Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2017, 16:38
Verwijderd
Hoi, ik ben 15 jaar en mijn beste vriend heeft sinds 2 maanden een vriendin ik begin hier erg jaloers op te worden als ik hoor wat voor leuke dingen ze samen doen. Helaas ben ik afgelopen jaar afgewezen door iemand en ben ik een hoop zelfvertrouwen verloren omdat iedereen had verwacht dat ze 'ja' zou zeggen.

Wat moet ik doen want ik ben gewoon even de weg kwijt.

Laatst gewijzigd op 19-01-2017 om 17:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2017, 17:00
Elin3
Elin3 is offline
Misschien heb je niet eens zozeer een vriendin nodig, maar vooral iemand om tijd mee door te brengen. Iemand waar je leuke dingen mee kunt doen en die interesse in jou heeft en tijd voor je maakt. Heb je nog andere vrienden waar je misschien wat meer tijd mee kan doorbrengen?
Of heb je iemand anders, misschien op school, of in je familie, waar je mee kunt praten?
Oud 19-01-2017, 17:00
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik denk niet dat een meisje gebruiken zodat jij je beter voelt veel gaat helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:10
Verwijderd
Het is meer het gevoel van een vriendin hebben mis ik heel erg omdat ik 15 ben en dan krijg je dat als je nog nooit een vriendin hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:14
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Je kan toch niet een gevoel missen wat je nooit hebt gehad?(Ik bedoel dit niet ullig hoor)
Voor derest sluit ik me aan bij wat Eline zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:26
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Je kan toch niet een gevoel missen wat je nooit hebt gehad?(Ik bedoel dit niet ullig hoor)
Voor derest sluit ik me aan bij wat Eline zegt.
Het kan wel. Zeker als je een vriend ziet die het wel heeft, kan het 'jaloezie' opwekken. In de zin van dat je hetzelfde wil.

Ik sluit me echter ook aan bij Elin. Waarschijnlijk is het een gevoel van eenzaamheid en een vriendin is niet per definitie de oplossing. Het kan wel helpen, maar met andere mensen leuke dingen doen helpt ook
Oud 19-01-2017, 17:36
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Het kan wel. Zeker als je een vriend ziet die het wel heeft, kan het 'jaloezie' opwekken. In de zin van dat je hetzelfde wil
Iets willen en iets voelen is iets anders.
Raar voorbeeld: als je met een hamer op je vinger slaat dan voel je pijn. Je kan toch niet naar die pijn verlangen als je dat nog nooit gevoeld hebt. ( Ik weet het raar voorbeeld, kon niks anders bedenken.) Tell me if im wrong
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:37
Verwijderd
Het gevoel dat iemand van je houdt kent iedereen neem als grote boorbeeld je moeder. alleen wanneer je moeder dr werk belangrijker vind dan dr kind, geloof me je wil een vriendin je wil dan iemand die van je houdt
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:40
Verwijderd
Niet dat ik moederskindje ben denk dat aub niet
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:40
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Voor mij zijn dat 2 hele verschillende dingen. Je kan de liefde voor je moeder toch niet vergelijken met de liefde van je vriend/vriendin.
hier laat ik het bij want dit gaat off-topic.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt .
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:41
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Iets willen en iets voelen is iets anders.
Raar voorbeeld: als je met een hamer op je vinger slaat dan voel je pijn. Je kan toch niet naar die pijn verlangen als je dat nog nooit gevoeld hebt. ( Ik weet het raar voorbeeld, kon niks anders bedenken.) Tell me if im wrong
De meeste mensen verlangen niet naar pijn, maar dan kom ik met een ander voorbeeld: seks. Daar verlangt ieder mens naar voor ze het ervaren hebben. Ik denk dat dat ook zo is met liefde. Anders zou het er zelden van komen. Je denkt ook dat je écht verliefd bent bij je eerst soort van liefde, maar vaak blijkt later dat dat niet zo was
Oud 19-01-2017, 17:43
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het gevoel dat iemand van je houdt kent iedereen neem als grote boorbeeld je moeder. alleen wanneer je moeder dr werk belangrijker vind dan dr kind, geloof me je wil een vriendin je wil dan iemand die van je houdt
Als je 15 bent wil je vooral een vriendin om te weten hoe dat nu is, het hebben van een relatie. Er zijn maar weinig mensen die echt de rest van hun leven met degene samenblijven waar ze op hun 15e een relatie mee krijgen. Ik bedoel dit niet vervelend en wil niets afdoen aan de liefde van een eventuele vriendin, maar een relatie gaat je niet het ultieme geluk brengen Ik denk persoonlijk dat er niks mis is met een relatie hebben op je 15e, maar voor jouw persoonlijke welzijn zijn vriendschappen minstens zo belangrijk.

Ik heb nu jaren later nog enorm goed contact met vriendinnen die ik al sinds de basisschool ken, op die mensen kan ik echt bouwen en bij hen kan ik altijd terecht. Bij sommige mensen waar ik ooit serieus mee gedate heb, of een relatie mee heb gehad is dat heel anders.
Oud 19-01-2017, 17:56
Verwijderd
Precies wat Elin zegt maar ik heb wel genoeg vrienden alleen het is vervelend om ze bijna allemaal zo gelukkig te zien met een vriendin en dan wil je ook weten hoe dat voelt en al helemaal als je niet weet hoe dat voelt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:57
Verwijderd
Ik ben wel heel blij voor zd daar niet van
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 17:59
Verwijderd
Maarja uiteindelijk wordt je toch wel beetje gepusht en vooral door mn beste vriend om ook een vriendin te zoeken als ik het zo goed schrijf
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 00:21
Mark52
Mark52 is offline
Oké, dus als ik het goed begrijp hebben je vrienden een vriendin en ze vinden dat jij er ook één moet zoeken. En nu heb jij een soort druk en vervelend gevoel, omdat dat nog niet gelukt is.

Maar je bent pas 15. Er zijn genoeg mensen die hun eerste vriend(in) krijgen als ze 17/18/19 zijn. En daarnaast werkt het niet om zsm een vriendin te "zoeken", want het is niet aantrekkelijk als een jongen wanhopig is (niet lullig bedoelt).

Kijk, dat dat meisje je afgewezen heeft kan zij 100 redenen voor hebben, maar daar moet jij je zelfvertrouwen niet op baseren. Het wil niet zeggen dat het aan jou ligt en wie weet zegt het volgende meisje wel "ja".

Dus maak je niet zo druk. Doe lekker je eigen ding en houd je niet zo bezig met de vriendinnetjes van je vrienden. Ga ook leuke dingen doen met andere jongens/meiden en wie weet klikt het met een ander meisje en ontstaat daar iets uit.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 00:22
Mark52
Mark52 is offline
En laat je niet meer pushen door je beste vriend. Doe waar je zelf zin in hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten