Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2016, 12:02
Robbert297
Robbert297 is offline
Hallo!
Het is nogal een vreemd verhaal, dus ik zal het zo goed mogelijk vertellen:

Eind april leerde ik een heel leuk meisje kennen via het internet. Ze woonde alleen wat ver weg, maar de band was vrijwel vanaf het begin goed en hebben nooit stiltes in Whatsapp gehad.
De volgende stap was bellen, en ook dat ging super!!
Omdat we zo ver weg van elkaar wonen (Groningen - Leiden), hebben we de stap nog niet gewaagd om af te spreken. Ook ging ze naar Spanje op examenreis, dus dan kon het natuurlijk ook niet.
Ik was wel een beetje bang voor Spanje, want stel dat ze daar een leuke jongen tegen zou komen. Ze zei dat het wel goed kwam. Nou, dat blijkt: ze ontmoette een jongen en zoende er mee. Niets bijzonders natuurlijk, maar na Spanje gingen ze afspreken (ik kon niet eerder afspreken wegens omstandigheden op dat moment).
Ze zei nog tegen mij dat hij heel aardig was, maar dat het verder niets zou worden. Prima, dacht ik.
Toen gingen ook wij afspreken en het afspraakje verliep hartstikke goed! We hadden het super gezellig en hebben geen moment genânte stiltes gehad!
Zo ging het een beetje door, totdat ik op vakantie ging. Een paar weken daarvoor zei ze al dat de keuze tussen die jongen en mij enorm lastig zou worden... Net voordat ik op vakantie ging, heeft ze de keuze gemaakt voor die andere jongen, met als reden dat ze die jongen op een flirterige manier heeft ontmoet en mij niet, dus ze voelt zich niet vertrouwd als het tussen ons meer zou worden (friendzone dus). Erg jammer natuurlijk, maar nu moest ik over haar heen zien te komen. Dat heb ik gedaan door minder contact met haar op te nemen terwijl ik op vakantie was (kon ook niet anders, want geen internet).

Nu, dit weekend, zou ze voor een weekend naar die jongen gaan.
Ik zei: "We doen even een goede test om te zien of ik over je heen ben: vertel jij maar als je het met hem hebt gedaan!" (we delen alles, dus dit was geen probleem.)
Wat bleek: ze bleek het echt met hem gedaan te hebben, en dat kon ik toch niet meer handlen: ik ben nog steeds niet over haar heen...

Het is gewoon kloten dat alles zo ongelukkig is verlopen en dat is gewoon niet cool.

Wat kan ik doen om het beste over haar heen te komen?
Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2016, 12:16
Elin3
Elin3 is offline
Kan je het aan om haar puur als vriend te zien? Zo niet, dan is het misschien goed om wat afstand te nemen en minder of geen contact te hebben.
Oud 13-08-2016, 12:22
Robbert297
Robbert297 is offline
Het is inderdaad wel de bedoeling dat we als vrienden verdergaan. We hebben namelijk een enorm sterke band en we kunnen alles aan elkaar kwijt! Ze zei laatst ook al dat ze het gevoel had dat ze mij al jaren kent, terwijl het maar een paar maanden is, en datzelfde gevoel heb ik zelf ook.

Maar is het voor mij lastig om die stap te zetten, want het is toch even een omschakeling.
Als het lukt om over haar heen te komen, gaan we verder als heel goede vrienden. Voor nu is het nog steeds lastig, want alles wat ze met die andere jongen doet, had ze met mij kunnen doen als ze hem niet ontmoet had (en dan bedoel ik vaak afspreken, bij elkaar slapen etc.). En dat bedoel ik dus ook met dat alles ongelukkig is verlopen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 12:30
Elin3
Elin3 is offline
Het is balen voor jou, maar het is en blijft haar keuze. Ze wil een romantische met die andere jongen en alleen een vriendschappelijke met jou. Je zal daar mee moeten leren leven.
Oud 13-08-2016, 12:41
Robbert297
Robbert297 is offline
Weet ik, maar het blijft lastig om me daar overheen te zetten. Weet jij hoe ik me er het beste overheen kan zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 13:42
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Weet ik, maar het blijft lastig om me daar overheen te zetten. Weet jij hoe ik me er het beste overheen kan zetten?
Niet meer met haar omgaan is een goed begin.
Oud 13-08-2016, 15:43
Robbert297
Robbert297 is offline
Citaat:
Niet meer met haar omgaan is een goed begin.
Maar dat is dus ook weer een issue, omdat we verder echt heel goede vrienden zijn en we elkaar niet kwijt willen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 21:31
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar dat is dus ook weer een issue, omdat we verder echt heel goede vrienden zijn en we elkaar niet kwijt willen.
Er is geen wondermiddel: je kunt het (bij haar) of je kunt het niet (bij haar). Je kunt denken aan hoe fijn het voor haar is dat ze een relatie heeft met een jongen die ze (op die manier) leuk vindt: dat vereist "een knop omzetten" in je hoofd. De knop van potentiële geliefde/partner naar goede/beste vriend.
Langer tijdsverloop kan hierbij helpen. Aan de andere kant moet je uitkijken dat je niet te lang blijft hangen in deze gevoelens voor haar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 22:50
Michel01
Michel01 is offline
Focus je vooral op andere dingen: denk eraan dat jullie goede vrienden willen blijven en dat het verder niks anders wordt. Doe wat je leuk vindt of begin aan nieuwe hobbys. En als je je gefrustreerd voelt kan je altijd met gewichten gaan spelen of gaan boksen, werkt bij mij ook��
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 13:54
stitch29
stitch29 is offline
Als je t niet kan verdragen om vrienden te blijven zeg je dat je tijd nodig hebt om t te verwerken en dus ff geen contact wilt. Uiteindelijk verwaterd het vanzelf wel, werkte bij mij ook
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 17:43
SVT
SVT is offline
Ik ben bang dat je te lang hebt gewacht met actie ondernemen. Je kunt wel blijven zeggen dat het afspreken vanzelf komt, maar meestal is het zo dat hoe langer je al contact hebt met een meisje, hoe meer je van elkaar weet en hoe minder 'spannend' het zal worden. Dus in het vervolg: Echt zo snel mogelijk afspreken en stoppen met bellen en appen, want dan ga je niet vooruit in jullie relatie.

Over hoe hiermee om te gaan is hierboven al gezegd: Als je van jezelf weet dat je vrienden kan blijven met haar en het je niet zal hinderen, probeer dit dan langzaam te doen. Af en toe contact hebben is goed maar teveel kan ook weer te confronterend zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 02:09
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Op de lange termijn zal dat echt knagen hoor.
Oud 22-08-2016, 14:29
Robbert297
Robbert297 is offline
Late reactie, maar dank voor jullie reacties!!
Ik heb besloten om wat minder contact met haar te nemen en zelf dingen te gaan ondernemen (zoals nieuwe hobby's, meer uitgaan en nieuwe vrienden maken). Ik denk dat ik er dan wel ver mee kom.
Ik ga in de komende weken kijken hoe het contact gaat verlopen.

Nogmaals hartelijk bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten