Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2016, 11:03
jameslebron
jameslebron is offline
Gisteren was ik mijn mobiel een dagje kwijt ivm reparatie. Ik moet zeggen dat het heel raar was om een dag ‘mobielloos’ te zijn. Normaal gesproken pak ik mijn mobiel meerdere keren per uur om op berichten te reageren, mijn social media te checken of gewoon om muziek te luisteren om de tijd te doden wanneer ik moet wachten voor bijv. de trein.

Het deed me denken aan de goede ouwe tijd dat we alleen bereikbaar waren op de huistelefoon en dan de voicemail inspraken wanneer iemand niet thuis bleek te zijn. Het voelde ergens goed om weer eens op zo’n manier de dag door te komen, maar ik schrok er wel van hoe afhankelijk ik ben geworden van mijn mobiel. Ik was echt bang dat ik dingen miste omdat ik niet mijn mobiel kon checken. Want, hoe zou Kiki Bertens wedstrijd gaan? Gaat het straks regenen (buienradar)? Zijn er nog bijzonderheden op de 9292-app? Enz.

Toen ik gisteravond mijn mobiel ophaalde, kwamen er gelijk tientallen berichten binnen. Sommige mensen hadden mij een bericht gestuurd om vervolgens een paar uur later gefrustreerd te vragen waarom ik nog niet gereageerd had op hun bericht. Het was voor mij echt een eyeopener dat onze vrienden en klasgenoten dmv social media van ons verwachten dat wij continu bereikbaar zijn en overal direct op moeten reageren..

Ik weet dat social media heel handig en leuk is. Bovendien zorgt het ervoor dat je van veel dingen op de hoogte blijft. Maar de verwachting dat wij altijd en overal bereikbaar moeten zijn voor soms de minst belangrijke dingen.. Dat gaat mij te ver. Er moet een goede balans zijn tussen mobiel gebruik en het ‘echte leven’.

Ik vraag mij af wat jullie er van vinden, begint social media de overhand van ons te nemen? En wat is een goede balans tussen social media gebruik en het ‘echte’ leven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2016, 11:44
Elin3
Elin3 is offline
Ik ben alleen online als ergens wifi is, en de meeste van mijn vrienden weten dat ook wel. Reageer ik niet, dan ben ik bezig. Daar hebben ze vaak wel begrip voor. Als ik ergens met andere mensen ben pak ik mijn telefoon ook zelden.
Oud 05-06-2016, 10:19
Verwijderd
Ik heb de Facebookapp al lang niet meer op mijn mobiel staan. En Snapchat en Instagram heb ik toevallig gister verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2016, 13:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik reageer alleen wanneer het mij uitkomt, niet omdat iemand mijn blauwe vinkjes ziet en ik dus moet reageren. Ik hoef daar niet bezig voor te zijn, want ik heb hetzelfde als jij: ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn. Dat wil ik helemaal niet.

Maar helaas heb je nog steeds mensen die dat niet snappen en wel beledigd zijn als je niet gelijk reageert, maar fuck het. Als het een kwestie van leven of dood is, bellen ze vanzelf.
Oud 05-06-2016, 14:23
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik ben alleen online als ergens wifi is
Dit dus. En het scheelt ook dat ik een mobiel zonder internet heb.
Reageren

Regels voor berichten