Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2016, 17:07
Anoniemens
Anoniemens is offline
Ik heb als een oplossing voor mijn puisten (tea tree olie) maar ik heb last van huidskleurige bultjes. Als ik ze uitknijp komt er iets hards geelig uit en het is een beetje doorzichtig. Ik heb ook last van acne littekens, niet heel erg maar toch irriteer ik me er aan. Alles zit op mijn voorhoofd. Ik denk dat ik moet geen stoppen met make up maar ik schaam me ervoor. Mijn klasgenoten maken opmerkingen over mijn huid, laat staan als ik geen make up draag. Ik zelf vindt het niet echt heel erg eruit zijn maar ik vind het heel lelijk. Wat helpt tegen deze dingen? (Je kunt de bultjes niet zien op de foto en de littekens zijn een beetje donkerder in het echt)

Laatst gewijzigd op 29-01-2017 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2016, 22:54
fairtje
fairtje is offline
Hey,
Hihi,ik herken het.
Alleen heb ik NOOIT make up gedraagen.

Maar,dat wiite/doorzichtige,dat heet puss.
Eigeijk moet je die bultjes NIET uitknijpendaar krijgt je die littekens van(heb ik ook)
alleen ik schaam me er niet voor
Doe snachts tandpasta erop.(op de bultjes die NIET uitgeknepen zijn)
Het tandpasta verbrand soort van die dingen en dan worden die bultjes kleiner.

X fairtje
Met citaat reageren
Oud 19-05-2016, 07:44
Elin3
Elin3 is offline
Geen tandpasta! Dat is niet bedoeld voor op je huid en droogt je huid ook erg uit. En een droge huid maakt weer meer talg en dus nieuwe puistjes.
Houdt je huid goed schoon (reinigen kan met water of een mild product) en hydrateer deze! Ik heb bij een workshop van Dr. Hauschka geleerd dat je een puistjes-huid prima vet kunt houden. Als je huid gevoed wordt van buitenaf wordt er na verloop van tijd minder vet gemaakt in je huid. Dus minder (kans op) puistjes.

Je zou een litteken crème kunnen gebruiken op je voorhoofd. Dit is een voedende crème die littekens sneller helpt vervagen.
Oud 20-05-2016, 19:12
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ik heb als een oplossing voor mijn puisten (tea tree olie) maar ik heb last van huidskleurige bultjes. Als ik ze uitknijp komt er iets hards geelig uit en het is een beetje doorzichtig. Ik heb ook last van acne littekens, niet heel erg maar toch irriteer ik me er aan. Alles zit op mijn voorhoofd. Ik denk dat ik moet geen stoppen met make up maar ik schaam me ervoor. Mijn klasgenoten maken opmerkingen over mijn huid, laat staan als ik geen make up draag. Ik zelf vindt het niet echt heel erg eruit zijn maar ik vind het heel lelijk. Wat helpt tegen deze dingen? (Je kunt de bultjes niet zien op de foto en de littekens zijn een beetje donkerder in het echt)
Benzacare, probeer dat.
Oud 21-05-2016, 08:07
fairtje
fairtje is offline
Elin,
Puistjes krijgt je toch door een vette huid??
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 09:03
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Elin,
Puistjes krijgt je toch door een vette huid??
Puistjes krijg je omdat je huid vet aanmaakt. Vaak gaat dat dus samen met het hebben van een vette huid.
De tip uit de workshop van Dr Hauschka heb ik zelf nooit kunnen testen omdat ik een vrij droge huid heb, maar klonk mij wel logisch in de oren. Als jij je huid voldoende voedt hoeft de huid zelf minder vet aan te maken. Na een tijdje neemt de vet-productie van je huid dan af.

Regels voor berichten