Advertentie | |
|
![]() |
|
Mja ik had een remif..dinges pompje, waardoor ik zo stoned werd dat ik vergat te ademen. Ruggeprik een paar seconden gehad, maar hartslag van baby werd eng laag. Dus nee, dat was geen fijne ervaring. Maar ik zou dus niet de zelfdiscipline hebben om weer in het ziekenhuis te bevallen en níet om pijnstilling te vragen. Dus hopelijk deze keer weer thuis, zoals bij de tweede.
|
Verwijderd
|
Ohja, ik moet er inderdaad wel aan denken als ik een kinderwagen ga kopen, dat ik vraag of ik eerst even mag proberen of hij ingeklapt wel achterin de Suzuki Alto past
![]() Ik heb nog geen babyspullen behalve wat we aan sinterklaascadeaus hebben gekregen. Maar ik heb ook nog alle tijd. |
![]() |
|
Wij hebben zowel autostoeltjes als kinderwagens uitgebreid getest in onze auto's. Gewoon vragen. De autostoel die we eerst op het oog hadden, paste niet eens in mijn passagiersstoel!
Ik ben qua spullen niet zo hebberig, dat scheelt. Maar dat maakt wel dat anderen steeds van alles aanbieden... |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het is ook maar een beetje hoeveel spullen je zelf vindt dat je nodig hebt, denk ik. Kennissen van ons die rijden met hun dochter van een jaar overal in het hele land naar toe. Hebben ze vanaf het begin gedaan. Ze gingen evengoed op vakantie, naar een (klein) festival, naar mijn zus die destijds in Leuven woonde. Allemaal met een dochter van nog geen jaar oud. Mijn schoonzusje en haar man zijn het eerste jaar niet hier (twee uur rijden) geweest, terwijl we ze herhaaldelijk uitgenodigd hebben. "Dat is niet te doen met Zoon", kregen we dan te horen. Daar staat tegenover dat ik vrij zeker weet dat zij én mijn schoonouders het echt niet waarderen als wij het eerste jaar dat wij kinderen hebben niet die kant op gaan want "we hebben de kleine nu eenmaal". Zo is het met spullen ook, denk ik. Natuurlijk moet je de hoognodige dingen hebben, maar ach. Je overleeft het ook wel zonder.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn ervaring is dat grotere auto's comfortabeler rijden, stiller zijn en meer luxe hebben. En dat vind ik prettig. Maar wat meer is: ik vind het een fijn idee dat de kreukelzone aan de achterkant niet meteen de achterbank is, waar mijn kind zit. Als er iemand niet oplet en met volle vaart achterin rost, dan vangt de achterkant de eerste klap op en het is voor mij een prettig idee dat er dan nog een flinke kofferbak, met deksel zit als kreukelzone, in plaats van dat de achterbank (met kind) de kreukelzone is. Maar nogmaals: dat is mijn gevoel... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We rijden er wel lange stukken mee, maar de jongste vindt dat echt vreselijk. Ze is super tevreden altijd, maar in de maxicosi krijst ze alles bij elkaar. Rijdt niet erg lekker ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alle zwangeren: gefeliciteerd!!! Super leuk!
Wij hadden eerst een Suzuki Swift, maar toen ik die total loss reed (met de oudste achterin en de jongste in mijn buik...) met een kopstaartbotsing met amper 15 km per uur (die kreukelzone is dus inderdaad de achterbank...ik had echt mazzel dat we zo zacht reden) heb ik meteen groepen dat er nooit meer een kleine auto komt. Qua ruimte redden we het met gemak (we hadden toen nog maar één kind, maar ik denk dat het met twee ook best gepast had), maar ik weet nu hoe zo'n auto er uit ziet na een ongeluk, dus nooit meer. Wat ik zo grappig vond, was dat al die spullen die we bij de eerste nodig dachten te hebben en waar van veel ook per sé mee moest als we ergens naar toe gingen, bij de tweede opeens overbodig leken. Waar we bij de eerste met een klein sporttasje overal naar toe gingen (die spuugde ook regelmatig, dus er gingen naast luiers, luierdoekjes, voeding, enz. ook tig hydrofielluiers en setjes schone kleding mee), stopte ik bij de jongste alles gewoon in mijn gewone tas erbij, waar dan ook nog het eea van de oudste in zat. Wat je onderneemt met een kind verschilt per ouder, maar ook per kind. De oudste namen we overal mee naar toe, bij de jongste was dat geen succes. En toen de oudste ouder werd, werd het ook met haar lastiger. We gaan zeker nog steeds gewoon naar verjaardagen ed, maar dat die tot heel laat duren is wel een uitzondering (de meeste mensen gaan het ook op de dag vieren ipv 's avonds ![]() Hier zijn het al lang geen 'new borns' meer inderdaad. De oudste zit al weer in groep 3, leest alles wat los en vast zit, is van mening dat ze super goed kan zwemmen (ze heeft een paar maanden terug haar A gehaald en lest nu voor B), zingt de hele dag en is verder gewoon een eigenwijze vijfjarige met pubergedrag. De jongste is alweer bijna 3 en is een eigenwijze peuterpuber (o, het is zo gezellig hier in huis bij tijd en wijlen... ![]() Laatst gewijzigd op 12-01-2015 om 17:37. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier is de oudste bijna 3, nog altijd een kletskous. Ze houdt van veel helpen met bv koken.
De jongste is bijna 5 maanden en een hele ontspannen lachebek, ze vindt alles wel prima. Ze lacht altijd erg hard om haar zus ![]() En qua auto kijken wij nu ook wel naar meer comfort; als we rijden, rijden we vaak lange stukken van 2+ uur, voor de bestuurder zit dat niet lekker in de 107... En een grotere kofferbak is ook wel fijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Leuk om te lezen allemaal!
Citaat:
Mijn jong is al 12, zit in zijn laatste half jaar van groep 8 en we zijn momenteel bezig met middelbare scholen zoeken. Hij is gek op sporten, hij tennist twee keer per week en doet vaak mee aan sporttoernooien van school. Laatst waren we in een hotel met een sportschooltje in het gebouw, had hij supervroeg zijn wekker gezet om op de loopband te gaan rennen ![]() Laats viel het ons ineens op na het kijken van oude foto's hoe een 'dikke' volwassen nek hij ineens heeft gekregen, ineens ziet ie er veel ouder uit. Hij laat z'n haar nu groeien, hij heeft prachtige donkerblonde krullen <3 |
![]() |
|
Gefeliciteerd aan alle zwangeren!
Mijn oudste is inmiddels vijf en van mening dat ze alles 'zelluf mag weten!' maar valt ook weer makkelijk te corrigeren. Mijn middelste is 3,5 en blijft een energiebommetje, die houdt van ondeugende dingen en kroelen. Mijn jongste is nu ruim vier maanden en een heel lieve, makkelijke baby.
||
Citaat:
|
Een jongen
![]() De grote kinderen vinden hem heel lief, en met name de oudste wil hem continu knuffelen en stuurt me meteen naar hem toe als hij huilt. Gelukkig geen jaloezie hier (kan natuurlijk nog komen).
|
Verwijderd
|
Klovorhop, nog gefeliciteerd!!
En hoe gaat 't Hawahaai? Hier druk druk; peuter van 3, baby van 7 maanden en gemiddeld 35 tot 40 uur per week een neefje van net 3 maandjes erbij ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Sinds een week vader van een gezonde dochter. Hoewel de bevalling een complete ramp was, waarbij moeder na de bevalling naar de OK werd afgevoerd, het kind naar de afdeling neonatologie werd geraced om allemaal slangen, draden en snoeren in en op haar te krijgen.
Het was dan ook best wel een moeilijke start voor dochter en moeder, maar inmiddels doen ze het beiden goed, en hebben we alledrie slapeloze nachten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|