Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 22:27
Boogie
Boogie is offline
De Eneco Ronde van Nederland is gisteren traditioneel gefinisht in Landgraaf. Deze ronde wordt ieder jaar gekenmerkt door de vele massasprints. Het klassement wordt bepaald door een tijdrit en een heuvelachtige rit door Limburg.

De tijdrit is gewonnen door de Colombiaanse ploeggenoot van Lance Armstrong Victor-Hugo Peña.

De rit door Limburg werd zoals ieder jaar gekenmerkt door het onoverzichtelijke koersverloop door de vele Limburgse klimmetjes.

De rit is gewonnen door Michael Boogerd, die samen met de 24-jarige Luxemburge Kim Kirchen van Fassa Bortolo voorop reed. Achter deze 2 reed een groep met oa Erik Dekker, Boogerds ploeggenoot. Dekker kwam 4 seconden te korten om het klassement te winnen. Deze ging naar Boogerds vluchtgenoot, Kirchen.

Vorig jaar verloor Dekker de ronde ook al nipt, toen aan Van Bon. Enkele jaren geleden vond precies hetzelfde plaats, toen Gonchar de ronde op zijn naam schreef.

Heeft Rabobank nu weer een verkeerde tactiek gekozen? Had Boogerd volledig in dienst van Dekker en in dienst van het eindklassement moeten rijden?

en dan nog: Is de ronde verbeterd qua aantrekkelijkheid voor publiek en toprenners nu Eneco de (ambitieuze) sponsor is?
Oud 25-08-2002, 22:30
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
laatste rit was spannend
Oud 26-08-2002, 10:07
Verwijderd
Was wel dom: Rabobank (Dekker) verliest op 4 seconde de ronde. Toen ik keek zaterdag, toen vond ik Boogerd heel dom doen: je gaat je toch niet keihard rijden, als Dekker dicht bij de ronde-overwinning is. Laat dan Kirchen gewoon het werk doen en als je dan bij de finish nog voorop zit met z'n tweeën, dan heb je natuurlijk veel meer kans om te winnen, omdat je dan de hele tijd Kirchen hebt laten rijden. Maar in de krant stond dat de ploegleider geen contact kon krijgen met Boogerd. Jammer, want anders had Rabobank dubbel kunnen winnen. Nu vind ik het toch meer een Rabobank-actie , want ik geloof dat Rabobank wel vaker tactische fouten maakt: een paar jaar geleden was het helemaal dom geloof ik: toen reden ze met bijna het hele team voorop samen met een andere renner en toen won ook nog die andere renner...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:17
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
maar door het slechte weer deden de oortjes het niet
Reageren

Regels voor berichten