Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2016, 18:27
Barca1
Barca1 is offline
Goedenavond,

Allereerst ben ik niet super bekend met bank gerelateerde zaken.

Ik heb 2 dagen geleden een app via de play store gekocht. Deze app was 3,59. Helaas heb ik niks aan de app.

Ik heb de uitgever ook gemaild, en die zou de kosten terugstorten, dat heeft hij ook gedaan.

Nu het probleem:

Ik heb het via paypal betaald, op mijn paypal stond geen geld, dus wordt het van mijn bankrekening gehaald. Hier gaat volgens mij altijd een paar dagen overheen.

De beste man heeft het geld al teruggestort. Alleen als ik kijk naar mijn periode betaling, staat dat het er 1 september per incasso afgaat. Ik kan dit of door laten gaan, of weigeren. Maar als ik mij niet vergis is een incasso dat het er elke x afgaat, toch? Of is dat alleen een lopende incasso?

Sorry als dit nogal een domme vraag is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2016, 18:36
Pluis
Pluis is offline
Een automatische incasso kan ook eenmalig zijn. Mijn creditcard wordt bijvoorbeeld automatisch afgeschreven, maar als ik een maand niets heb gekocht wordt er niets afgeschreven. Gebeurt het toch nog eens, dan is het een fout en kun je het laten storneren. Maar ik denk dat het wel los zal lopen
Oud 30-08-2016, 18:38
Barca1
Barca1 is offline
En wat zou je in deze situatie adviseren? Het geld is niet officieel van mijn bank af, want het gaat er vanaf 1 september pas af.

Bij PayPal staat wel de melding, dat 3,49 is overgemaakt. Dan neem ik aan dat het geld wordt overgemaakt naar mijn normale rekening, toch? Deze is gekoppeld aan mijn normale bank.

Er komen nogal wat uitgaven en inkomsten de komende dagen, dus vandaar dat ik het een beetje overzichtelijk wilde houden. Niet dat het een enorm bedrag is, maar is toch zonde.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 19:16
Axel11
Axel11 is offline
Als je niks doet blijft die € 3,49 volgens mij gewoon op je PayPal-account staan, gaat niet automatisch door naar je bank. Maar die opdracht kun je wel geven aan PayPal.

Ik zou in ieder geval niet de incasso weigeren, want je hebt dus al € 3,49 retour gekregen op PayPal. En ik schat zo in dat dat helemaal conform de voorwaarden van de verkoper van de app en van PayPal zelf is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 19:28
Barca1
Barca1 is offline
De verkoper van de app zei dat hij het teruggestort had. Het staat nog niet op mijn PayPal, maar ik vermoed dat daar nog wel een dag (paar dagen) over heen gaat.

Dus ik kan gewoon de incasso zo laten, en ervan uitgaan dat het geld teruggestort wordt?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 20:39
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
De verkoper van de app zei dat hij het teruggestort had. Het staat nog niet op mijn PayPal, maar ik vermoed dat daar nog wel een dag (paar dagen) over heen gaat.
Dan heb ik je verkeerd begrepen:

Citaat:
Bij PayPal staat wel de melding, dat 3,49 is overgemaakt. Dan neem ik aan dat het geld wordt overgemaakt naar mijn normale rekening, toch? Deze is gekoppeld aan mijn normale bank.

Citaat:
Dus ik kan gewoon de incasso zo laten, en ervan uitgaan dat het geld teruggestort wordt?
De incasso is een incasso van PayPal, niet van de verkoper van de app: PayPal heeft niks verkeerd gedaan, dus die kun je beter laten doorgaan zou ik denken. Maar PayPal heeft een zeer uitgebreide help-functie, misschien kun je daar meer informatie in vinden over dit soort situaties

Hoewel het nu al wel allemaal heel veel tijd en moeite lijkt te kosten voor € 3,49
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 09:48
Barca1
Barca1 is offline
Haha, naja ik heb de app niet nodig, als het 0,99 cent was, vond ik het minder erg. Maar van 3,49 kan je toch bijna 2 Turkse pizza's halen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 09:52
Barca1
Barca1 is offline
Het geld is inmiddels overgemaakt naar PayPal zie ik. Staat alleen nog in behandeling. Dus t is een kwestie van geduld!

Zie alleen net nog dat ik de app erop heb.. Die moet ik gewoon verwijderen neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 09:59
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zie alleen net nog dat ik de app erop heb.. Die moet ik gewoon verwijderen neem ik aan?
Lijkt me netjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten