Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb in de zomer mijn enkelbanden gescheurd en heb daardoor een aantal keer kosten gemaakt door met de taxi naar de huisarts of werk te gaan. Mag ik deze kosten aftrekken onder vervoerskosten door ziekte of invaliditeit? Ik ben niet permanent invalide maar ik voldoe volgens mij wel aan de beschrijving:
Vul hier uw vervoerskosten in:
uitgaven voor vervoer naar een arts of ziekenhuis
uitgaven voor ambulancevervoer
extra vervoerskosten door ziekte of invaliditeit
Extra vervoerskosten door ziekte of invaliditeit
Vul deze extra vervoerskosten in als u aannemelijk kunt maken dat u door uw ziekte of invaliditeit hogere vervoerskosten had dan mensen die niet ziek of invalide zijn en die in financieel en maatschappelijk opzicht vergelijkbaar zijn met u. U kunt daarvoor gebruikmaken van bijvoorbeeld gegevens van het NIBUD of het CBS.
U moet van deze extra vervoerskosten wel de vergoeding aftrekken die u bijvoorbeeld van uw zorgverzekering hebt gekregen. Ook vervoerskosten die u al hebt afgetrokken als hulpmiddel (bijvoorbeeld een aanpassing van uw auto vanwege invaliditeit) of als reiskosten naar een arts of een ziekenhuis moet u van deze extra vervoerskosten aftrekken.