Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
donkere vochtige plaatsen en het liefst nog een beetje warm daar zal ie wel ergens zitten
![]() ![]()
|
![]() |
Ga eerst rustig na, waar (op welke plaats/kamer) de slang ontsnapt is. Wat voor slang is het, een jonge rattenslang, of een volwassen tijgerpython? dan weet je ongeveer in welke hoeken je moet zoeken.
Als je hem niet kunt vinden, kun je een buis neerleggen (een stuk regenpijp, postrol, met 1 afgesloten opening, en een trechtervormige opening naar binnen aan de andere kant. Dan doe je een dode prooi in deze buis. De slang zal de prooi ruiken, en de buis ingaan. Doordat de buis donker is en maar 1 ingang heeft, zal hij er waarschijnlijk in blijven zitten omdat hij zich er veilig in voelt. Mocht je hem al een tijdje kwijt zijn, leg dan een paar dode prooien op vaste plekken neer, (noteer die plekken) en ga na of er een prooi verdwijnt. Als je daar dan een waterbak bij zet, zal de slang er in kunnen blijven liggen. Wat ook kan, maar dan moet je geen vloerbedekking hebben, is meel of bloem over de grond strooien, en dan zie je na een tijdje vanzelf waar de slang heen gegaan is. Geeft wel veel zooi. Deze dingen heb ik zelf wel eens geprobeert, meestal met succes. Een andere oplossing die ik liever niet zelf zou gebruiken maar ergens heb gelezen, leg een aantal strookjes plakband op de vloer, met de kleverige kant omhoog. Let op, geen tape! Dat kan het verwijderen van de slang behoorlijk lastig maken!) De slang neemt dan het plakband mee, en je hoort hem vanzelf ergens ritselen, je ziet in ieder geval dat het plakband weg is. Laat je even weten hoe het afgelopen is? Succes, Silverwolf
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|