Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2017, 22:40
GroteSmurf123
GroteSmurf123 is offline
Beste scholieren, ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen bij mijn probleem, laat ik maar meteen ter zake komen.

Een heel lief leuk meisje (laten we haar Anna noemen) en ik vinden elkaar erg leuk. We hebben al een paar keer samen gezoend. Ik ben haar leuk gaan vinden sinds ik in contact ben gekomen met haar via een vriend van mij (laten we hem Bas noemen). Bas had hulp nodig met het fixen van Anna. Anna en Bas waren al 6 jaar lang hele goede vrienden, maar nu wilde Bas dus meer. Echter zag Anna dit anders en heeft ze Bas afgewezen.

Toch bleef ik wel in contact met haar, en zo begonnen we elkaar leuker en leuker te vinden.

Hoewel Anna me leuk vond en ze wel graag een relatie met me zou willen, heeft ze alsnog een schuldgevoel richting Bas. Omdat ze vindt dat ze er nu 'vandoorgaat' met een vriend van haar beste vriend Bas, met mij dus.

Bas heeft Anna echter al opgegeven en heeft nu zelfs alweer een andere vriendin. Toch heeft Anna nogsteeds dat schuldgevoel, waardoor ze niet denkt dat ze met mij een relatie aan kan gaan, hoewel ze me toch erg leuk vind.

Hebben jullie enig idee wat ik hiermee moet?
En nee ik 'naai' Bas niet door met Anna te gaan. Bas heeft mij al verteld (en dat blijkt ook uit die vriendin), dat hij alweer verder is gegaan met zijn leven.

Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenen, hierbij al bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2017, 09:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoi,

Jullie hebben allebei je eigen leven en jullie mogen allebei zelf kiezen met wie jullie wat doen. Dat hij haar toevallig (ook) leuk vond of vindt betekent niet dat hij recht op iets met haar heeft, zij beslist of ze dat wil. Blijkbaar vindt ze jou leuk en jij haar, dus jullie mogen gewoon doen wat jullie willen. Je kunt rekening houden met zijn gevoelens door het niet teveel recht in zijn gezicht te doen, maar verder gaat jullie relatie hem niet zoveel aan.

Mocht je toch erg graag rekening met hem willen houden, waarom vraag je het hem dan niet gewoon wat hij er van vindt? In het ergste geval vindt hij het niet leuk en dan kun je zelf beslissen of je daarom niks met haar wilt aangaan of het toch wilt doen, en misschien zegt hij inderdaad wel dat het prima is.

Succes!
Reageren

Regels voor berichten