Ik ben 18 en zit in het tweede jaar van een grote vervolgopleiding. In het eerste jaar zaten ook een broer en zus. Die broer vermeed erg, dat is nogal macho type en pestkop. Broer en zus waren best wel close dus haar vermeed ik eigenlijk ook. Aan het einde van het jaar heb ik echter toch ook de zus leren kennen. Het klikte wel met haar, op een positieve manier. Toen is zij vrij kort daarna met de opleiding is gestopt (ze ging naar het conservatorium). We hebben een tijdje contact gehouden over de app tot een paar maanden terug.
Nu vond ik haar eigenlijk best leuk en de klik was denk ik wel wederzijds. Ik heb toen echter verder niets ondernomen vanwege haar broer. Die zit nog steeds op de opleiding in hetzelfde jaar. Ik was bang dat vanwege die broer alles meteen op straat zou liggen. Als ik zou zijn afgewezen dan had de hele school gelachen. Zou het echter wat worden, dan zou ik juist wel met die broer te maken krijgen, dat zou op school awkward worden.
Je begrijpt het al, ik heb niets gedaan en het contact is doodgebloed. Dat vond ik toen de beste keuze maar ik ben toch gaan twijfelen. Wat vinden jullie, was ik verstandig of juist overvoorzichtig?
Inderdaad misschien wel wat te voorzichtig. Ik denk niet dat broer en zus echt alles met elkaar delen, en zelfs als ze dat wel doen zou ik wel een respectvolle houding van het meisje verwachten als jullie inderdaad zo'n goede klik hadden.