Hoi,
Dit is hetzelfde probleem als een andere topicstarter heeft maargoed ik zal het even iets beter uit de doeken doen. Ik heb dus een systeempje samengesteld, werkt naar behoren, alleen krijgt het modem geen kiestoon! En waarom niet? Vreemd genoeg veroorzaakt hij dat zelf. Als ik gewoon de pc uitheb, zelfs al is de stroom eraf en ik stop het telefoonstekkertje in het modem is ineens de kiestoon weg (telefoon + computermodem zitten aan één lijn), dat kan ik horen aan de telefoon dus. Haal ik hem er weer uit en leg ik de hoorn op de haak, en haal ik twee tellen later de hoorn weer van de haak dan heb ik ineens weer een kiestoon!
Hardwarematig is de modem goed geïnstalleerd ik hoor ook dat hij wilt gaan inbellen maar dat lukt nu eenmaal niet omdat hij zelf die kiestoon 'onderdrukt'.
Weet er iemand iets? Is er kans dat de modem kapot is (de installatieprocedure ging vlekkeloos?)
Het modem is een Dynalink 1456PM , gewoon PCI 56k modem. Conexant chipset. Het is upgradaple naar V.92 maar ik denk niet dat dit er toe doet, de configuratie ook niet: AMD-K6 300 met 32mb ram. Ik heb het modem ook in een andere config. getest, AMD Athlon 1400 met 256mb ram. Het ligt dus puur aan dat modem!!
Iemand?
|