Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2016, 18:08
MarcínPolski
MarcínPolski is offline
Hallo, mijn naam is Marcín en ik ben 17 jaar oud.

Zoals ik heb aangegeven in de titel, ik ben 17 jaar en ik heb nog nooit een vriendin gehad. Ik ben ook maagd. Ik zit hier heel erg mee en ik voel me erg eenzaam. Het voelt alsof niemand iets om me geeft. Elke keer als ik oogcontact probeer te maken met een meisje, kijken ze weg.

Elke jongen om me heen heeft een vriendin of heeft er een gehad en ik niet. Dat maakt mij ook zo onzeker. Ik durf ook nooit een gesprek aan te gaan met een meisje, omdat ik erg verlegen ben en ik ben bang dat de gesprek uit de hand loopt.

Hebben jullie nog tips voor mij? Plaats ze dan a.u.b hieronder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2016, 18:20
Elin3
Elin3 is offline
Nog nooit een relatie gehad hebben op je 17e is echt geen schande! Investeer in je sociale contacten en zorg op die manier dat je je minder eenzaam voelt. Een vriendin alleen gaat dat gevoel of jouw onzekerheid niet volledig weg kunnen nemen.
Oud 15-11-2016, 18:30
Michel01
Michel01 is offline
Misschien heb je de meid uit je dromen nog niet ontmoet. Trouwens er is echt niks ergs aan. Het komt vanzelf wel
Oud 15-11-2016, 21:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik was voor vijf mensen de Eerste, en vier van die mensen waren boven de 18. Toch waren het allemaal leuke, open, sociale mensen waar ik graag mee omging. Anders zou ik ze niet hebben uitgezocht.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2016, 22:23
student95
student95 is offline
Je kan beter de ware pas ontmoeten op je 22e, dan dat je 20 vriendinnen hebt gehad waar geen een de ware van is.
En dat je maagd bent is iets om trots op te zijn! Mensen geven hun maagdelijkheid weg alsof het niks voorstelt. Focus je op school, je familie en zorg dat je een kring met goede vrienden hebt. En als je toch een beetje wil sjansen ofzo, ga naar een discotheek ofzo, maar daar is het niveau niet altijd zo hoog. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Ohja, en als je een gesprek met een leuke meid hebt, praat over normale dingen en vraag veel naar haar, wat zij ervan vindt en denkt, zodat jij minder hoeft te praten, erna ga je je op je gemak voelen en loopt het gesprek veel fijner!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2016, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Je kan beter de ware pas ontmoeten op je 22e, dan dat je 20 vriendinnen hebt gehad waar geen een de ware van is.
En dat je maagd bent is iets om trots op te zijn! Mensen geven hun maagdelijkheid weg alsof het niks voorstelt.
Wat is dit voor waardeloze onzin? Het is helemaal niet beter om de ware "pas" te ontmoeten op je 22e (hoezo is dat "pas" overigens? wat een wereldbeeld) dan dat je 20 vriendinnen hebt gehad. Het is ook niet slechter. Waarom moet er een waardeoordeel aan gehangen worden? Het is de 21e eeuw, ik dacht dat we wel over dit soort onzin heen waren.

Maar het wordt nog erger, even mensen die geen maagd meer zijn in de hoek zetten. Wat een prehistorisch beeld over maagdelijkheid heb jij. En waarom zoveel waardeoordelen er aan ophangen? Wie ben jij om te bepalen dat mensen hun maagdelijkheid zo maar weggeven? Wat een truttig wereldbeeld, bah.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2016, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Hallo, mijn naam is Marcín en ik ben 17 jaar oud.

Zoals ik heb aangegeven in de titel, ik ben 17 jaar en ik heb nog nooit een vriendin gehad. Ik ben ook maagd. Ik zit hier heel erg mee en ik voel me erg eenzaam. Het voelt alsof niemand iets om me geeft. Elke keer als ik oogcontact probeer te maken met een meisje, kijken ze weg.

Elke jongen om me heen heeft een vriendin of heeft er een gehad en ik niet. Dat maakt mij ook zo onzeker. Ik durf ook nooit een gesprek aan te gaan met een meisje, omdat ik erg verlegen ben en ik ben bang dat de gesprek uit de hand loopt.

Hebben jullie nog tips voor mij? Plaats ze dan a.u.b hieronder.
Marcin, er is niets mis met nog geen vriendin hebben gehad op je 17e. Als je graag een vriendin wilt, dan is die onzekerheid hoogstwaarschijnlijk het belangrijkste obstakel dat dat in de weg staat.

Zo maar een vriendin willen omdat je vrienden dat hebben, is niet de goede basis om een vriendin te zoeken. Sterker nog, ik denk dat een vriendin "zoeken" sowieso averechts werkt.

Om aan je onzekerheid te werken, is het juist wel handig om met meisjes te praten, dan wen je er aan. Doe dit niet met in gedachte "dit kan mijn vriendin worden!" maar gewoon om met meisjes te praten. Zit je niet op een sportverenging of iets dergelijks waar je gemakkelijk op een natuurlijke manier met meisjes in contact kan komen? Als niet, is dat misschien een goed idee. Zoals voor vrijwel alles in het leven geldt ook voor omgang met het andere geslacht: oefening baart kunst. In het begin moet je je echt over je angst heen zetten, maar al na een paar keer zal je merken dat het allemaal wel meevalt.

Uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je precies met "uit de hand" lopen als je een gesprek met een meisje aan zou gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten