Sinds 2 maanden gedatacheerd voor 1 jaar naar een andere locatie van het bedrijf waarvoor ik werk.
In de teams waar ik mee samenwerk, werken relatief veel vrouwen.
Er zijn er mij 2 opgevallen.
Dame 1:
Zij is geen directe collega van mij, wel werken we heel af en toe samen.
Mogelijke signalen: vaak glimlachen, oogcontact, plagen, interesse tonen. Ook nam ze het iniatief om mij een mail te sturen mbt wijzigingen in mn dienstrooster. Dit had zij mijn teamleden laten weten. Door hun werdt dit als opgemerkt, 'er speelt meer' en er werd lacherig over gedaan.
Doordat zij erg weinig werkt en ook in verschillende teams werkt zie ik haar amper meer.
Dame 2:
Ook zij is geen directe collega van mij. Zij is geen samenwekingspartner van mij.
Toevallig was zij op mijn afdeling en zocht contact. Ze vroeg of mn werkplek bevalt. Mij eerst netjes voorgesteld, ik kende haar immers niet. Vervolgens gaf ze aan mij wel eens gezien te hebben en van mij gehoord te hebben. Vreemd?
Tot slot gaf ze aan als ik hulp nodig heb met mijn project, dat ik haar om hulp kan vragen. Zijn dit mogelijke signalen?
Ze zijn allebei vrijgezel volgens horen zeggen. Ik wil contact met hun hebben. Hoe kan dit het beste, zonder evt mijn functie te beschadigen?
Mail?
Toevoegen op sociaal media?
|