Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Probleem is dat mensen hun dag niet centreren op 12:00 's middags. Dan kan je gaan roepen dat we naar wintertijd moeten "want tijdzone" en "we moeten daglicht maximaliseren" maar dat is onzin. Het zou kloppen als iedereen rond 4:00 a 5:00 op staat en rond 19:00 a 20:00 naar bed gaat. Werken van 7:00 tot 15:00. Avondeten rond 17:30. Dan ben ik voor de wintertijd, of zelfs GMT +0.
De juiste tijdzone hangt af van waar het midden van de dag ligt. De meesten zijn van 7:00 tot 23:00 ongeveer op, dus het midden van de dag ligt op 15:00, dan moet de zon op haar hoogste punt zijn. Dus dan gaat zomertijd nog niet ver genoeg. Het lijkt er meer op dat we proberen te zorgen dat er altijd voor 9:00 zonsopkomst is. Daarvoor kan je wintertijd aanhouden. https://wetenschap.infonu.nl/natuurv...n-grafiek.html Laatst gewijzigd op 30-03-2019 om 14:35. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is dus alleen handig als iedereen rond 20:00 naar bed gaat en weer rond 04:00 opstaat. ![]() |
![]() |
|
Overigens hoorde ik laatst ergens dat we eigenlijk dezelfde tijdzone als de Britten zouden moeten hebben maar dat de Duitsers in 1940 iets hebben gedaan met een extra 40 minuten en zomertijd ofzo. Daarom zitten jullie al in de verkeerde tijdzone en zou de zomertijd veel te veel afwijken van de innerlijke klok. Dus Nederland zou het beste altijd de wintertijd kunnen aanhouden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ons systeem rondom tijd is natuurlijk verzonnen. Het enige dat er maandag anders is, is dat creche, basisschool en werk van mij verwachten dat ik alles een uur eerder doe. Dat kunnen ze in theorie ook zonder aan de klok te draaien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar eigenlijk ook een non argument zolang half Nederland minimaal een keer per jaar naar een andere tijdzone op vakantie gaat natuurlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je praat poep ouwe. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is ook echt niet alleen een biologisch verhaal natuurlijk:
In 1995 the Insurance Institute for Highway Safety estimated a reduction of 1.2%, including a 5% reduction in crashes fatal to pedestrians.[111] Others have found similar reductions.[112] Single/Double Summer Time (SDST), a variant where clocks are one hour ahead of the sun in winter and two in summer, has been projected to reduce traffic fatalities by 3% to 4% in the UK, compared to ordinary DST.[113] However, accidents do increase by as much as 11% during the two weeks that follow the end of British Summer Time.[114] Ik vermoed dat dat in één keer ruimschoots de doden compenseert die er door biologische oorzaken vallen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er is ook wel een nadeel: A 2017 study in the American Economic Journal: Applied Economics estimated that "the transition into DST caused over 30 deaths at a social cost of $275 million annually," primarily by increasing sleep deprivation.[125]
Maar dat zijn er 30.... Hoeveel minder doden is 5% van alle dodelijke verkeersslachtoffers die te voet waren? Ik kan het opzoeken maar ik wil best een gokje wagen dat het in het voordeel van DST uitpakt... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Godverdomme, ik lees nu overal dat er keihard geen concensus is over wat de biologische effecten zijn van permanente DST en het lijkt echt 50/50 te zijn.
Een voorbeeld: Clock shifts were found to increase the risk of heart attack by 10 percent,[76] and to disrupt sleep and reduce its efficiency.[7] Effects on seasonal adaptation of the circadian rhythm can be severe and last for weeks.[132] A 2008 study found that although male suicide rates rise in the weeks after the spring transition, the relationship weakened greatly after adjusting for season.[133] A 2008 Swedish study found that heart attacks were significantly more common the first three weekdays after the spring transition, and significantly less common the first weekday after the autumn transition.[134] A 2013 review found little evidence that people slept more on the night after the fall DST shift, even though it is often described as allowing people to sleep for an hour longer than normal. The same review stated that the lost hour of sleep resulting from the spring shift appears to result in sleep loss for at least a week afterward.[135] In 2015, two psychologists recommended that DST be abolished, citing its disruptive effects on sleep as one reason for this recommendation.[136] |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar nu even serieus, hoort Nederland nou bij +1 of toch meer bij de 0..? Groen of oranje, als je de verticale belijning hanteert? Hetzelfde geldt voor Frankrijk, Spanje, en Marokko, obviously. Hier zoals het hóórt: ![]() Ga weg met je permanente zomertijd. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |