Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 15:35
Verwijderd
Wat moet je in godsnaam doen wanneer je ex-vriendin waar je heel veel om gegeven hebt en geeft op internet de details over haar nieuwe liefdesleven (cadeautjes die ze krijgt van nieuwe vriendjes bijvoorbeeld), haar nieuwe sexleven (en zeer onplezierige details daarover!!!!!!!!) en wat ze aantrekkelijk vindt in mensen (heel anders dan ik en dan ze vroeger vond!!) geeft.

Ik ga eraan onderdoor (ontwijken heeft geen zin, dat probeer ik al en als ik dingen weet blijven ze knagen en elke dag weer bij me opkomen).
Zojuist heb ik weer iets ontdekt en nu schrijf ik dit met hevig trillende vingers en een erg naar gevoel in m'n buik...ik wil dit niet!
En ik denk dat het goed is om meningen danwel hulp te vragen, want er komen nu ideeën bij me op die ik normaal gesproken zou afkeuren.

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 15:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 15:47
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
hoihoi

Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je haar gewoon moet zeggen dat je dat niet leuk vindt wat ze doet!
En dat je het niet leuk vind om dingen over haar sexleven te horen begrijp ik helemaal..ik denk dat geen enkel mens dat leuk vindt en al helemaal niet als je wat met diegene hebt gehad!
Dat haar smaak is veranderd in wat ze aantrekkelijk vindt aan iemand vindt kan verandert zijn (lijkt mij een beetje vaag )

Ik zou het dus gewoon tegen haar zeggen als ik jou was want je zit je nu zelf op op te vreten.......schiet je toch ook niks mee op?
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Sterkte !
Oud 05-09-2002, 15:47
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou haar zeggen dat je het niet leuk vindt om die dingen te lezen.. maar ja, je hebt niet het recht om het haar te verbieden.. Je kan zo'n beetje alles op het internet zetten tegenwoordig, dus er is weinig dat je ertegen kunt doen..

maar, als de relatie tussen jullie nog enigzins zo is dat jullie nog normaal kunnen praten, dan zou ik er met haar over gaan praten, en vertel dat het jou heel erg kwetst, de dingen die ze schrijft..

Als jullie contact iets minder is ofzo, dan zou je haar bijvoorbeeld een mailtje kunnen sturen waarin je haar uitlegt hoe het zit..
Maar goed, als zij die dingen er gewoon op wil blijven zetten, dan kun je er niks tegen doen..

Natuurlijk is het niet leuk om te lezen, ga dan gewoon niet naar de site toe.. Het is vervelend om te weten dat ze jou blijkbaar al uit haar hoofd heeft gezet, en zich heeft overgegeven aan haar nieuwe vriend, maar nu is het aan jou om je ook over haar heen te zetten..

*dat iemand sowieso een site maakt over wat je van je vriendje krijgt en dergelijke.... dat hoeft toch niet iedereen te weten? vind ik dan weer..en al helemaal de details over je seksleven, dat houd je toch lekker voor jezelf?? *

Het enige wat je kunt doen is haar vertellen hoe jij je erbij voelt en hopen dat ze dat een beetje begrijpt en rekening met je wilt houden en het ervanaf halen of in ieder geval er niet meer aan toe te voegen... En anders gewoon de site verder negeren..
Oud 05-09-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
pooh_beertje schreef:

Ik zou het dus gewoon tegen haar zeggen als ik jou was want je zit je nu zelf op op te vreten.......schiet je toch ook niks mee op?
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Sterkte !
Dankje!
Maar het probleem is dat ik haar al heel vaak heb uitgelegd dat ik dat soort dingen niet wil weten en omdat ze dat steeds weer doorbreekt (volgens mij niet eens opzettelijk, ze begríjpt het gewoon niet...ze is ook niet echt snugger, maar dit lijkt me toch wel makkelijk te begrijpen) heb ik twee maanden geleden alle contact verbroken. Maar nu ontdek ik dus weer dingen en weet ik niet wat ik moet doen. Er komen steeds weer beelden en zinnen in me op.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:54
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb precies hetzelfde als jouw, niet geheel hetzelfde natuurlijk, mijn ex verteld niks over liefdesleven bijvoorbeeld, maar wel over haar normale leven. Toen ik hoord dat ze vrolijk met andere naar de stad ging en een nieuwe jongen had ontmoet waar ze erg veel mee omgaat, zoals ze zelf zegt, verloor ik echt de controle over mezelf. Dat gevoel in de maag, trillende handen, woede die niet meer controleerbaar was, het kwam er allemaal uit en eindigde zeer negatief.

Wat ik nu doe is geen contact meer met haar zoeken, als zij mij wil spreken kan dat, maar ik verwacht dat dat toch niet zal gebeuren. Het is moeilijk, maar zo is de waarheid nou eenmaal, ik kan haar niet veranderen.

Als je nog enigzins normaal met haar kan communiceren, kan je jouw probleem aan haar uitleggen. Zo niet, dan kan je het beste proberen contact te vermijden, niet meer naar die website kijken en doorgaan met de rest van je leven.
Oud 05-09-2002, 15:58
PardonMe
PardonMe is offline
Natuurlijk is het niet leuk om die dingen te lezen, maar je kunt haar ook niks verbieden..
Als ze geen gehoor geeft aan jouw verzoeken om zulke dingen niet meer op internet te zetten, dan is het enige wat je verder kunt doen gewoon die pagina's niet meer te bezoeken..
Verder moet je je proberen je er over heen te zetten, hoe moeilijk dat ook mag zijn.. Je kan je wel druk gaan maken dat ze nu anders is gaan doen, dan toen ze met jou ging en dat ze al die dingen op internet zet, maar daar schiet je geen steek mee op...

Uit wat je net schreef maak ik op dat je er al vaker met haar over gepraat hebt, en dat het dus niet echt geholpen heeft, of dat ze de boodschap gewoon niet snapte.. (hoewel me dit toch niet zo moelijk om te snappen lijkt maar goed)

PS. Als je haar samen met haar nieuwe vriend ziet lopen, of ze ziet zoenen, heb je er dan net zo'n moeite mee..?

Iig ik zou gewoon wat tijd nemen voor je zelf, contacten met haar verbreken, zodat je het rustig kunt verwerken... Want anders dan blijf je er tegenaan lopen..
Oud 05-09-2002, 16:01
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
Citaat:
Maar nu ontdek ik dus weer dingen en weet ik niet wat ik moet doen. Er komen steeds weer beelden en zinnen in me op
Ik weet niet of misschien nog een keer uitleggen zin heeft!
Proberen negeren is dan misschien toch het beste idee als ze het echt niet begrijpt.....al is dat heel erg moeilijk!

En dat van die beelden en zinnen die in je opkomen dat moet je denk ik toch naast je neer leren zetten en dan misschien geen contact maar weer meer?
Oud 05-09-2002, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef:
het kwam er allemaal uit en eindigde zeer negatief.
Eindigde negatief op wat voor manier dan?
Want ik wil geen stomme dingen gaan doen waar ik later spijt van krijg.

Citaat:

Wat ik nu doe is geen contact meer met haar zoeken, als zij mij wil spreken kan dat, maar ik verwacht dat dat toch niet zal gebeuren. Het is moeilijk, maar zo is de waarheid nou eenmaal, ik kan haar niet veranderen.
Ja die laatste zin, dat besef heb ik ook heel erg.
*blijft even in stilte bij die zin hangen*
Sucks.
Ik heb al alle contact verbroken, twee maanden geleden. Dat hielp wel, totdat ik weer dingen ontdekte.

Citaat:

Als je nog enigzins normaal met haar kan communiceren, kan je jouw probleem aan haar uitleggen. Zo niet, dan kan je het beste proberen contact te vermijden, niet meer naar die website kijken en doorgaan met de rest van je leven.
Ja dat zal ik doen.
Nu hopen dat ze mij niet weer lastigvalt met informatie die ik niet wil weten. Maar tegelijk heb ik ook zoiets van: 'Jeej, ze moet gewoon stoppen met die dingen!!' Ain't gonna happen, I guess.
Naja, in ieder geval bedankt! En een oproep aan iedereen om liever te zijn voor je ex(-en)! *knipoogsmiley zonder glimlach*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:59
Angeles
Angeles is offline
Zet ze die dingen gewoon op een openbare site? Want in dat geval kun je haar zeker niks verbieden, je kunt haar niet de mond snoeren omdat jij die dingen toevallig niet wil weten. Het is heel hard, maar het is wel waar. Zij gaat door met haar leven en dat moet jij ook doen. En ik kan me voorstellen dat het voor jou pijnlijk is en dat je wil dat ze meer rekening met je houdt, maar ik kan me van haar kant ook goed voorstellen dat zij denkt: ik wil verder. Dat moet jij dus ook doen.

Het is dus hard, maar je kunt er niks tegen doen. Als ze die dingen persoonlijk aan jou mailt kun je wel vragen of ze daarmee op wil houden, maar als het om sites gaat waar meer mensen komen kun je er weinig tegen doen. Als praten niet helpt dan heb je geen keuze dan je er bij neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:33
the_conquer
the_conquer is offline
Gewoon haar vergeten als ze zulke streken tegen je zin doet.

groeten

the conquer
Oud 05-09-2002, 19:41
Angeles
Angeles is offline
Wat heeft het nou weer met streken te maken? Zij gaat gewoon door met haar leven en dat is haar goed recht. Dat het de topicstarter niet aanstaat is heel vervelend voor hem, maar je kunt niet verwachten dat je ex voor eeuwig rekening met je houdt.

Ik word altijd een beetje nerveus van mensen die denken dat alles altijd speciaal bedoeld is om hen te pesten. Soms doen mensen dingen en jij vindt dat niet leuk, maar dan is het niet per se opzet.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Inderdaad, we noemen het ook wel: vrijheid van meningsuiting. Jammer voor jou, maar dan had je je maar niet zo moeten engageren. Daar ben je 1) te jong voor, en de reactie van de ander bewijst dat die er ook nog te jong voor is.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 23:37
Verwijderd
in elkaar schoppen, huis in brand steken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 23:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
De tuin wieden, eten koken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 05:17
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Wat heeft het nou weer met streken te maken? Zij gaat gewoon door met haar leven en dat is haar goed recht. Dat het de topicstarter niet aanstaat is heel vervelend voor hem, maar je kunt niet verwachten dat je ex voor eeuwig rekening met je houdt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:50
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Inderdaad, we noemen het ook wel: vrijheid van meningsuiting. Jammer voor jou, maar dan had je je maar niet zo moeten engageren.
Daar ben je 1) te jong voor, en de reactie van de ander bewijst dat die er ook nog te jong voor is.
Je kunt je proberen te onttrekken van de dingen om je heen zodat ze je emotioneel niet raken, maar zeker in de liefde is dat iets wat voor weinig positieve resultaten zal zorgen.
Ik heb er desondanks altijd voor gezorgd dat ik emotioneel niet zou lijden onder externe gebeurtenissen en omstandigheden, zoals bijvoorbeeld het leven van een ander. Het heeft me in zekere zin emotioneel onafhankelijk gemaakt, maar nu blijk ik er toch vatbaar voor te zijn.

Goed, ik ben dus niet zonder gevoel en zal deze emoties nu zo moeten behandelen dat ze me niet meer plagen. Daarvoor kan ik te rade gaan bij mezelf en in de hitte van het moment bij anderen, vooral zij met dezelfde ervaring. Kazanka is bijvoorbeeld zeer behulpzaam, terwijl ik in jouw reactie alleen afstand lees. Leg je superioriteitswaanzin eens naast je neer en probeer eens wat meer levenservaring op te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Ik leef ook mijn eigen leven, de intieme details daarvan zet ik met opzet niet online JUIST omdat er een mogelijkheid is dat zij die leest. Dat is een morele beslissing en ik ben van mening dat zij na onze drie-jarige relatie wel degelijk rekening met mij zou kunnen houden. Als ze het daar niet mee eens is, mag ze me overreden waarom niet. Ondanks dat ik alle contact met haar verbroken heb, wil ze me steeds blijven overtuigen dat ze nog enorm veel van me houdt. Als ze dat dus wil, dan kan ze toch wel wat minder heftig zijn in de informatie die ze openbaar zet?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 11:12
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Eindigde negatief op wat voor manier dan?
Want ik wil geen stomme dingen gaan doen waar ik later spijt van krijg.
Daar doe ik liever geen uitspraken over op dit moment.

Ik ben het er ook wel mee eens dat je ex het recht heeft om te doen wat zij doet. Zij is doorgegaan met haar leven en wenst dat op deze manier te doen. Kan zijn dat ze niet beseft dat ze jouw daarbij pijn doet, of ze houdt er gewoon geen rekening mee. Hoe dan ook het is jouw probleem, daar zal verandering in moeten komen. Ik ga bij mijn ex geen poging meer doen om het uit te praten, ze's pas 15, (bijna 16) en kan kennelijk nog niet goed omgaan met dit soort situaties. Ze heeft ook zelf gezegt: "Ik leef voor mezelf, doe wat ik zelf wil en iedereen moet zich maar aan mij aanpassen!" Ookal probeerde ik me aan te passen, het kon toch niet lang goed blijven gaan. Misschien nog een kleine kans dat ik haar over een paar jaar nog eens spreek, wanneer ze hopelijk wel beter kan communiceren, maar voorlopig ga ik gewoon me eigen weg en probeer alles dat betrekking heeft tot haar te vergeten.
Oud 06-09-2002, 11:29
Verwijderd
van mijn vorige ex hoor ik helemaal niks meer, kan me ook niet intresseren wat ie doet en of ik t hoor of niet,lekker verder laten leven.

De ex daarvoor,heb ik wel contact mee, en die verteld mij ook veel dingen over zijn liefdesleven en dergelijken, maar andersom ook, ik denk dat er geen liefdes gevoel meer tussen ons beide is, bij mij was dat al heel lang over,van hem niet, maar nu kunnen we lachen en alles doen as we erover vertellen,raad vragen en dergelijken, ik zit er niet mee of hij t verteld of niet, moet ie zelf weten, mij maakt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:

Ik leef ook mijn eigen leven, de intieme details daarvan zet ik met opzet niet online JUIST omdat er een mogelijkheid is dat zij die leest. Dat is een morele beslissing en ik ben van mening dat zij na onze drie-jarige relatie wel degelijk rekening met mij zou kunnen houden. Als ze het daar niet mee eens is, mag ze me overreden waarom niet. Ondanks dat ik alle contact met haar verbroken heb, wil ze me steeds blijven overtuigen dat ze nog enorm veel van me houdt. Als ze dat dus wil, dan kan ze toch wel wat minder heftig zijn in de informatie die ze openbaar zet?
Ik snap het niet helemaal, waar, op wat voor iets zet ze het dan precies neer?

Als het gewoon op een website is of iets dergelijks, en niet persoonlijk aan jou gericht valt haar niets kwalijk te nemen. Jij bent namelijk niet verplicht die dingen te gaan lezen toch? Als ze het echt aan jou persoonlijk gericht doet valt haar wel iets kwalijk te nemen want jij hebt haar gevraagd dit niet te doen omdat het je kwetst en toch 'dwingt' zij jou die dingen te lezen. Als het dan via e-mail of iets dergelijks gebeurd kun je haar gewoon blokken enz enz enz...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 13:33
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik snap het niet helemaal, waar, op wat voor iets zet ze het dan precies neer?

Als het gewoon op een website is of iets dergelijks, en niet persoonlijk aan jou gericht valt haar niets kwalijk te nemen. Jij bent namelijk niet verplicht die dingen te gaan lezen toch? Als ze het echt aan jou persoonlijk gericht doet valt haar wel iets kwalijk te nemen want jij hebt haar gevraagd dit niet te doen omdat het je kwetst en toch 'dwingt' zij jou die dingen te lezen. Als het dan via e-mail of iets dergelijks gebeurd kun je haar gewoon blokken enz enz enz...
Mee eens. Je kunt haar niet de mond snoeren als het gaat om openbare websites die niet speciaal aan jou gericht zijn. En je kunt wel graag willen dat ze rekening met je houdt, maar je kunt het niet van haar eisen. Als ze het niet wil dan is er weinig aan te doen. En inderdaad kun je haar dan ook niks kwalijk nemen. Ze kan rekening met je houden als het gaat om de directe omgang met jou, tussen jullie, maar ze hoeft dat niet constant te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 08:50
moenbase
moenbase is offline
Dat is het nare ervan als je vrienden blijft
Oud 07-09-2002, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik vind het egoistisch van dr en ik zou haast denken dat ze je jaloers probeert te maken...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 18:31
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
ik vind het egoistisch van dr en ik zou haast denken dat ze je jaloers probeert te maken...
Hoezo? Als een relatie van iemand op dit forum uitgaat en diegene krijgt een nieuwe relatie, is het dan zo egoïstisch als diegene daarover vertelt op het forum? Het is toch niet persoonlijk aan haar ex gericht?

Een béétje rekening houden met je ex, okee. Maar op een gegeven moment moet je toch weer je eigen weg gaan en dat ook van de ander accepteren. Je kunt er je ogen wel voor sluiten door de ander de mond te snoeren en niks te willen weten over zijn of haar nieuwe leventje, maar daar schiet je niks mee op. Je kunt het zelf wel uit de weg gaan door niet op die sites te kijken, maar je kunt het een ander niet verbieden. Klaar. Je kunt de buitenwereld niet naar je hand zetten (= een ander iets verbieden) maar wel zelf keuzes maken (= die sites niet opzoeken).

Nogmaals, tenzij het om privémails gaat of om MSN. Dan vind ik het een heel ander verhaal. Er staat ook steeds: toen ontdekte ik weer dingen. Je moet er dus niet zelf naar op zoek gaan, vind ik. Als anderen het je opdringen is het dus anders.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 18:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Hoezo? Als een relatie van iemand op dit forum uitgaat en diegene krijgt een nieuwe relatie, is het dan zo egoïstisch als diegene daarover vertelt op het forum? Het is toch niet persoonlijk aan haar ex gericht?

Een béétje rekening houden met je ex, okee. Maar op een gegeven moment moet je toch weer je eigen weg gaan en dat ook van de ander accepteren. Je kunt er je ogen wel voor sluiten door de ander de mond te snoeren en niks te willen weten over zijn of haar nieuwe leventje, maar daar schiet je niks mee op. Je kunt het zelf wel uit de weg gaan door niet op die sites te kijken, maar je kunt het een ander niet verbieden. Klaar. Je kunt de buitenwereld niet naar je hand zetten (= een ander iets verbieden) maar wel zelf keuzes maken (= die sites niet opzoeken).

Nogmaals, tenzij het om privémails gaat of om MSN. Dan vind ik het een heel ander verhaal. Er staat ook steeds: toen ontdekte ik weer dingen. Je moet er dus niet zelf naar op zoek gaan, vind ik. Als anderen het je opdringen is het dus anders.
dat is ook wel weer zo....

k zat ook wel direct aan een ex van mij te denken wiens vriendin mij jaloers zat te maken door zulke verhalen te vertellen... ben dus niet echt objectief bezig...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2002, 19:29
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Wat moet je in godsnaam doen wanneer je ex-vriendin waar je heel veel om gegeven hebt en geeft op internet de details over haar nieuwe liefdesleven (cadeautjes die ze krijgt van nieuwe vriendjes bijvoorbeeld), haar nieuwe sexleven (en zeer onplezierige details daarover!!!!!!!!) en wat ze aantrekkelijk vindt in mensen (heel anders dan ik en dan ze vroeger vond!!) geeft.

Ik ga eraan onderdoor (ontwijken heeft geen zin, dat probeer ik al en als ik dingen weet blijven ze knagen en elke dag weer bij me opkomen).
Zojuist heb ik weer iets ontdekt en nu schrijf ik dit met hevig trillende vingers en een erg naar gevoel in m'n buik...ik wil dit niet!
En ik denk dat het goed is om meningen danwel hulp te vragen, want er komen nu ideeën bij me op die ik normaal gesproken zou afkeuren.
Zeker weer zo'n CU2-wannabe-slet??? Zucht... Ik weet er alles van, ik heb het zelf dus ook. Jammer dat hacken niet zo eenvoudig is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 00:16
Piccola
Piccola is offline
Ik ben het met Angeles en Dusjcrib eens!

Maar vertel nou eens of ze het op een openbaar forum neer zet of dat het echt naar jou is gericht?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 02:32
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
openbaar natuurlijk, die internethoeren moeten ook laten zien dat ze weer bezet zijn.
Oud 08-09-2002, 10:00
Verwijderd
Nja, 1 ding ga ik wel leren uit dit verhaaltje even. Met een aantal vrienden heb ik een soort online dagboek, wat een hele tijd offline is geweest omdat de hele layout van de website vernieuwd ging worden, dat is nu richting klaar en binnenkort komt ie dus weer online.. Niet dat ik daar pikante details vertel, of uberhaupt een nieuwe jongen heb.. maar toch zal ik mn ex dan maar niet laten weten dat ie weer online komt, omdat wat hij leest ms alleen maar pijnlijk is voor hem..

Ik kan me namelijk heus wel voorstellen dat het moeilijk is om als je weet dat het bestaat die dingen niet te gaan lezen, om die reden heb ik bijv. ook het wachtwoord van mn e-mail veranderd, ms zou mn ex het niet kunnen laten te gaan kijken en dan zouden bepaalde e-mails toch kwetsend kunnen zijn. Maar er valt haar hierin dan gewoon niets kwalijk te nemen, hoe graag je dat ook zou willen. Want alles wat ze opschrijft gebeurt nou eenmaal, en je kan geen rekening gaan houden daarin met 1 iemand die dat ms wel eens zou kunnen lezen.. Dan laat je je teveel belemmeren.

Ik vind het ook onnodig om pikante details op internet te gaan zetten, maar in feite is er niets lulligs aan dat te doen. Je gaat toch ook niet samen de straat niet op voor het geval je die ex tegen zou kunnen komen wie het pijn zou doen dat te zien. Dat soort dingen zijn nou eenmaal onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
Ik ben het met Angeles en Dusjcrib eens!

Maar vertel nou eens of ze het op een openbaar forum neer zet of dat het echt naar jou is gericht?
Het was niet op een forum, maar wel openbaar. Het was dus niet specifiek naar mij gericht.
Jullie hebben gelijk dat ze gewoon haar eigen leven leidt, maar ik vind dat wanneer je een band hebt met mensen dat je dan verantwoordelijk moet omgaan met die band. Dat wil zeggen: je beseffen dat wat jij doet invloed heeft op andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:39
Angeles
Angeles is offline
Maar het is nu uit en dat betekent dat ze niet meer voortdurend rekening hoeft te houden met jou. Misschien wel in de directe omgang, als het gaat om wat ze jou wel en niet vertelt als je met haar praat. Maar verwachten dat ze haar nieuwe relatie verzwijgt als het om een openbare site gaat vind ik absoluut niet redelijk.

Je zult toch moeten accepteren dat haar leven gewoon doorgaat, hoe vervelend dat ook voor je is. Als zij niet bereid is om dingen voor jou te gaan verzwijgen als ze wel de behoefte heeft om die met andere mensen - niet specifiek jou - te delen, wat ik overigens van haar best begrijp, dan heb je je daar gewoon bij neer te leggen. Je kunt van haar niet eisen dat ze in alles wat ze doet rekening met jou houdt. Hoe graag je dat ook zou willen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:01
lake bodom
lake bodom is offline
misschien wil ze je jaloers maken ofzo..
kzou haar gewoon blokkeren
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:26
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:

Het was niet op een forum, maar wel openbaar. Het was dus niet specifiek naar mij gericht.
Jullie hebben gelijk dat ze gewoon haar eigen leven leidt, maar ik vind dat wanneer je een band hebt met mensen dat je dan verantwoordelijk moet omgaan met die band. Dat wil zeggen: je beseffen dat wat jij doet invloed heeft op andere mensen.
Daarin snap ik heel goed wat je bedoeld.. Mijn ex zoende na een relatie van 20 maanden in 3 weken met een ander, meerdere keren met dat meisje dat 1 van zn beste vriendinnen was al.. Hij vertelde mij dit persoonlijk en legde het ook nog eens bij mij neer. Ik ben pissig geworden en heb het contact daarop verbroken, echter van hem eisen helemaal niet meer met dat meisje te zoenen kan ik niet doen. Dat is namelijk nu zijn leven en zijn zaak.. Ik wil het niet weten of zien of wat dan ook, maar als ik er via via over hoor of per ongeluk tegenaan loop valt daarin hem niks kwalijk te nemen. Ja, ik verwachtte respect daarin, ik verwachte niet dat hij dat zou doen.. Je verwacht na het uit is gewoon een bepaald iets.. maar je kunt niet verwachten dat de ander overal rekening mee zal houden..

Dit is eigenlijk heel bot gezegd jouw probleem. Het doet jou pijn, jij vindt het moeilijk, dan zal jij een manier moeten vinden om ermee om te gaan.. sorry
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 19:44
vampire_esje
vampire_esje is offline
erm, blokkeer haar een tijdje?

misselijke dame, om zoiets te doen, vind je zelf niet?! het enige wat ik kan zeggen is dat ze het (waarschijnlijk) doet om je jaloers te maken/dan al niet een schuldcomplex aan te praten. Met zo iemand die IK (maar ja, ik ben jou niet) niets meer te maken willen hebben. Of ontmoet haar face to face en vertel haar dat je het (op zijn zachts gezegd) niet echt geweldig vind! Je bent ook maar een mens! Je mag best met respect behandelt worden!!!

succes!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 19:49
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
vampire_esje schreef:
erm, blokkeer haar een tijdje?

misselijke dame, om zoiets te doen, vind je zelf niet?! het enige wat ik kan zeggen is dat ze het (waarschijnlijk) doet om je jaloers te maken/dan al niet een schuldcomplex aan te praten. Met zo iemand die IK (maar ja, ik ben jou niet) niets meer te maken willen hebben. Of ontmoet haar face to face en vertel haar dat je het (op zijn zachts gezegd) niet echt geweldig vind! Je bent ook maar een mens! Je mag best met respect behandelt worden!!!

succes!
Voor de zoveelste keer, ze doet het op een openbare site, dus blokkeren heeft geen zin en ze doet het ook waarschijnlijk écht niet om hém te kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:51
PardonMe
PardonMe is offline
Juist, hij kan haar wel zeggen dat hij het niet leuk vindt, maar dan hoeft zij nog niet het van die site af te halen..
Zij kan zelf weten wat ze daarop zet, hoe vervelend hij dat dan ook mag vinden, maar hij kan het haar gewoon niet verbieden..
Wat de topicstarten moet doen is gewoon niet naar die sites toe gaan, zich er niets van aantrekken en zich erover heen zetten..
Je kan er wel mee blijven tobben, maar wat heb je daar aan???
En je kan je wel gaan zitten opfokken over wat zij daar neerzet, maar dan staat het er nog steeds...
Oud 13-09-2002, 09:25
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef:
Juist, hij kan haar wel zeggen dat hij het niet leuk vindt, maar dan hoeft zij nog niet het van die site af te halen..
Zij kan zelf weten wat ze daarop zet, hoe vervelend hij dat dan ook mag vinden, maar hij kan het haar gewoon niet verbieden..
Wat de topicstarten moet doen is gewoon niet naar die sites toe gaan, zich er niets van aantrekken en zich erover heen zetten..
Je kan er wel mee blijven tobben, maar wat heb je daar aan???
En je kan je wel gaan zitten opfokken over wat zij daar neerzet, maar dan staat het er nog steeds...
Helemaal waar. En zolang ik er niet aan denk of het niet zie/hoor is er ook niets aan de hand, maar doe ik dat wel dan kan het zover komen dat ik dingen schrijf/denk als in de beginpost waar ik me later dan weer voor schaam, omdat ik me door dit soort dingen niet van de wijs wil laten brengen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:

Helemaal waar. En zolang ik er niet aan denk of het niet zie/hoor is er ook niets aan de hand, maar doe ik dat wel dan kan het zover komen dat ik dingen schrijf/denk als in de beginpost waar ik me later dan weer voor schaam, omdat ik me door dit soort dingen niet van de wijs wil laten brengen.
Sja, maar af en toe gebeurt dat nu eenmaal wel, dat is menselijk..

Het is echt meer dan logisch hoor, bepaalde dingen kunnen mij ook toch raken ookal weet ik dat het bijv. onredelijk is of iets dergelijks, of ik me er niet druk over zou moeten maken.
Zo te horen heb je er nu echter alweer beetje vrede mee, en zie je ook in dat je bgeinpost ietwat overdreven was zeg maar. Als het weer 'gebeurd' zoek dan deze topic ff op, wie weet brengt dat je tot inzicht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten