Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar om gewoon even te reageren op die begin post Gewoon je vriend uithoren als hij depri is, er voor hem zijn, hem steunen. Dat zal voor hem veel betekenen. Meer dan dat een maatschappelijk werker ooit voor hem zal betekenen sterkte ermee xx Rowena
|
- Ga in behandeling bij een psych... dat werkt egt wel... zown psych iz iig egt geen 'gekkendokter'
tot die tijd: - gooi messen weg - Licht je ouders erover in zodat die je kunnen steunen... (waarschuwing: doe dit alleen als je een heeeeeeeeele goewje band hebt met je ouders) - gewoon niet doen, ofwel, maak een lijstje met ''wat te doen als de spanningen te hoog oplopen'' voorbeelden: - stuk fietsen - even lekker in bad gaan relaxen (en neem GEEN messen mee) - bel iemand op met wie je iets leuks kan gaan doen - zet een muziekje op verzin maar es iets... veel sterkte en succes! |
![]() |
|
ik heb ook gesneden en met behulp van mijn vrienden ben ik er van af gekomen. ik heb het verteld en belooft het niet meer te doen, dat was wel heel moeilijk want het werd verslavend...
maar iedere keer als ik de neiging had belde ik een vriendin en zij vertelde dan hoe trots ze op me was dat ik het vol kon houden en meer van dat soort dingen. dat heeft me echt geholpen. het vertrouwen en vooral de steun van andere. dus het enige wat je kan doen is hem zoveel mogelijk helpen.. misschien begrijp je hem niet altijd, maar dat hoef je niet te zeggen, tenzij hij dat wil. je moet hem steunen en hem laten weten dathij de moeite waard is en zo.. sterkte |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ze kunnen zich gewoon beter inleven dan iemand die het niet doet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik ben gestopt met snijden door gewoon in 1 keer te stoppen. Ik was 't zat die wonden te moeten verbergen enzow. Ik heb tegen mezelf gezegt dat ik ut niej meer mocht en sindsdien doe ik 't owk niej meer. Volgens mij kan je alleen stoppen als je dat zelf wilt... dan zet je er owk meer kracht achter enzow
Blackdolfin |
![]() |
|
Tis bij mij alweer 2 maanden goed gegaan.
Sinds deze week weer begonne, nogal dom dus. maarja wat ik wel weet dat ik het door dit forum wel heel lang volgehouden heb om het niet te doen. Je leest hier zo veel dat het op een moment gewoon afschrikt, dus dat ik er onzeker van wordt dat ik het doe. en het daarom maar niet meer doe. gewoon omdat je hier leest hoe slecht het is zeg maar. Duss ff ![]() kuzzz
||
![]() |
Citaat:
![]() heb je enig idee hoeveel mensen je hiermee kwetst???? denk je dat ik het leuk vind om me te snijden he? nee natuurlijk niet onozele hals, maar als je eens wat verder vroeg dan kwam je achter de reden dat mensen zich snijden en dan deed je niet van die zielig uitspraken.. fijn voor je dat je een onbezorgd leven hebt, fijn voor je dat je bijna nooit problemen hebt. maar wij hebben die toevallig wel en daar kunnen wij niks aan doen en als wij met onze problemen zo omgaan is dat onze keus en dan hoef al zeker jij niet van die beledigende uitspraken te doen. man ontplof!!! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wil iedereen ons aller vriend Maypole even feliciteren met zijn fantastische leven. Hij heeft zo te horen alles onder controle en daarom vind ik best dat we trots op hem mogen zijn. Alleen zo vervelend dat er zoveel mensen zijn die in zichzelf snijden, maar daar wen je aan hoor Maypole, wees maar niet bang.
*zucht* Even voor de duidelijkheid dus. Snijden is geen trend. Mensen doen het omdat ze zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze zichzelf niet meer onder controle hebben en zoiets gaan doen. Ik bedoel, stel dat je vader is overleden, dan lopen de emoties ook hoog op en ga je zitten huilen. (ongelukkig voorbeeld, maar ik kon even nergens anders op komen, sorry) Zo kan het ook zijn dat je in jezelf gaat snijden als (andere!!) emoties hoog oplopen. Dingen zoals schuld, kwaad zijn op jezelf, zelfminachting, wanhoop etc. En ookal probeer je het tegen te houden, soms lukt dat gewoon niet. Ik kon het gisteravond bijvoorbeeld wel tegenhouden, maar een andere keer lukt dat weer niet. En ik dacht vroeger ook dat ik 't nooit zou gaan doen, dat ik mezelf wel genoeg onder controle had. En moet je nu eens zien...
||
Citaat:
|
![]() |
euh.................lief doen................
knuffen doen jongens niet zo snel onder elkaar he? ja en dan komt weer het oude liedje: luisteren en proberen te begrijpen en laten merken dat hij dr WEL mag zijn dat hij oke is en jah.....euh.......ga zo maar door.
|
![]() |
ow en nog wat: probeer niet te direct over het snijden zelf te praten zovan
![]() dan wordt et alleen maar erger, probeer achter het achter liggende gevoel te komen, daar gaat het om, niet om het gevolg daarvan. en afleiding.....laten zien dat het leven WEL leuk is, sleep hem mee om leuke dingen te gaan doen ensow.............
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
stoppen met snijden miloutjeuhh | 18 | 28-06-2013 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Lizelotte (nieuw verhaal) Soapsie | 420 | 24-12-2004 10:51 | |
Psychologie |
Help/Laat me met rust Reza | 9 | 21-08-2002 23:06 | |
Psychologie |
ik snap het niet meer.. (sorry voor het gezeur) PiNoW | 12 | 02-06-2002 19:06 | |
Psychologie |
snijden helenaatjuh | 15 | 25-05-2002 20:31 |