Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2017, 22:38
Noor93
Noor93 is offline
Ik zou graag jullie mening willen weten, mijn omgeving is namelijk nogal verdeeld over mijn keuze.

Ik ben bijna 4 jaar geleden afgestudeerd aan de opleiding dierverzorging en management niveau 4 mbo. Tot en met nu heb ik als dierverzorger gewerkt in het buitenland. Ik vind het werk erg leuk maar ik mis de mentale uitdaging.
Het mbo is me vrij makkelijk afgegaan, en de vakken bedrijfseconomie, wiskunde en management vond ik altijd het leukste.

Nu zou ik graag weer gaan studeren op het hbo in de richting HR of bedrijfsecomomie. Tegen de tijd dat ik hiermee klaar ben zonder vertraging, ben ik 28.

Is studeren volgens jullie nog een optie met mijn leeftijd en deze richtingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2017, 00:28
Positive mind
Positive mind is offline
Ik denk dat studeren niet leeftijdsafhankelijk is. Als je zelf zin hebt om te gaan studeren en je hebt de motivatie en kunt worden toegelaten bij de opleiding, waarom zou je het dan niet doen?
Weet je al of je voldoet aan de toelatingseisen van de opleidingen die je interessant vindt? Een beetje oriënteren is sowieso nooit weg natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2017, 07:36
Noor93
Noor93 is offline
Omdat ik mbo niveau 4 heb gedaan word ik als het goed is gewoon toegelaten. Wel moet ik even vragen hoe het wiskunde niveau ligt op deze opleidingen, en dan eventueel een opfris cursus doen. Ook denk ik dat ik veel aan het vak nederlands moet gaan werken, al 4 jaar schrijf en praat ik nauwelijks nederlands meer.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2017, 10:03
Pluis
Pluis is offline
Ik zou niet weten waarom niet. Mijn moeder heeft op haar 45e nog met succes een nieuwe opleiding gedaan
Reageren

Regels voor berichten