Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2015, 19:41
Klovorhop
Klovorhop is offline
Nieuwe, want: jij ook gefeliciteerd Hawahaai!
Oud 05-01-2015, 20:55
Verwijderd
Jaa! Gefeliciteerd Hawahaai!!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 08:58
Verwijderd
Gefeliciteerd allebei, wat leuk!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 15:58
Verwijderd
Gefeliciteerd Hawahaai!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 17:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 19:39
Verwijderd
Gefeliciteerd! Wanneer zijn jullie uitgerekend? Ik zag bij Sarah geloof ik ergens juli staan.

En de rest; hoe gaat het met al jullie al lang niet meer zo new borns?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 07:59
feniks
feniks is offline
Ik zit mezelf te verbazen over de hoeveelheid kleertjes in alle soorten, maten en vormen er moeten komen.
Over wandelwagens, wiegjes, commodes, extra kastjes en plankjes, babywagens, maxicosi's, bedjes, badjes, doekjes, lapjes, flesjes, boxen, babyfoons, eetspullen, toebehoren en nog meer textiel, knuffels met frutsels waar ze aan frutselen. En dan ben ik de luiers, luiertassen, en overige zut nog vergeten. En de prijzen die men voor al deze zaken vraagt, daar krijg ik oprecht tranende ogen van. Een heel maandsalaris voor een maxicosi... Zet het woordje "baby"voor het woordje "kast" en diezelfde kast is ineens 300 euro duurder....
Dit past net aan allemaal in ons nieuwe (kleinere) huisje (net op tijd verhuisd) maar owee als we eens naar de schoonouders moeten... Ik heb geen heel kleine auto, maar het vervoer van al die spullen, gaat niet lukken... Het past misschien wel, maar dan sta ik eerst buiten 15 minuten te hannesen en te vloeken voor het er allemaal inzit, en dan ben ik vast vergeten dat het kind met autostoel ook nog op de achterbank had gemoeten.
Ondertussen is de babykamer af, en hebben de katten de irritante gewoonte ontwikkeld om op ons gezicht te willen liggen als we slapen, dus dat betekent dat de katten gewoon niet, op geen enkele manier, de babykamer in mogen, anders hebben we in no-time een begrafenis. Ook geen prettig idee.

Maar laat dat kind eerst maar eens geboren worden... Eind maart. Een meisje. Met een beetje goeie wil met rood haar, want zo ben ik ook ter wereld gekomen. Met een kop vol rood haar.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 08:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Leuk, feniks! De baby dan, ik krijg ook de kriebels van alle benodigdheden. En iedereen zegt "oh, leuk, winkelen voor de kleine". Nou, nee, dat is niet echt ons ding . Gelukkig is onze babykamer bijna klaar. En kunnen we een boel andere dingen overnemen of gebruiken van familie en vrienden.

Hier ook eind maart, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 08:20
Verwijderd
Wij hebben een peugeot 107 en passen daar prima in met twee kinderen + toebehoren voor een week vakantie Gewoon geen onzin meenemen. Ik zie soms mensen met luiertassen slepen zo groot als een weekendtas, en dat om even naar de supermarkt te gaan... Net zo met al die zogenaamd onmisbare spullen voor in huis; kleertjes, luiers, bedje, voeding en je komt een heeeel eind.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 08:35
feniks
feniks is offline
Oei... Andijvie... Ik lees je post te laat. Inmiddels hebben we een babykamer vol spullen staan, waar ik me van afvraag of het nodig is... Wát het überhaupt is... En als de vrouw hier thuiskomt met allemaal "benodigdheden", heb ik inmiddels geleerd om niet meer in discussie te gaan...
Maar een 107... Dat is wel echt heel erg klein. Dat zou ik ook niet willen, want in de zomer gaat de sleurhut erachter en het is de bedoeling dat de auto de sleurhut trekt, en niet andersom , en ik rij gemiddeld een kleine 1000 kilometer per week, dus een grote auto is voor mij een must. Liefst met wat luxe erin.

Gelukkig ook hier allemaal dingen die we uit onze vriendenkring kregen of goedkoop over konden nemen, dat bespaart mij in elk geval veel shop-werk.
Maar goed, de nesteldrang is niet alleen in de babykamer toegeslagen, want ook onze kamer had een nieuwe kast, a 600 euro nodig, want onze kleren moesten ook netjes opgeborgen worden. En nee, dat kon niet in een kast van 120 euro van de Leen Bakker, het moest een PAX kast worden van de IKEA.

Maar gelukkig gaat de zwangerschap goed, en krijgen we (medische indicatie, altijd fijn) elke maand een echo om te zien of de spruit gezond blijft. En ik moet bekennen, dat ik het ook geruststellend vind dat wij vanwege diezelfde medische indicatie gewoon in het ziekenhuis gaan bevallen. Nou ja, de vrouw dus, niet ik, ik sta erbij en kijk ernaar.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 09:24
Verwijderd
Haha, ik moet natuurlijk bekennen dat wij ook veel van die misbare-onmisbaarheden hebben Maar dat zijn allemaal dingen die het makkelijker maken, ook wel fijn

En medische indicatie heeft inderdaad z'n voordelen, hier was dat bij de jongste ook het geval en ik vond dat toch prettiger dan bij de verloskundige. Ik hou juist wel van het medische, voelt zekerder.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 10:30
Klovorhop
Klovorhop is offline
Het nadeel van in het ziekenhuis bevallen vond ik dat niet alleen de levensreddende ingrepen voorhanden zijn, maar óók al die aanlokkelijke pijnstilling Die niet zonder risico's zijn.

Hier trouwens over 5 weken uitgerekend, ook een meisje.
Oud 07-01-2015, 10:50
Volk
Volk is offline
O! ik ben duidelijk lang weggeweest van s.com. Iedereen gefeliciteerd! Wat leuk al die baby's, hopelijk gaat alles goed.

Hier geen baby in de planning, hoewel mijn vriend het volgens mij wel wil in de toekomst. Dat is nieuw, in de 8 jaar dat we samen zijn had hij altijd geroepen nooit nooit nooit NOOIT een kind te willen. Maar de afgelopen maanden zegt hij dingen als "nog geen kinderen" "mijn kind zou x" en "een groter huis met oog op de toekomst". Ik weet het nog niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Het nadeel van in het ziekenhuis bevallen vond ik dat niet alleen de levensreddende ingrepen voorhanden zijn, maar óók al die aanlokkelijke pijnstilling Die niet zonder risico's zijn.

Ik was dolblij met de ruggeprik bij mijn inleiding van de jongste Ik voelde me een beetje een sukkel dat ik de weeen al niet meer aan kon na een paar uurtjes, maar achteraf geen spijt van gehad. Ruggeprik mocht ook mooi nog een nacht blijven zitten toen ik nog naar de OK moest na de bevalling. Geen last gehad van bijwerkingen, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 11:08
Klovorhop
Klovorhop is offline
Mja ik had een remif..dinges pompje, waardoor ik zo stoned werd dat ik vergat te ademen. Ruggeprik een paar seconden gehad, maar hartslag van baby werd eng laag. Dus nee, dat was geen fijne ervaring. Maar ik zou dus niet de zelfdiscipline hebben om weer in het ziekenhuis te bevallen en níet om pijnstilling te vragen. Dus hopelijk deze keer weer thuis, zoals bij de tweede.
Oud 07-01-2015, 15:00
Verwijderd
Ohja, ik moet er inderdaad wel aan denken als ik een kinderwagen ga kopen, dat ik vraag of ik eerst even mag proberen of hij ingeklapt wel achterin de Suzuki Alto past (waar ik trouwens 940 km/week in rij - ik heb nooit begrepen waarom je voor meer kilometers een grotere auto nodig zou hebben).

Ik heb nog geen babyspullen behalve wat we aan sinterklaascadeaus hebben gekregen. Maar ik heb ook nog alle tijd.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 16:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij hebben zowel autostoeltjes als kinderwagens uitgebreid getest in onze auto's. Gewoon vragen. De autostoel die we eerst op het oog hadden, paste niet eens in mijn passagiersstoel!
Ik ben qua spullen niet zo hebberig, dat scheelt. Maar dat maakt wel dat anderen steeds van alles aanbieden...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 17:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op het werk bij mij gaat er volgens mij een box rond waarin alle kinderen van collega's gezeten hebben geloof ik
Oud 07-01-2015, 19:50
Verwijderd
Kinderwagen en autostoeltje passen mag vaak gewoon, ook wel zo handig met een kleine auto inderdaad In onze auto past geen kinderwagen meer nu we er met z'n vieren in moeten, maar er past ook geen krat bier in de kofferbak
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 20:16
Verwijderd
Oh handig dat ze dat gewoon gewend zijn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 20:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kinderwagen en autostoeltje passen mag vaak gewoon, ook wel zo handig met een kleine auto inderdaad In onze auto past geen kinderwagen meer nu we er met z'n vieren in moeten, maar er past ook geen krat bier in de kofferbak
Vind je dat niet onhandig dan?
Oud 07-01-2015, 21:20
Verwijderd
Het is ook maar een beetje hoeveel spullen je zelf vindt dat je nodig hebt, denk ik. Kennissen van ons die rijden met hun dochter van een jaar overal in het hele land naar toe. Hebben ze vanaf het begin gedaan. Ze gingen evengoed op vakantie, naar een (klein) festival, naar mijn zus die destijds in Leuven woonde. Allemaal met een dochter van nog geen jaar oud. Mijn schoonzusje en haar man zijn het eerste jaar niet hier (twee uur rijden) geweest, terwijl we ze herhaaldelijk uitgenodigd hebben. "Dat is niet te doen met Zoon", kregen we dan te horen. Daar staat tegenover dat ik vrij zeker weet dat zij én mijn schoonouders het echt niet waarderen als wij het eerste jaar dat wij kinderen hebben niet die kant op gaan want "we hebben de kleine nu eenmaal". Zo is het met spullen ook, denk ik. Natuurlijk moet je de hoognodige dingen hebben, maar ach. Je overleeft het ook wel zonder.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 05:21
feniks
feniks is offline
Citaat:
Ohja, ik moet er inderdaad wel aan denken als ik een kinderwagen ga kopen, dat ik vraag of ik eerst even mag proberen of hij ingeklapt wel achterin de Suzuki Alto past (waar ik trouwens 940 km/week in rij - ik heb nooit begrepen waarom je voor meer kilometers een grotere auto nodig zou hebben).

.
Dat is bij mij gewoon gevoelsmatig.
Mijn ervaring is dat grotere auto's comfortabeler rijden, stiller zijn en meer luxe hebben. En dat vind ik prettig.
Maar wat meer is: ik vind het een fijn idee dat de kreukelzone aan de achterkant niet meteen de achterbank is, waar mijn kind zit. Als er iemand niet oplet en met volle vaart achterin rost, dan vangt de achterkant de eerste klap op en het is voor mij een prettig idee dat er dan nog een flinke kofferbak, met deksel zit als kreukelzone, in plaats van dat de achterbank (met kind) de kreukelzone is.
Maar nogmaals: dat is mijn gevoel...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 06:17
Verwijderd
Citaat:
Vind je dat niet onhandig dan?
We rijden niet dagelijks en ik gebruik de kinderwagen sowieso amper.

We rijden er wel lange stukken mee, maar de jongste vindt dat echt vreselijk. Ze is super tevreden altijd, maar in de maxicosi krijst ze alles bij elkaar. Rijdt niet erg lekker
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 19:31
Verwijderd
Alle zwangeren: gefeliciteerd!!! Super leuk!

Wij hadden eerst een Suzuki Swift, maar toen ik die total loss reed (met de oudste achterin en de jongste in mijn buik...) met een kopstaartbotsing met amper 15 km per uur (die kreukelzone is dus inderdaad de achterbank...ik had echt mazzel dat we zo zacht reden) heb ik meteen groepen dat er nooit meer een kleine auto komt. Qua ruimte redden we het met gemak (we hadden toen nog maar één kind, maar ik denk dat het met twee ook best gepast had), maar ik weet nu hoe zo'n auto er uit ziet na een ongeluk, dus nooit meer.

Wat ik zo grappig vond, was dat al die spullen die we bij de eerste nodig dachten te hebben en waar van veel ook per sé mee moest als we ergens naar toe gingen, bij de tweede opeens overbodig leken. Waar we bij de eerste met een klein sporttasje overal naar toe gingen (die spuugde ook regelmatig, dus er gingen naast luiers, luierdoekjes, voeding, enz. ook tig hydrofielluiers en setjes schone kleding mee), stopte ik bij de jongste alles gewoon in mijn gewone tas erbij, waar dan ook nog het eea van de oudste in zat.

Wat je onderneemt met een kind verschilt per ouder, maar ook per kind. De oudste namen we overal mee naar toe, bij de jongste was dat geen succes. En toen de oudste ouder werd, werd het ook met haar lastiger. We gaan zeker nog steeds gewoon naar verjaardagen ed, maar dat die tot heel laat duren is wel een uitzondering (de meeste mensen gaan het ook op de dag vieren ipv 's avonds ).

Hier zijn het al lang geen 'new borns' meer inderdaad. De oudste zit al weer in groep 3, leest alles wat los en vast zit, is van mening dat ze super goed kan zwemmen (ze heeft een paar maanden terug haar A gehaald en lest nu voor B), zingt de hele dag en is verder gewoon een eigenwijze vijfjarige met pubergedrag. De jongste is alweer bijna 3 en is een eigenwijze peuterpuber (o, het is zo gezellig hier in huis bij tijd en wijlen... ), houdt heel erg van dansen en papa en mama helpen en van kroelen.

Laatst gewijzigd op 12-01-2015 om 17:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2015, 09:06
Verwijderd
Citaat:

Ik ben benieuwd naar de naam die jullie uitgekozen hebben
Met citaat reageren
Oud 12-01-2015, 09:14
Verwijderd
Hier is de oudste bijna 3, nog altijd een kletskous. Ze houdt van veel helpen met bv koken.
De jongste is bijna 5 maanden en een hele ontspannen lachebek, ze vindt alles wel prima. Ze lacht altijd erg hard om haar zus Het enige waar ze een hekel aan heeft is autorijden. Gisteren op een ritje van 30 minuutjes 2x gestopt omdat ze zo hard krijste....

En qua auto kijken wij nu ook wel naar meer comfort; als we rijden, rijden we vaak lange stukken van 2+ uur, voor de bestuurder zit dat niet lekker in de 107... En een grotere kofferbak is ook wel fijn Ook idd veiliger igv ongelukken natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2015, 00:16
Verwijderd
Leuk om te lezen allemaal!

Citaat:
Ik ben benieuwd naar de naam die jullie uitgekozen hebben
en dit ja!

Mijn jong is al 12, zit in zijn laatste half jaar van groep 8 en we zijn momenteel bezig met middelbare scholen zoeken. Hij is gek op sporten, hij tennist twee keer per week en doet vaak mee aan sporttoernooien van school. Laatst waren we in een hotel met een sportschooltje in het gebouw, had hij supervroeg zijn wekker gezet om op de loopband te gaan rennen
Laats viel het ons ineens op na het kijken van oude foto's hoe een 'dikke' volwassen nek hij ineens heeft gekregen, ineens ziet ie er veel ouder uit. Hij laat z'n haar nu groeien, hij heeft prachtige donkerblonde krullen <3
Met citaat reageren
Oud 17-01-2015, 20:10
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gefeliciteerd aan alle zwangeren!

Mijn oudste is inmiddels vijf en van mening dat ze alles 'zelluf mag weten!' maar valt ook weer makkelijk te corrigeren. Mijn middelste is 3,5 en blijft een energiebommetje, die houdt van ondeugende dingen en kroelen. Mijn jongste is nu ruim vier maanden en een heel lieve, makkelijke baby.
Oud 20-01-2015, 09:24
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Gefeliciteerd aan alle zwangeren!

Mijn oudste is inmiddels vijf en van mening dat ze alles 'zelluf mag weten!' maar valt ook weer makkelijk te corrigeren. Mijn middelste is 3,5 en blijft een energiebommetje, die houdt van ondeugende dingen en kroelen. Mijn jongste is nu ruim vier maanden en een heel lieve, makkelijke baby.
Jongen of meisje? En hoe reageerden de grotekinderen op de baby?
Oud 11-02-2015, 16:05
drukknoopje
drukknoopje is offline
Een jongen

De grote kinderen vinden hem heel lief, en met name de oudste wil hem continu knuffelen en stuurt me meteen naar hem toe als hij huilt. Gelukkig geen jaloezie hier (kan natuurlijk nog komen).
Oud 14-03-2015, 08:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoe gaat het met iedereen?
Hier alles oké, ik heb inmiddels verlof (en verveel me, haha).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2015, 15:14
Verwijderd
Klovorhop, nog gefeliciteerd!!

En hoe gaat 't Hawahaai?

Hier druk druk; peuter van 3, baby van 7 maanden en gemiddeld 35 tot 40 uur per week een neefje van net 3 maandjes erbij Die laatste slaapt gelukkig nog veel, maar als beide baby's tegelijk honger hebben, is het wel even lastig
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:48
feniks
feniks is offline
Sinds een week vader van een gezonde dochter. Hoewel de bevalling een complete ramp was, waarbij moeder na de bevalling naar de OK werd afgevoerd, het kind naar de afdeling neonatologie werd geraced om allemaal slangen, draden en snoeren in en op haar te krijgen.

Het was dan ook best wel een moeilijke start voor dochter en moeder, maar inmiddels doen ze het beiden goed, en hebben we alledrie slapeloze nachten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 07:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oei, dat klinkt heftig, feniks. Fijn dat het nu goed gaat. Gefeliciteerd met je dochter!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2015, 07:36
Elin3
Elin3 is offline
Gefeliciteerd en fijn dat het nu goed gaat!
Oud 17-03-2015, 12:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Oei, dat klinkt heftig, feniks. Fijn dat het nu goed gaat. Gefeliciteerd met je dochter!
Dit ja. Gefeliciteerd
Oud 18-03-2015, 20:35
feniks
feniks is offline
Dank. Het meisje vreet als een bootwerker aan die tet. Niet normaal en ze maakt serieus als een viswijf duidelijk dat het etenstijd is... Geen vriendelijke mededeling, maar gewoon gelijk een keel opzetten. Dat zal ze dan wel van mij hebben
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 16:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben inmiddels ook bevallen, van ons zoontje! Overtijd gaan is niet leuk, dat heb ik wel ervaren. Praktisch een klachtloze zwangerschap gehad, en na de 40 weken kreeg ik ineens vanalles. Maar dat is nu ingewisseld voor nachten met weinig slaap door een heel schattig jongetje.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 17:05
Verwijderd
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben inmiddels ook bevallen, van ons zoontje! Overtijd gaan is niet leuk, dat heb ik wel ervaren. Praktisch een klachtloze zwangerschap gehad, en na de 40 weken kreeg ik ineens vanalles. Maar dat is nu ingewisseld voor nachten met weinig slaap door een heel schattig jongetje.
Gefeliciteerd!!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 22:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd Hawahaai!
Oud 18-04-2015, 07:59
Elin3
Elin3 is offline
Gefeliciteerd!
Oud 18-04-2015, 08:50
Sketching
Sketching is offline
Gefeliciteerd!
Oud 19-04-2015, 06:01
Verwijderd
Gefeliciteerd, Hawahaai!!!

En jij natuurlijk ook nog, feniks!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 20:46
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gefeliciteerd! Mogen we de naam weten?
Oud 26-04-2015, 00:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mogen we de naam weten?
Helaas doe ik daar niet aan op het grote, boze internet .

Ons jochie heeft de zwemgenen van z'n ouders: hij vindt in bad gaan heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 07:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Up! Sarah, hoe gaat het met je? Al (bijna) verlof?
En hoe is het met de anderen?

Hier gaat het gelukkig steeds beter na de eerste periode. De kleine man lacht wat af en begint geluidjes te maken
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 07:16
Verwijderd
Zit nu op 37+5, dus al een tijdje verlof, en als baby er klaar voor is moet-ie het me maar laten weten!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2015, 03:06
Verwijderd
Spannend Sarah!!

met 37.5 is mijn zoon geboren trouwens!

Laatst gewijzigd op 21-06-2015 om 04:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten