Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ze worden ongeveer 3 jaar oud
en je ka er beter niet eentje bijzetten als eentje dood gaat, en de ander neit, wat dat vinden ze3 niet leuk, dus ik denk dat je degene die overblijft dan gewoon aleen kan latren Dat heb ik ook gedan met mijn rat, toen de ander doodging, en dat ging wel goed hoor, ze wou er wat vaker uit, maar meer niet bron |
![]() |
|
Gerbils worden ouder dan andere kleine knaagdieren: gemiddeld halen ze een leeftijd van drie tot vijf jaar
Het zijn erg actieve en sociale dieren, Gerbils zijn sociale dieren . In het wild leven ze in kolonies, waarbinnen een strikte rangorde heerst. Dit groepsdier voelt zich in zijn eentje absoluut niet op zijn gemak. Neem dus minimaal twee gerbils, bijvoorbeeld twee broers of twee zussen. Leuker nog is een groepje van drie of vier dieren. Als je het leuk vindt om eens een nestje te zien opgroeien, kun je een paartje aanschaffen. Na een of twee nestjes kun je dan, om een teveel aan nageslacht te voorkomen, de groep splitsen. De vader kan dan met zijn zonen en de moeder met haar dochters verder samenleven. Zorg dat deze doenerige knagers zich niet gaan vervelen. Geef ze takken of kalkblokken om aan te knagen en voldoende bodembedekking om in te graven. Want dat is een van hun allergrootste hobby's! BRON
|
![]() |
|
|