Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kom die variant echt praktisch nooit tegen. Behalve de febo dan. Oh nee, nog wel wat meer, bedenk ik me nu. Maar hier in de buurt kan ik er geen bedenken. |
![]() |
|
och, beetje kebabboer/snackbar/friettent/cafetaria heeft als de ruimte het toelaat wel wat zitgelegenheid; of je je frikandel dan op een bord of in een plastic bakje krijgt maakt dan verder niet heel veel uit lijkt me.
|
verder vind ik 'uit eten gaan' iets waarbij je bediend wordt; en dus niet aan de toonbank je shit bestelt oid. Dus in het geval van 'ongeïnspireerde keuzes' kan je ook 'uit eten gaan' bij Restaria Den Haas (naast cafetaria 't Konijntje) in Valkenswaard. Gewoon een uit de kluiten gewassen friettent; maar men heeft een menukaart en een kaarsje op de tafels en men serveert.
|
![]() |
Ik denk dat ik de vraag wat ik nu wel of niet 'uit eten' vindt dan maar even in het midden laat.
![]() Als ik één of meerdere dagen weg ben krijg ik ook weleens honger, dus, ja, dan komt het weleens voor dat ik alleen ergens wat ga eten. Dat kan dan variëren van iets snackbarachtigs tot een (niet al te duur) restaurant. Ik kan me er ook niet zo veel bij voorstellen dat iemand nog nooit ergens alleen heeft zitten eten. ![]()
|
Ja, maar vooral als ik in het buitenland ben. En meestal ontmoet ik dan wel mensen waarmee ik praat. Of soms zelfs het personeel, ik was deze zomer in Israel en zat in mijn eentje te eten en toen raakte ik uiteindelijk aan de praat met een serveerster en toen hebben we die avond nog iets leuks gedaan.
|
![]() |
|
Wel eens gedaan, vind er niet zo veel aan. Dan maak ik liever thuis wat klaar en bewaar ik het buiten de deur eten voor wanneer ik in gezelschap ben.
Als ik voor werk ergens anders zou zitten, dan zou ik het wel sneller doen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik voor werk in de Randstad moet zijn zonder (directe) collega’s en te lui ben/geen zin heb om met vrienden of familie af te spreken eet ik wel eens alleen. Dat is dan vaak wel “gewoon” in het hotelrestaurant, waar alleen eten niet zo spannend is. Wil ook nog wel eens roomservice bestellen, lekker voetbal of darts of een film kijken tijdens het eten
![]() ![]() Daarnaast ben ik in totaal een maand of drie (verspreid over meerdere vakanties dus) in mijn eentje op vakantie geweest, dan ga ik lekker met een boekje in een restaurant zitten. Afhankelijk van het personeel en de mensen om me heen zit ik dan in het boek verdiept te eten of zit ik te praten met anderen of te luisteren naar hun gesprekken. Trouwens niet alleen afhankelijk van de mensen om me heen, een jaar minus twee weken geleden zat ik op een resort midden in een regenwoud. Ten eerste is dit een heel mooi voorbeeld van wat Deadlock bedoelt, uit eten is hier geen keuze, je kan er niet eens ergens iets afhalen, 40 kilometers over smalle bergweggetjes verderop zat de eerstvolgende bewoonde plaats. Maar ten tweede, als ik dan die ochtend om half zes was opgestaan en 25 kilometer door het regenwoud gebanjerd had, over rotsen, watervallen, omgevallen bomen geklauterd had et cetera, dan wilde ik niet eens meer small talk met onbekenden maken, veel te moe voor ![]() ![]() Maar vooruit, ook daar is alleen eten wellicht minder spannend, omdat er simpelweg geen optie is. Maar ook vaak genoeg in grote steden alleen op restaurant gegaan hoor. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zowel voor werk als voor vakantie in mijn eentje in het buitenland geweest en dan ga ik dus ook in mijn eentje uit eten. Heerlijk en geen probleem, behalve dat in meer toeristische plekken het personeel nog wel eens het idee heeft dat ze dan tegen je aan moeten gaan lullen. Mannen van middelbare leeftijd die gaan zeiken dat het onbeleefd is om een boek te lezen
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Koffie! Een ouderwetse CU2 vragenlijst. Fitematrulle | 44 | 12-01-2016 19:36 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe goed kun jij met geld omgaan? Iduna | 68 | 07-11-2005 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
De Kantine |
Maak je ook weleens zoiets raars mee? Talon | 50 | 01-11-2003 13:00 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 |