Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2016, 19:15
Verwijderd
Ik heb dat nog nooit gedaan en ben heel benieuwd hoe dat is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2016, 19:23
Elin3
Elin3 is offline
Naar de dierentuin of winkelen wel, maar ik ben nog nooit helemaal alleen uit eten geweest volgens mij. Dan ga ik toch sneller onderweg wat halen en dan in te trein opeten.
Oud 22-11-2016, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Naar de dierentuin of winkelen wel, maar ik ben nog nooit helemaal alleen uit eten geweest volgens mij. Dan ga ik toch sneller onderweg wat halen en dan in te trein opeten.
Ja, dat soort dingen doe ik ook vaak alleen. En dan dat ook ja.. Frietjes ofzo. Ik ben laatst wel in mijn eentje ergens een chocolademelk gaan drinken met mijn schetsboek en dat was wel heel fijn, maar echt uit eten vind ik wel spannend ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 19:28
Verwijderd
Ik ga zelden uit eten
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 19:33
Verwijderd
Regelmatig. En het is prima.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 19:36
Miekje*
Miekje* is offline
Heel af en toe eet ik ergens een kop soep of tosti voor de lunch, maar echt dineren heb ik ook nog nooit gedaan in mijn eentje.
Oud 22-11-2016, 19:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Oud 22-11-2016, 19:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Uit eten niet, iets drinken wel. Ik schrijf graag in een cafe met een wijntje of een koffie.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 19:58
Verwijderd
Citaat:
FLAMOES zei de worfensteur voor hij zijn wervelmans vernoeide.
Hou je ook van IHOP? Het is mijn lievelings
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Uit eten niet, iets drinken wel. Ik schrijf graag in een cafe met een wijntje of een koffie.
Ja, zoiets doe ik ook graag!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 20:11
Verwijderd
Citaat:
En dan ga je gewoon zitten en bestellen en eten en genieten van het eten en om je heenkijken? Of lees je een boek onderwijl of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 20:16
Abby.
Abby. is offline
Ja, af en toe, als het nodig is om ergens tijd te overbruggen (en te eten) vanwege werk ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 20:23
Verwijderd
Citaat:
En dan ga je gewoon zitten en bestellen en eten en genieten van het eten en om je heenkijken? Of lees je een boek onderwijl of zoiets?
Beetje met m'n telefoon spelen. Gesprekken afluisteren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 20:34
Verwijderd
Op conferenties en zakenreizen wel. Als je een leuk levendig restaurant uitzoekt kan het heel fijn zijn, lekker mensen kijken!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 21:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat versta je onder 'uit eten'?
Oud 22-11-2016, 21:17
Holland Oates
Holland Oates is offline
Dat je buitenshuis ergens gaat zitten om te eten.
Oud 22-11-2016, 21:18
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dus ook bij de snackbar of zo?
Oud 22-11-2016, 21:19
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ga je bij de snackbar zitten om te eten?
Oud 22-11-2016, 21:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Vaak kan dat wel.
Oud 22-11-2016, 21:22
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ga je bij de snackbar zitten om te eten?
Dat doen er genoeg hoor
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 21:24
Holland Oates
Holland Oates is offline
Vaak ook niet. Dus dan telt het niet.

Mss goede graadmeter: Je krijgt je eten geserveerd op/in iets dat niet wegwerpbaar is.
Oud 22-11-2016, 21:25
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dat kan in snackbars ook.
Abby.
Abby. is offline
Ik ben in elk geval wel een paar keer echt in een restaurant of eetcafé gaan eten, en regelmatig lunch ik ergens in mijn eentje en zat ik vorig jaar iedere woensdagavond bij de La Place aan de A2, waar het eten beter is dan in menig eetcafé.
Met citaat reageren
Holland Oates
Holland Oates is offline
Mss hebben wij een ander beeld van wat een snackbar is.
Oud 22-11-2016, 21:27
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Mss hebben wij een ander beeld van wat een snackbar is.
Ik denk het ook. Ik ben zowaar met Haubenmeise in dezen in elk geval. Maar ik tel zelf zo'n cafetaria waar je friet en een frikandel op een bord krijgt met een beetje sla met chemische sladressing, niet mee als uit eten gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2016, 21:30
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik denk het ook. Ik ben zowaar met Haubenmeise in dezen in elk geval. Maar ik tel zelf zo'n cafetaria waar je friet en een frikandel op een bord krijgt met een beetje sla met chemische sladressing, niet mee als uit eten gaan.
Ik denk dat ik zulk soort cafetarias gewoon niet echt ken. Alleen de variant met toonbank waar je effe gauw een kroket haalt en de patat in een plastic bakkie gaat.
Oud 22-11-2016, 21:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik denk dat ik zulk soort cafetarias gewoon niet echt ken. Alleen de variant met toonbank waar je effe gauw een kroket haalt en de patat in een plastic bakkie gaat.
Oh wow
Ik kom die variant echt praktisch nooit tegen. Behalve de febo dan.
Oh nee, nog wel wat meer, bedenk ik me nu. Maar hier in de buurt kan ik er geen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 21:37
Carn
Carn is offline
och, beetje kebabboer/snackbar/friettent/cafetaria heeft als de ruimte het toelaat wel wat zitgelegenheid; of je je frikandel dan op een bord of in een plastic bakje krijgt maakt dan verder niet heel veel uit lijkt me.
Oud 22-11-2016, 21:56
Verwijderd
Ik ben ook nog nooit alleen geweest
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 22:09
Carn
Carn is offline
verder vind ik 'uit eten gaan' iets waarbij je bediend wordt; en dus niet aan de toonbank je shit bestelt oid. Dus in het geval van 'ongeïnspireerde keuzes' kan je ook 'uit eten gaan' bij Restaria Den Haas (naast cafetaria 't Konijntje) in Valkenswaard. Gewoon een uit de kluiten gewassen friettent; maar men heeft een menukaart en een kaarsje op de tafels en men serveert.
Oud 22-11-2016, 22:10
Carn
Carn is offline
Overigens telt een 'wokrestaurant' / vreetschuur oid nog wel uit eten gaan, men komt doorgaans je drinken wel brengen enzo.
Oud 22-11-2016, 23:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat kan in snackbars ook.
doe niet zo pietepeuterig wat je zelf verstaat onder uit eten telt, dus als dat voor jou de snackbar friet van piet is, prima!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 23:45
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik denk dat ik de vraag wat ik nu wel of niet 'uit eten' vindt dan maar even in het midden laat.

Als ik één of meerdere dagen weg ben krijg ik ook weleens honger, dus, ja, dan komt het weleens voor dat ik alleen ergens wat ga eten. Dat kan dan variëren van iets snackbarachtigs tot een (niet al te duur) restaurant. Ik kan me er ook niet zo veel bij voorstellen dat iemand nog nooit ergens alleen heeft zitten eten.
Oud 22-11-2016, 23:48
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ja, maar vooral als ik in het buitenland ben. En meestal ontmoet ik dan wel mensen waarmee ik praat. Of soms zelfs het personeel, ik was deze zomer in Israel en zat in mijn eentje te eten en toen raakte ik uiteindelijk aan de praat met een serveerster en toen hebben we die avond nog iets leuks gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 23:55
bloodyb
bloodyb is offline
Ik eet vaker in mijn eentje dan in gezelschap. Maar dat komt natuurlijk omdat ik een aso ben.
Oud 23-11-2016, 05:35
WolterB
WolterB is offline
Wel eens gedaan, vind er niet zo veel aan. Dan maak ik liever thuis wat klaar en bewaar ik het buiten de deur eten voor wanneer ik in gezelschap ben.

Als ik voor werk ergens anders zou zitten, dan zou ik het wel sneller doen.
Oud 23-11-2016, 05:53
Verwijderd
Nope.

Dan trakteer ik mezelf liever op n uitgebreide maaltijd. Nouja, uitgebreid. Meer n duur stuk vlees en wat erbij.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 05:58
Verwijderd
Citaat:
Nope.

Dan trakteer ik mezelf liever op n uitgebreide maaltijd. Nouja, uitgebreid. Meer n duur stuk vlees en wat erbij.
Je impliceert hiermee dat het een keuze is om in je eentje ergens uit eten te gaan, waarom blijven mensen dat toch doen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 05:59
Verwijderd
"Natuurlijk is het een keuze deadlock!!!!"
Ja het alternatief is voor mij dan niet eten of alleen maar fast food of subway afhalen ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:20
Verwijderd
Uit eten als in een restaurant. Als ik 'verplicht' iets moet eten terwijl ik bv onderweg ben dan haal ik iets.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:21
Verwijderd
En die keuze maak ik dan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:29
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Uit eten als in een restaurant. Als ik 'verplicht' iets moet eten terwijl ik bv onderweg ben dan haal ik iets.
Citaat:
En die keuze maak ik dan.
Ja, maar de optie van een stuk vlees halen en iets erbij, heb je dan dus niet
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:32
Verwijderd
Citaat:
Onderweg is een breed begrip.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:34
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de optie van een stuk vlees halen en iets erbij, heb je dan dus niet
Snap ik. Zie hieronder.

Citaat:
Onderweg is een breed begrip.
True. Voor mij is het vaak van klant naar klant. Of van klant naar huis. En als t dan laat is heb ik ook niet zoveel zin meer om te koken. Als ik dan niks in huis heb (n pasta of rijst gerecht maak ik voor meerdere keren) dan rij ik ergens langs.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:35
Verwijderd
Maar spawn, de wereld is dus groet. Na een paar dagen heb je dat afhalen wel gezien. Zelfs een goedkoop steakhouse is dan nog fijner. Je kan niet altijd met een uurtje rijden thuis zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 06:37
Verwijderd
Klopt. Maar zoveel reis ik (helaas) niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 07:30
Verwijderd
Als ik voor werk in de Randstad moet zijn zonder (directe) collega’s en te lui ben/geen zin heb om met vrienden of familie af te spreken eet ik wel eens alleen. Dat is dan vaak wel “gewoon” in het hotelrestaurant, waar alleen eten niet zo spannend is. Wil ook nog wel eens roomservice bestellen, lekker voetbal of darts of een film kijken tijdens het eten

Daarnaast ben ik in totaal een maand of drie (verspreid over meerdere vakanties dus) in mijn eentje op vakantie geweest, dan ga ik lekker met een boekje in een restaurant zitten. Afhankelijk van het personeel en de mensen om me heen zit ik dan in het boek verdiept te eten of zit ik te praten met anderen of te luisteren naar hun gesprekken. Trouwens niet alleen afhankelijk van de mensen om me heen, een jaar minus twee weken geleden zat ik op een resort midden in een regenwoud. Ten eerste is dit een heel mooi voorbeeld van wat Deadlock bedoelt, uit eten is hier geen keuze, je kan er niet eens ergens iets afhalen, 40 kilometers over smalle bergweggetjes verderop zat de eerstvolgende bewoonde plaats. Maar ten tweede, als ik dan die ochtend om half zes was opgestaan en 25 kilometer door het regenwoud gebanjerd had, over rotsen, watervallen, omgevallen bomen geklauterd had et cetera, dan wilde ik niet eens meer small talk met onbekenden maken, veel te moe voor dan was het kop in mijn boek steken en eten en naar de cabin en slapen
Maar vooruit, ook daar is alleen eten wellicht minder spannend, omdat er simpelweg geen optie is. Maar ook vaak genoeg in grote steden alleen op restaurant gegaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 08:56
pj eilander
pj eilander is offline
Ik ben zowel voor werk als voor vakantie in mijn eentje in het buitenland geweest en dan ga ik dus ook in mijn eentje uit eten. Heerlijk en geen probleem, behalve dat in meer toeristische plekken het personeel nog wel eens het idee heeft dat ze dan tegen je aan moeten gaan lullen. Mannen van middelbare leeftijd die gaan zeiken dat het onbeleefd is om een boek te lezen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 19:04
Verwijderd
Niks lekkerders dan lekker bediend worden, heerlijk eten en een boek lezen/beetje over het internet surfen op je telefoon
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 22:39
Yne
Yne is offline
Nee, maar uit eten gaan is voor mij vrij bijzonder en doe ik sowieso niet vaak. In het buitenland zitten doe ik nog minder vaak, dus heb je dat 'probleem' ook niet
Reageren

Regels voor berichten