Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2016, 05:44
Bert86
Bert86 is offline
Hi ,

Ik zit met een vraag ,
Ik ben bijna 30 en zit echt al jaren te wachten op liefde.
2maal kwam ik online al liefde tegen .
En 2maal klikte het echt !
Maar wanneer mijn lichamelijke handicap goed in beeld kwam .
Werd de liefde onmogelijk .

Ik heb ook een aantal vriendinnen aangesproken hoe zij zouden reageren op een relatie met me . En allemaal zouden ze de handicap toch een struikelblok vinden .
Al gunnen ze me het wel omdat ze me een top kerel vinden .

Nu is mijn vraag simpel ... Zouden jullie een relatie aangaan met een mindervaliden ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2016, 07:40
Verwijderd
Die vraag is helemaal niet zo simpel te beantwoorden. Zo werkt liefde niet. Stom voorbeeld, slechte vergelijking, maar toch: ik val op grote borsten. Als je me zo vraagt "zou je een relatie aangaan met iemand met piepkleine borsten?" zou ik misschien geneigd zijn nee te zeggen, maar ik ben toch echt al meermaals verliefd geworden op iemand met cup A en heb twee lange relaties gehad.

Daarnaast, online liefde, met of zonder handicap, kan heel goed aanvoelen maar zodra je elkaar in het echt ontmoet toch tegenvallen. Dat hoeft niet (alleen) aan je handicap te liggen.

Ten slotte ben ik wel benieuwd wat je met de antwoorden wilt doen. Stel dat iedereen hier "ja" of "nee" antwoordt, wat verandert dat voor jou?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 12:47
Dekaloog
Dekaloog is offline
Enerzijds worden mensen verliefd op mensen, en maakt ziekte of handicap niet uit. Als mijn vriend in een rolstoel zat had ik 'm precies even indrukwekkend gevonden. Aan de andere kant schrikt een handicap sommige mensen wel af, waardoor ze je niet meer willen leren kennen als persoon.

Ik zou me niet te veel bezighouden met de liefde en aan zelfontwikkeling gaan doen. Ga bij een amateurtheatervereniging, doe een cursus leer bewerken, ga eens naar een expositie, doe een striptekenworkshop, ga vaker naar concerten, doe een teamsport, ga bij een politieke partij. Kies kortom iets uit wat je interessant of belangrijk vindt, waar je jezelf bij leert kennen, en waar je in aanraking komt met andere mensen. Wie weet wat er dan gebeurt.

Wat voor handicap heb je?

Laatst gewijzigd op 17-10-2016 om 12:52.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 17:31
Bert86
Bert86 is offline
Dankjewel voor de antwoorden !
Ik wil eigenlijk gewoon jullie gedachten hierover weten .
1 van de 2 personen is ondanks haar nee wel nog heel belangrijk voor mij .
En we blijven graag vrienden . Zou ik ook niet zonder kunnen .
Ik wil dus echt niets speciaal doen met een ja of een nee .
Verder heb ik wel veel uitdagingen .
Maar een liefde vinden zou mooi zijn .
Ik heb een ziekte waardoor ik aftakel .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 20:20
Obelise
Obelise is offline
Klinkt als een ziekte, niet een handicap...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 22:36
feniks
feniks is offline
Citaat:
Klinkt als een ziekte, niet een handicap...

Wat maak je je druk om wat woordjes? De man is onzeker, doet zijn verhaal, en jij komt muilen over ziekte vs. handicaps?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 22:38
Obelise
Obelise is offline
Als iemand die in dat vak zit, maakt dat we degelijk uit of iemand kanker heeft of alleen een spraak gebrek.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 22:40
Obelise
Obelise is offline
Maar in t licht van je antwoord: als iemand van je houd, houd die van jouw, met of zonder dingen die jouw niet anders als persoon maken.

Maar 99% is oppervlakkig
Met citaat reageren
Oud 18-10-2016, 05:53
Bert86
Bert86 is offline
Wanneer je door de aftakeling in een rolstoel zit ,
Kan je toch wel spreken van een handicap .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2016, 07:10
bierkoning
bierkoning is offline
Ik heb even al het offtopic gebrabbel eruit gehaald. Dat kun je via pm doen.
Oud 18-10-2016, 07:21
Verwijderd
Obelise is een zwakzinnige, maar geheel per ongeluk heeft hij wellicht wel een punt. In die zin, dat als iemand verliefd wordt op iemand met een handicap die niet erger (of beter) wordt, dat op zich weinig uitmaakt. Je kunt kiezen dat te accepteren of niet maar het is niet alsof je zelf meer emotionele schade zal lijden in de relatie. Maar als iemand verliefd wordt op iemand met, ik zeg maar wat, ALS, waarbij je binnen een paar jaar niet meer kan bewegen en nog wat later sterft, kan ik me best voorstellen dat de gezonde persoon uit pure zelfbescherming een relatie uit de weg gaat. Iemand van wie je houdt zien aftakelen, dat is niet prettig
Met citaat reageren
Oud 18-10-2016, 18:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben het eens met Koei inderdaad.
Oud 19-10-2016, 06:31
Bert86
Bert86 is offline
Oke dankje voor de info allemaal !
Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic .
Ik weet genoeg eigenlijk .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten