Ik zal mijn vraag even opnieuw stellen met de informatie die gemist wordt. Ik geef ook nog even wat extra informatie
Ik train voor voetbal 2 keer in de week. Daardoor is mijn conditie vrij goed (een van de betere in mijn team). Ik bedoelde dus niet dat ik op een sprint tempo liep maar op hwt hoogste tempo dat ik die 5-7 minuten vol kan houden. Voordat ik ga hardlopen heb ik 10 minuten gefietst, +-1000 traptreden gelopen, 10 minuten geroeid en daarna dus het hardlopen. Als ik klaar ben met hardlopen ben ik meestal niet totaal uitgeput maar heb ik dus wel die soort steek in mijn borst als ik dat niet heb zou ik langer door kunnen lopen. Met hardlopen probeer ik een hoger tempo langer vol te houden. Ik kan bijvoorbeeld 5km op een iets lager tempo vrij gemakkelijk halen. Maar als ik tijdens een wedstrijd 2 sprintjes van 50 meter trek heb wel even nodig om weer tot rust te komen, dit probeer ik dus te verbeteren.
Dan kom ik nu dus op 2 vragen:
Hoe voorkom ik die pijn?
Kan ik beter lange afstanden lopen of toch korter op een hoger tempo om mijn 'probleem' te verhelpen?
Laatst gewijzigd op 29-06-2017 om 13:18.
|