]() |
Hey iedereen.
Ik moest een klein projectje maken voor Informatica 4 VWO bij ons op school. Hier ga ik natuurlijk geen hele site voor kopen, dus dacht ik dat moet ook gratis kunnen. Het is super makkelijk. Je kan er allemaal software zoals Wordpress (blog) op MyBB (forum) op zetten. In dit voorbeeldje ga ik er een Wordpress blog op zetten. Als je iets niet goed volgt, reactie is altijd mogelijk of ff een PM'etje. Dus stap 1. Zorg voor een gratis hosting + link. Mijn eigen site is jkz35.xyz, maar die had ik al een keer gekocht. Als je een gratis link wilt, moet er iets achter staan als .esy.es ofzo. Ga naar deze link: http://api.hostinger.nl/redir/5073618. Hier maak je een account. Activeer ook je account, anders kun je geen site maken. 2. Eenmaal ingelogd, kun je een hosting enzo maken. Houd je muis bovenin over Hosting en klik op nieuw account. Bij gratis klik je op bestel. Bangrekening is NIET nodig! wees maar niet bang dus ![]() ![]() 3. LET OP! Omdat de sites gratis zijn, moet je een goede reden hebben! Als je een slechte reden hebt, kan het een tijdje duren voordat je er iets op kan zetten. Als je zegt dat het voor school is, kun je er in 9 van de 10 gevallen gelijk je website erop zetten. Klik op Ik ben geen robot. en klik dan op bestel. Als er iets mis is gegaan, kan dat aan allerlei redenen liggen. Laat een reactie achter als het je niet lukt. Ga naar je site en kijk of ie het doet. Als het goed is staat er dat je account is gemaakt. 4. Ga terug naar Hostinger en klik op je domein die je hebt aangemaakt. Dan klik je op auto-installer. Bij het kopje contentbeheer staat Wordpress. Klik erop en vul al je gegevens in. Bij URL hoef je niks in te voeren, maar mag wel. Dan moeten gebruikers wel naar die bepaalde URL gaan om op je site te komen. Klik op installeer en wacht een paar seconden. Ga naar je site. Voorbeeld: mijnsite.nl/admin. Log hier in met de gegevens die je hebt ingevoerd bij de installatie van Wordpress. Daar kun je het thema van je site veranderen en allerlei posts toevoegen. 5. Veel plezier! Als iemand behoefte heeft aan hulp, kan je me altijd PMen of een reactie achterlaten. Groeten, Poo123 |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leuk en knap gevonden. =) Dit hebben wij ook moeten doen.
Ik ben ook van plan om er écht wat mee te gaan doen dus ik heb gewoon goedkope hosting gezocht met WordPress als CMS. Bij deze betaal je maar €0,45 per maand, dat is voor ons zelfs te betalen, whahaha. Maar als je écht 100% gratis wilt is de jouwe wel beter. Wat is je site? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Waarom Linux? Optima | 50 | 07-02-2005 19:11 |