Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 23:24
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Dit is hetzelfde probleem als een andere topicstarter heeft maargoed ik zal het even iets beter uit de doeken doen. Ik heb dus een systeempje samengesteld, werkt naar behoren, alleen krijgt het modem geen kiestoon! En waarom niet? Vreemd genoeg veroorzaakt hij dat zelf. Als ik gewoon de pc uitheb, zelfs al is de stroom eraf en ik stop het telefoonstekkertje in het modem is ineens de kiestoon weg (telefoon + computermodem zitten aan één lijn), dat kan ik horen aan de telefoon dus. Haal ik hem er weer uit en leg ik de hoorn op de haak, en haal ik twee tellen later de hoorn weer van de haak dan heb ik ineens weer een kiestoon!

Hardwarematig is de modem goed geïnstalleerd ik hoor ook dat hij wilt gaan inbellen maar dat lukt nu eenmaal niet omdat hij zelf die kiestoon 'onderdrukt'.

Weet er iemand iets? Is er kans dat de modem kapot is (de installatieprocedure ging vlekkeloos?)

Het modem is een Dynalink 1456PM , gewoon PCI 56k modem. Conexant chipset. Het is upgradaple naar V.92 maar ik denk niet dat dit er toe doet, de configuratie ook niet: AMD-K6 300 met 32mb ram. Ik heb het modem ook in een andere config. getest, AMD Athlon 1400 met 256mb ram. Het ligt dus puur aan dat modem!!

Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 09:00
WolterB
WolterB is offline
ik ken dit probleem, een kennis heeft dit ook, ligt volgens mij aan je telefoon, niet de modem.

probeer t eens zonder telefoon aangesloten.

grote kans dat ie nu wel wil inbellen, we irritant, moet je steeds de stekkers moet omwisselen.

ik heb verder ook nog niet echt een oplossing hiervoor gevonden
Oud 25-08-2002, 11:45
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
WolterB schreef:
ik ken dit probleem, een kennis heeft dit ook, ligt volgens mij aan je telefoon, niet de modem.

probeer t eens zonder telefoon aangesloten.

grote kans dat ie nu wel wil inbellen, we irritant, moet je steeds de stekkers moet omwisselen.

ik heb verder ook nog niet echt een oplossing hiervoor gevonden
Hmm raar hoor. Bij mn eigen pc, een ander type modem heb ik nergens last van! Maar het zit zo, bij mij staat de pc gewoon op mn kamer en het telefoonkabeltje gaat gewoon weer naar beneden waar het weer is doorgelust enz. Mijn buurman heeft dat niet, die pc waar dat 'lastige' modem inzit heeft hij gekocht maar naar mijn weten heeft hij niet een heel telefoonsysteem met kabeltjes doorgelust zou het dan wel bij hem werken?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 10:57
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Kortsluiting in de telefoondraad die naar je modem toe gaat. Ik heb namelijk een week geleden ook kortsluiting in mijn telefoondraad gehad en toen viel de kiestoon ook overal weg.
Reageren

Regels voor berichten