Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2017, 12:56
Lorelei
Lorelei is offline
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb in de zomer mijn enkelbanden gescheurd en heb daardoor een aantal keer kosten gemaakt door met de taxi naar de huisarts of werk te gaan. Mag ik deze kosten aftrekken onder vervoerskosten door ziekte of invaliditeit? Ik ben niet permanent invalide maar ik voldoe volgens mij wel aan de beschrijving:

Vul hier uw vervoerskosten in:
uitgaven voor vervoer naar een arts of ziekenhuis
uitgaven voor ambulancevervoer
extra vervoerskosten door ziekte of invaliditeit
Extra vervoerskosten door ziekte of invaliditeit
Vul deze extra vervoerskosten in als u aannemelijk kunt maken dat u door uw ziekte of invaliditeit hogere vervoerskosten had dan mensen die niet ziek of invalide zijn en die in financieel en maatschappelijk opzicht vergelijkbaar zijn met u. U kunt daarvoor gebruikmaken van bijvoorbeeld gegevens van het NIBUD of het CBS.
U moet van deze extra vervoerskosten wel de vergoeding aftrekken die u bijvoorbeeld van uw zorgverzekering hebt gekregen. Ook vervoerskosten die u al hebt afgetrokken als hulpmiddel (bijvoorbeeld een aanpassing van uw auto vanwege invaliditeit) of als reiskosten naar een arts of een ziekenhuis moet u van deze extra vervoerskosten aftrekken.

Oud 28-04-2017, 13:10
Verwijderd
Ja, eigenlijk het verschil tussen je "normale" reiskosten en deze reiskosten, en enkel als een verzekering het niet vergoedde en je het niet onder zorgkosten nog een keer aftrekt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 13:16
Lorelei
Lorelei is offline
Ok. Dank!

En ik had nog een vraag: Ik slik een medicijn op recept waarvoor ik moet betalen bij de apotheek. Als de verzekering het medicijn niet vergoed, mag ik er dan vanuit gaan dat de kosten die ik maak niet vallen onder "eigen bijdrage"?
Oud 28-04-2017, 13:29
Lorelei
Lorelei is offline
Ach, het maakt eigenlijk ook geen flikker uit. Ik kom maar net boven de drempel uit dus ik geloof dat ik 4 euro extra van de belastingdienst terugkrijg. Dat is echt een hele troost na 600 euro aan niet-vergoede zorgkosten
Oud 28-04-2017, 13:31
Carn
Carn is offline
dat zijn toch weer 80 kikkertjes
Oud 28-04-2017, 13:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dat zijn toch weer 80 kikkertjes
Ja, en het is minder irritant dan 4 euro tekortkomen voor de drempel, al maakt het financieel niets uit.
Oud 28-04-2017, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Ok. Dank!

En ik had nog een vraag: Ik slik een medicijn op recept waarvoor ik moet betalen bij de apotheek. Als de verzekering het medicijn niet vergoed, mag ik er dan vanuit gaan dat de kosten die ik maak niet vallen onder "eigen bijdrage"?
Ja.

Citaat:
Ach, het maakt eigenlijk ook geen flikker uit. Ik kom maar net boven de drempel uit dus ik geloof dat ik 4 euro extra van de belastingdienst terugkrijg. Dat is echt een hele troost na 600 euro aan niet-vergoede zorgkosten
Ik zat in 2015 op 2.500 euro niet-vergoede zorgkosten (wel alles op recept en op aanraden dokter) en zat nog onder die drempel die gaat vanaf ongeveer een modaal jaarinkomen echt heel hard omhoog. Het is een luxeprobleem maar ik stond daar wel een beetje van te kijken
Met citaat reageren
Oud 29-04-2017, 12:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja.

Ik zat in 2015 op 2.500 euro niet-vergoede zorgkosten (wel alles op recept en op aanraden dokter) en zat nog onder die drempel die gaat vanaf ongeveer een modaal jaarinkomen echt heel hard omhoog. Het is een luxeprobleem maar ik stond daar wel een beetje van te kijken
Dan neem je "vanaf modaal" wel ruim want ik verdien bijna precies modaal en had een grens van 580
Oud 29-04-2017, 14:19
Verwijderd
Dat klopt dan ook, rond modaal is ongeveer 600 euro. Daarna gaat het pas echt hard omhoog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten