Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat tweede wel, maar dat is te ingewikkeld. Ik denk dat je téveel nadenkt en dat je daardoor een eigen wereld creeert. Ik zou zeggen, probeer minder na te denken en minder te piekeren want dat is het nu net wat je op verkeerde gedachten brengt.
|
![]() |
jah das wel herkenbaar, in je eigen gedachten kan alles, mag alles.
je leeft in je eigen wereldje, soms omdat het daar beter is, soms wil je dr uit en kan het niet, soms is het fijn, soms raak je in paniek..................eenzaam kan dat zijn omdat niemand het weet en als je er eens iets over loslaat wordt het later tegen je gebruikt...........das mijn ervaring
|
Verwijderd
|
ik heb niet echt op die manier een wereld ofzo maar die gedachtes enzo die herken ik heel goed dan wordt alles zo tegenstrijdig dat ik er gek van word en dan begin ik eerst heel raar te doen (schreeuwen en dansen over het schoolplein bijvoorbeeld) en daarna hou ik maar mijn mond en dan ga ik mezelf mollen en dat gedrag is natuurlijk ook weer tegenstrijdig en ik kom dan pas meestal na wat slapen tot rust en soms duren die buien heel lang en als ik zo'n bui heb dan lijkt het alsof er nooit meer een einde aan kan komen en daar word ik dan helemaal moedeloos van... krijg je rare gedachtes van enzo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, soms lijk ik te bestaan in een soort van deelwereld. De dingen die ik zie en de dingen die ik ervaar, wijken soms erg af van hoe anderen iets meemaken.
Ik denk bijvoorbeeld niet altijd uit mezelf of voor mezelf en vaak komt het voor dat ik dingen theoretisch zie, terwijl deze niet overeenkomen met de praktijk (ofwel: hoe dingen werkelijk zijn en de consequenties van bepaalde daden zie ik soms als irrelevant, omdat ik me concentreer op een bepaald probleem en dit van alle kanten belichten wil). Over het springen vanaf een hoog gebouw: vroeger kwam het weleens voor dat ik voor de kick op de rand van het dak ging staan, maar echt dood wou ik niet. Ik denk dat het iets is wat veel mensen hebben; dat ze zich aangetrokken voelen tot een bepaald gevaar (nieuwsgierigheid?), waarschijnlijk omdat hun eigen leven te saai is (voor hun). Met andere woorden: de gedachte om van een flat te springen alleen hoeft nog niet gelijk te betekenen dat je dood wilt ![]() Misschien moet je eens gaan bungee-jumpen oid ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
jaah, ik begrijp wel wat je bedoelt, heb 't zelf ook, ... ik ben ook gelukkig, maar denk toch bij sommige dinge na of ze je fataal kunne zijn. als ik messen zie enzo, denk ik ook wel eens van 'wat zou ik hier meej kunne aanrichten' maar heb totaal geen behoefte het ook daadwerkelijk te doen, maar heb die gedachtes wel, en ach, ... ik maak me dr niet zo druk om, denk dat sommige mense gewoon veel nadenke, onnodig veel, .........
|
![]() |
|
![]() |
Owh ja, we denken allemaal weer anders na. En sommige mensen ook weer hetzelfde.
Ik denk aan heel veel dingen, als er iets gebeurt of iets gaat gebeuren denk ik aan alle mogelijke uitkomsten.. voor zover het in me opkomt. Waar ik het vaakste aan denk is dood. Hoe ik dood zou kunnen gaan, of hoe mensen om me heen doodgaan. Soms ook aan dingen die helemaal niet mogelijk zijn. Maar ja ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Onbestemd Verwijderd | 30 | 07-11-2012 14:55 | |
Verhalen & Gedichten |
FINALE: Het beste DoP-gedicht van 2006 Reynaert | 24 | 04-01-2007 12:59 | |