Hoi lieve mensen,
Ik moet deze vrijdag (6 september) een auditie doen voor een schooltoneel/muziek/zangstuk, genaamd Carmen. Ik doe auditie voor het toneel-deel. Het duurt ongeveer 20 minuten en je bent alleen met de regisseuse, dus het hoeft niet voor een hele groep. Nou is mijn voordeel trouwens dat ik deze regisseuse al ken van het vorige toneelstuk

Maar toch, hier mijn vraag: er zijn twee opdrachten, de tweede komt nu, over die andere later meer:
Je moet je eigen visie geven op het stuk! Hele droge dingen van: Wanneer is het stuk ontstaan, door wie geschreven, waar gaat het over, maar ook vragen als: Wat is haar karakter, wat vind je daar van, spreekt ze je aan, zou je het leuk vinden haar te zijn enzo. Ik denk dat ze dat soort dingen gaat vragen, dat deed ze bij het vorige toneelstuk tenminste. Ik denk dat haar belangrijkste vraag is: wat is je visie op het stuk?
Ik heb overal gezocht: op google, daar vond ik niet meer dan een zeer kort samenvattinkje over het toneelstuk wat is opgevoerd door Toneelgroep Amsterdam, en op scholieren.com zelf, waar ik twee boekverslagen vond van franse boeken die m.i. weinig met het toneelstuk te maken hadden.
Nou zouden jullie mij op dit punt kunnen helpen: Weet iemand toevallig iets over dit stuk? Of weet iemand een goede toneel site o.i.d. of een pagina die er volledig aan gewijd is? (Dat zou nog het allermooist zijn

)
Als iemand van jullie dit lukt ben ik zeer blij!

Maar: eigenlijk is dat niet eens de grootste opdracht; dat is namelijk: kies een stukje uit een soap en draag dit voor. Dit is je solo.

Nu zul je wel denken:

wat een belachelijke opdracht! (of niet, maar ik dacht dat tenminste). Hierbij zouden jullie me misschien met wat tips kunnen helpen, wat voor stukje ik bijvoorbeeld zou kunnen nemen, want ik vind solo's niet zo geweldig en al helemaal niet uit soaps!! (Wat hebben soaps trouwens in godsnaam met Carmen te maken??)
Dit stukje wordt veel te lang!!!
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en natuurlijk voor eventuele reacties!!!!!!