Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2016, 14:09
BabyBlueBerry
BabyBlueBerry is offline
Hii,
Ik vraag me opeens iets af: is mijn avondroutine niet te veel? En is dat wel goed voor mijn huid?
Ik gebruik make-up doekjes, daarna een toner om het overige weg te halen. Daarna gebruik ik wat nivea creme omdat er best veel alcohol in de toner zit en dat best wel uitdroogt. Ook gebruik ik nu een nachtcreme.

is dat te veel of kan het nog wel?
Ik ben namelijk bang dat het te veel wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2016, 14:17
bikinigek
bikinigek is offline
Als je nu eens geen makeup draagt en alleen op speciale momenten...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 15:00
BabyBlueBerry
BabyBlueBerry is offline
Citaat:
Als je nu eens geen makeup draagt en alleen op speciale momenten...
Dat slaat echt nergens op, alsof ik mezelf helemaal vol plamuur.
Er is helemaal niks mis met make-up hoor!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 15:15
Elin3
Elin3 is offline
Waarom crème en nachtcrème?

Make up remover en toner snap ik wel als combinatie.

Hoe reageert je huid hierop? Heb je puistjes of een droge huid?

Wat altijd een goed idee is, is het gebruiken van producten met weinig parfum en alcohol. Ruil een agressieve toner bijvoorbeeld in voor een natuurlijk product zoals rozenwater.

Als je make up draagt die niet waterproof is, is water vaak al genoeg om die te verwijderen. Even een watje met make up remover voor je oog make up, en verder gewoon met een natte washand je gezicht voorzichtig wassen. Daarna nog een hydraterende crème mocht je huid droog of trekkerig voelen. Ik gebruikte zelf ook altijd veel producten om mijn gezicht te reinigen, maar met water en hydraterende dagcrème 's ochtends en 's avonds is mijn huid eigenlijk ook in prima conditie!
Oud 04-07-2016, 19:59
BabyBlueBerry
BabyBlueBerry is offline
Citaat:
Waarom crème en nachtcrème?

Make up remover en toner snap ik wel als combinatie.

Hoe reageert je huid hierop? Heb je puistjes of een droge huid?

Wat altijd een goed idee is, is het gebruiken van producten met weinig parfum en alcohol. Ruil een agressieve toner bijvoorbeeld in voor een natuurlijk product zoals rozenwater.

Als je make up draagt die niet waterproof is, is water vaak al genoeg om die te verwijderen. Even een watje met make up remover voor je oog make up, en verder gewoon met een natte washand je gezicht voorzichtig wassen. Daarna nog een hydraterende crème mocht je huid droog of trekkerig voelen. Ik gebruikte zelf ook altijd veel producten om mijn gezicht te reinigen, maar met water en hydraterende dagcrème 's ochtends en 's avonds is mijn huid eigenlijk ook in prima conditie!
Die creme is een hydraterende creme omdat mijn huid inderdaad trekkerig voelt na het verwijderen. Mijn make-up is wel waterproof, want anders blijft het (uit ervaring) voor geen meter zitten omdat ik zo'n vette huid heb. Mijn huid reageert hier volgens mij best goed op.
Mijn puistjes worden volgens mij echt minder en van een droge huid heb ik geen last.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 20:05
Elin3
Elin3 is offline
Nachtcrème en gewone crème is dubbel op, ik zou er voor kiezen,ok slechts één van die producten te gebruiken. Voor de rest, als je routine werkt voor jou huid, houden zo
Reageren

Regels voor berichten