Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2016, 16:48
Brentje136
Brentje136 is offline
Hallo allemaal,

Sinds zo'n 2 maanden heb ik een leuke meid leren kennen via een date/ontmoet app. Na een aantal dagen te hebben gechat via deze app, kreeg ik d'r nummer. Vanaf dat moment ging het steeds beter, we vertrouwde elkaar meer en leerde elkaar steeds beter kennen. Nog niet zo lang geleden stelde ik voor om wat af te spreken, dit leek haar leuk, dus besloten we dit in de vakantie te doen.

Echter was het voor haar niet helemaal duidelijk of ze het moest zien als een date. Ik stelde voor om het een 'halve date' te noemen, omdat het ook voor mij nog niet helemaal duidelijk was, aangezien we elkaar nog nooit gezien hadden. Al fijn, afgelopen woensdag (4 mei) ging ik per trein naar haar toe.

Het was een half uurtje, a drie kwartier reizen. Gaande dat ik dichterbij kwam steeg de nervositeit bij mij. Eenmaal aangekomen op het station kon ik niet direct zien waar ze was, omdat bleek dat ze wat verderop aan de telefoon zat met een vriendin. Dit maakte het, dat het voor mij wat prettiger voelde/de zenuwen wat afnamen (Al snap ik niet waarom).

Met een vriendelijke hallo zeiden we elkaar gedag en gingen we lopen naar het centrum. Onderweg zakte de spanning bij mij weg, omdat zij erg spraakzaam was en het gesprek gaande hield. Waardoor ik me meer op me gemak voelde, dit leek ook bij haar het geval te zijn.

Eenmaal aangekomen in het centrum besloten we een ijsje te gaan eten. Hierna zijn we nog wat winkels in geweest. Zo verstreek de dag en moesten we alweer terug naar het station. Toen we daar aankwamen stond m'n trein er al. Ik zei dat ik het heel gezellig vond vandaag en daar dacht zij ook zo over, we gaven elkaar een knuffel en ik stapte de trein in.

Via What's App liet ik haar nogmaals weten dat ik het heel gezellig vandaag vond, daarop zei ze dat zij dat ook vond. Ik vroeg wat later die avond of ze binnenkort weer af wou afspreken. Vanaf dat moment bleef het lang stil. Daardoor begon ik er erg negatief over te denken. Je zou kunnen zeggen dat ik de bui al zag hangen.

De daarop volgende dag kreeg ik rond 9 uur een antwoord van haar terug. Ze zei dat ze dat misschien nog wel wou, maar dan als vrienden. Tja, toen baalde ik echt heel erg. Waar ik het vermoeden al over had, bleek te kloppen. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen, dus ik zei: 'dat was wel te verwachten'. Hier volgde geen reactie op.

Die hele dag heb ik besteed aan nadenken en proberen te genieten van het weer, zonder nog wat tegen haar te zeggen op What's App. De volgende dag voelde ik mij gek genoeg een stuk beter. Ik moest werken dus dat zorgde voor een goede afleiding. De volgende dag stuurde ik haar een lang emotioneel bericht.

Ze zei tegen me dat het niet aan mij lag/persoonlijk is, maar dat het aan haar ligt. Er is namelijk een jongen waarmee ze één of ander half jaar mee gedatet heeft, die bij de Albert Heijn werkt waar zij ook werkt. Ze heeft een zwak voor hem, al was het tot een tijd terug nog klaar voor haar, althans dat dacht ze.

Pas geleden, zoals ze zelf zei: 'kwam hij weer terug'. Ik begreep niet helemaal wat ze daar mee bedoelde, maar ze geeft aan dat hij een raar spelletje met d'r speelt. Zoals ze ook zelf zei: 'als ik hem laat gaan komt hij weer terug en begint het weer opnieuw'. Dit was evengoed niet helemaal duidelijk voor mij wat zij daarmee bedoelde.

Het komt er op neer dat dat gevoel dat ze over hem had, waarvan ze dacht dat het weg was weer terug is. Ze wilt hier overheen komen, maar weet niet hoe lang dat nog gaat duren. Ze geeft in ieder geval aan dat ze zo lang dit nog is niet in staat is om een andere relatie met een jongen op te bouwen, aldus ik. Hierdoor voel ik mij zo machteloos, want ik weet niet hoe ik haar moet helpen (zij zelf ook niet) en ze woont toch wel wat verder weg van mij.

Wat mij ook frustreert, is het feit dat dit niet de eerste keer is dat me zoiets overkomt. Het is wel vaker gebeurt en het komt me echt de keel uit. Het lijkt wel alsof ik dit soort dingen aantrek. Dusja, wat moet ik nu doen? Ik zou het dood zonde vinden om haar op te geven. Is binnenkort nog een keer afspreken misschien als nog een idee? Ik weet het echt niet meer.

Ik hoor graag een reactie van jullie,

Groetjes,

Brent

Laatst gewijzigd op 08-05-2016 om 22:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2016, 02:46
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Die "andere persoon" die ze inzet is een smoesje. Was het dat niet dan was haar moeder wel ziek, had haar hond een gebroken poot, slechte cijfers op school waar veel aan gedaan moet worden, weet ik het wat, allemaal redenen waarom het 'voorlopig' niet door kan gaan. Het zijn allemaal smoesjes omdat eerlijk zijn over dit soort dingen wel heel hard is en moeilijk zijn om uit te spreken. Ze heeft geen interesse maar wil je niet kwetsen. Het gedeelte van 'vrienden blijven' is niet zo zeer een uitnodiging om vrienden te worden, maar een manier om te zeggen dat ze geen amoureuze gevoelens heeft voor jou. Want waarom spreekt ze met jou af voor een soort van date als ze nog niet over die ander heen is? Altijd handig om achteraf in te zetten.

Waarom je de hele tijd 'gefriendzoned' wordt weet ik niet, maar als je zo opsomt wat je hebt gedaan (door de stad lopen terwijl zij vooral het woord voerde, een ijsje eten en wat winkels in en uit) dan klinkt dat niet echt als een heel boeiende date, maar iets dat je gewoon met vrienden of je moeder kunt doen en niet om de mogelijkheid te bekijken/ontdekken of het iets kan worden tussen jullie. Want als zij vooral het woord voerde, heeft ze dat wel iets meegekregen van wie jij bent?

Ik zou je als tip willen geven: investeer geen verdere aandacht in deze meid, want ze heeft geen interesse. Als je het moeilijk vindt wis je het best haar nummer. Ga je al helemaal niet bemoeien met haar liefdesverdriet, of dat nu waar is of niet. Verder zendt ze dubbele signalen uit, zoals dat ze een optie open lijkt te houden als ze over die ander heen is. Nou, leuke positie om in te verkeren voor jou, maar niet heus. Dat heet bij ons thuis aan het lijntje houden, met andere woorden: misschien heeft ze je nog eens nodig als ze het zwaar heeft en dan ben je wel goed genoeg. Ze weet dat jij haar leuk vindt en toch wel zal toehappen. Laat je daar niet voor gebruiken en hou zelf de controle over de situatie (contact verbreken dus).
Probeer tijdens een date meer initiatief te tonen in de zin dat je er zelf ook wat aan doet om het een leuke date te laten worden, verbaal en qua activiteiten.
Oud 09-05-2016, 07:44
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Die "andere persoon" die ze inzet is een smoesje. Was het dat niet dan was haar moeder wel ziek, had haar hond een gebroken poot, slechte cijfers op school waar veel aan gedaan moet worden, weet ik het wat, allemaal redenen waarom het 'voorlopig' niet door kan gaan. Het zijn allemaal smoesjes omdat eerlijk zijn over dit soort dingen wel heel hard is en moeilijk zijn om uit te spreken. Ze heeft geen interesse maar wil je niet kwetsen. Het gedeelte van 'vrienden blijven' is niet zo zeer een uitnodiging om vrienden te worden, maar een manier om te zeggen dat ze geen amoureuze gevoelens heeft voor jou. Want waarom spreekt ze met jou af voor een soort van date als ze nog niet over die ander heen is? Altijd handig om achteraf in te zetten.

Waarom je de hele tijd 'gefriendzoned' wordt weet ik niet, maar als je zo opsomt wat je hebt gedaan (door de stad lopen terwijl zij vooral het woord voerde, een ijsje eten en wat winkels in en uit) dan klinkt dat niet echt als een heel boeiende date, maar iets dat je gewoon met vrienden of je moeder kunt doen en niet om de mogelijkheid te bekijken/ontdekken of het iets kan worden tussen jullie. Want als zij vooral het woord voerde, heeft ze dat wel iets meegekregen van wie jij bent?

Ik zou je als tip willen geven: investeer geen verdere aandacht in deze meid, want ze heeft geen interesse. Als je het moeilijk vindt wis je het best haar nummer. Ga je al helemaal niet bemoeien met haar liefdesverdriet, of dat nu waar is of niet. Verder zendt ze dubbele signalen uit, zoals dat ze een optie open lijkt te houden als ze over die ander heen is. Nou, leuke positie om in te verkeren voor jou, maar niet heus. Dat heet bij ons thuis aan het lijntje houden, met andere woorden: misschien heeft ze je nog eens nodig als ze het zwaar heeft en dan ben je wel goed genoeg. Ze weet dat jij haar leuk vindt en toch wel zal toehappen. Laat je daar niet voor gebruiken en hou zelf de controle over de situatie (contact verbreken dus).
Probeer tijdens een date meer initiatief te tonen in de zin dat je er zelf ook wat aan doet om het een leuke date te laten worden, verbaal en qua activiteiten.
- Misschien dat ik het niet goed beschreef over de date, maar verbaal kon je zeggen dat we beide evenveel toevoegde. Zij hield het gesprek alleen gaande, wat het voor mij prettiger maakte

- Een smoesje is het sowieso niet daar ben ik zeker van. Aan het lijntje houden is dit inderdaad, ze zij daarop tegen me: dat ze dat niet wilt doen. Waarop ik zei: dat ik haar niet zomaar op wil geven. Wat je er over zei heeft me in ieder geval wel aan het denken gezet. Maar toen ik vroeg waarom ze het niet eerder van die jongen, maar ipdv na de date. Kreeg ik hier geen antwoord op. Waarom zegt ze dan dat het niet persoonlijk is?

- Wat ik zo moeilijk vind aan de situatie, naast hoe het gelopen is. Ik heb best wat tijd in haar gestoken, als ik dan alles verwijderd van d'r: Haar telefoonnummer, Facebook etc. Dan voelt dat alsnog niet goed. Want ik ben wel een beetje iemand die ergens graag de bevestiging in krijgt met dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2016, 08:55
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
- Misschien dat ik het niet goed beschreef over de date, maar verbaal kon je zeggen dat we beide evenveel toevoegde. Zij hield het gesprek alleen gaande, wat het voor mij prettiger maakte
Niet iedereen vindt het prettig om het gesprek gaande te (moeten) houden.

Citaat:
- Een smoesje is het sowieso niet daar ben ik zeker van. Aan het lijntje houden is dit inderdaad, ze zij daarop tegen me: dat ze dat niet wilt doen. Waarop ik zei: dat ik haar niet zomaar op wil geven. Wat je er over zei heeft me in ieder geval wel aan het denken gezet. Maar toen ik vroeg waarom ze het niet eerder van die jongen, maar ipdv na de date. Kreeg ik hier geen antwoord op. Waarom zegt ze dan dat het niet persoonlijk is?
Even terug naar het begin: jullie afspraak was geen echte date. Daarover waren jullie het voor de afspraak wel eens. Dus misschien voelde ze daardoor niet de noodzaak het te vertellen.
Dat dit allemaal niet handig gedaan is, is wat anders trouwens.

Citaat:
Wat ik zo moeilijk vind aan de situatie, naast hoe het gelopen is. Ik heb best wat tijd in haar gestoken, als ik dan alles verwijderd van d'r: Haar telefoonnummer, Facebook etc. Dan voelt dat alsnog niet goed. Want ik ben wel een beetje iemand die ergens graag de bevestiging in krijgt met dit soort dingen.
Daar moet je je over heen (leren) zetten.

Tot slot: wat er ook verder van zij, het lijkt me niet dat jij haar moet helpen over haar (mogelijke) liefdesverdriet heen te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2016, 10:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als jij haar over haar liefdesverdriet heen zou helpen zou jou dat een rebound maken. Dat is geen chille positie meestal.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2016, 11:31
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:

- Wat ik zo moeilijk vind aan de situatie, naast hoe het gelopen is. Ik heb best wat tijd in haar gestoken, als ik dan alles verwijderd van d'r: Haar telefoonnummer, Facebook etc. Dan voelt dat alsnog niet goed. Want ik ben wel een beetje iemand die ergens graag de bevestiging in krijgt met dit soort dingen.
Het gaat er echt niet beter op worden omdat jij zoveel tijd hebt geinvesteerd.
Hoeveel meer bevestiging dan deze friendzone wil je nog hebben? Ze heeft geen interesse in je, in elk geval niet in de zin van liefde/relatie. Misschien wel om over haar ex heen te komen maar dat is iets anders.
Hoe goed ken je haar nou eigenlijk? Je hebt leuke gesprekken met haar gehad via de telefoon en daarna hebben jullie elkaar 1 keer gezien waarin zij aangaf verder niets van je te willen en dit allemaal in een tijdsbestek van zo'n 2 maanden. Het is vervelend en jammer maar het is niet dat je een jarenlange vertrouwenspersoon verliest...
Oud 10-05-2016, 08:56
Lotje1996
Lotje1996 is offline
"Waarop ik zei: dat ik haar niet zomaar op wil geven."

Hoewel jij dit waarschijnlijk heel lief en aardig bedoeld, geeft haar dit de vrijheid om met jou te 'spelen' zoals ze wilt. Aandacht krijgen is leuk en dit geeft aan dat ze slechts met een vinger op de knop jou aandacht kan krijgen wanneer ze dit wilt. Zeker omdat je haar nog maar zo kort kent, (slechts 2 maanden en 1x gezien) kan dat over komen als wanhopig. Ik vind het namelijk ook leuker als een jongen de leiding neemt en van 'relatiemateriaal' verwacht ik het ook een beetje eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2016, 18:24
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Als jij haar over haar liefdesverdriet heen zou helpen zou jou dat een rebound maken. Dat is geen chille positie meestal.
Ja dat heb ik mij doen beseffen. Achteraf blijkt dat dat ook niet echt meer nodig is, aangezien ze totaal niks meer laat horen op berichten of in het algemeen, Dusja, je kan wel stellen dat ik mij gebruikt voel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2016, 18:38
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Het gaat er echt niet beter op worden omdat jij zoveel tijd hebt geinvesteerd.
Hoeveel meer bevestiging dan deze friendzone wil je nog hebben? Ze heeft geen interesse in je, in elk geval niet in de zin van liefde/relatie. Misschien wel om over haar ex heen te komen maar dat is iets anders.
Hoe goed ken je haar nou eigenlijk? Je hebt leuke gesprekken met haar gehad via de telefoon en daarna hebben jullie elkaar 1 keer gezien waarin zij aangaf verder niets van je te willen en dit allemaal in een tijdsbestek van zo'n 2 maanden. Het is vervelend en jammer maar het is niet dat je een jarenlange vertrouwenspersoon verliest...
Je hebt echt volkomen gelijk. Ik had alleen niet gedacht dat het hier op uit zou lopen, omdat het na mijn idee goed voelde. Iedereen waarmee ik erover praat zegt het ook 'je bent gebruikt', daardoor heb ik het maar geaccepteerd, hoe vervelend het ook is. Betreft die 2 maanden he, het is natuurlijk niet te vergelijken met als je iemand al jaren kent.

Daarbij ga ik altijd van het positieve uit op dit gebied, ook al weet ik dat het toch anders kan uitpakken. Je zou kunnen stellen dat ik wat naïef ben, waardoor ik snel (misschien iets te snel/veel) om iemand ga geven, zelfs al na zo`n 2 maanden. Ik hoor in ieder geval niks meer van haar, wat voor mij aan de ene kant een duidelijke bevestiging is om het af te sluiten, al denk ik er nog steeds dagelijks aan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2016, 18:49
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
"Waarop ik zei: dat ik haar niet zomaar op wil geven."

Hoewel jij dit waarschijnlijk heel lief en aardig bedoeld, geeft haar dit de vrijheid om met jou te 'spelen' zoals ze wilt. Aandacht krijgen is leuk en dit geeft aan dat ze slechts met een vinger op de knop jou aandacht kan krijgen wanneer ze dit wilt. Zeker omdat je haar nog maar zo kort kent, (slechts 2 maanden en 1x gezien) kan dat over komen als wanhopig. Ik vind het namelijk ook leuker als een jongen de leiding neemt en van 'relatiemateriaal' verwacht ik het ook een beetje eigenlijk.
Dat zeg je helemaal goed Lotte, had ik mij dat maar eerder doen beseffen. Het lijkt alsof de 2 maanden dat ik haar ken niks voorstelde voor haar, of dat het echt vanaf begin af aan ging om haar liefdesverdriet. Misschien dat ze daarom op die site/app zat.. Als ze het van te voren aangegeven had en eerlijk was geweest, had ik het ook klote gevonden, maar wel minder/anders. Ik denk dat het 'de leiding nemen' en 'relatiemateriaal' sowieso niet echt van toepassing was bij haar. Al met al, was het het verkeerde tijdstip en de verkeerde persoon..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten