Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2016, 21:03
spermanent
spermanent is offline
Mijn vriendin gaat emigreren naar Frankrijk voor het werk van haar moeder. We wisten allebei wel al dat dit ging gebeuren, maar nou krijgen we net te horen dat ze dinsdag al gaat... ik voel me echt heel k*t... ik ben al sinds ik dit weet (ongeveer 3 uur geleden) aan het huilen... ik denk dat ik depressief ben, hoe weet ik dit? En wat kan ik er tegen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2016, 21:08
Elin3
Elin3 is offline
Dit is natuurlijk een momentopname, je voelt je nu enorm rot, en dat is ook niet zo gek na het horen van dit nieuws. Om direct te stellen dat je depressief bent na een avond huilen is misschien wat overdreven. Hierdoor van slag zijn is een hele normale en verklaarbare reactie. En als dat morgen nog niet weg is, is dat ook begrijpelijk.

Probeer met je ouders of met goede vrienden te bespreken wat dit met je doet, of schijf voor jezelf op waarom je dit zo erg vindt. Dat geeft duidelijkheid. Mogelijk helpt het ook om met je vriendin concrete afspraken te maken, wanneer zien jullie elkaar weer? Hoe houden jullie contact. Gaan jullie nog iets speciaals doen omdat ze weg gaat? Probeer in kaart te brengen wat er gebeurt en wat ook praktisch de gevolgen daarvan zijn. Het neemt niet de emotie weg, maar geeft wel wat overzicht en daarmee rust.
Oud 09-05-2016, 13:13
PiettePeter
PiettePeter is offline
Wat kut, ja. Ik zou zelf niet kunnen voorstellen hoe ik zonder mijn vriend zou moeten.
Maar als je echt van haar houdt en zij van jou, dan komt dit allemaal wel goed.
Jullie moeten jullie samen gewoon doorheen slaan, sterk zijn. Maar dat betekend niet dat je niet mag/kan huilen, ofc.

Citaat:
Mogelijk helpt het ook om met je vriendin concrete afspraken te maken, wanneer zien jullie elkaar weer? Hoe houden jullie contact. Gaan jullie nog iets speciaals doen omdat ze weg gaat? Probeer in kaart te brengen wat er gebeurt en wat ook praktisch de gevolgen daarvan zijn. Het neemt niet de emotie weg, maar geeft wel wat overzicht en daarmee rust.
Precies dit.
Je zou bijvoorbeeld kunnen doen dat jij naar haar gaat in de vakantie en andersom.
Maar dan zou je misschien ook voor een baan moeten kijken als je die nog niet hebt om te kunnen sparen voor vliegtickets/treinreizen (als je dan al niet gebracht kan worden).
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten