Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 17:44
Stff
Stff is offline
cnn heeft de hand weten te legen op een aantal video's van Al-Quada waarop je ondermeer testen met chemische wapens kan zien, hoe je een bloedbad moet aanrichten en nog meer

nu is de dreiging volgens mij van een chemische/biologische aanval wel iets toegenomen want nu is echt bewezen dat ze de 'know how' hebben om het te doen
Oud 19-08-2002, 17:49
TefnachT
TefnachT is offline
damn I love your avator
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:58
NG
NG is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
damn I love your avator
Can you be more offtopic?

Dat ze de kennis hadden was wel te verwachten, ben benieuwd hoever ze tegenwoordig zijn met alle tegenslagen die ze ondergaan, voor zover ik begreep ging het hier om video's vanaf 1998.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:00
Stff
Stff is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
damn I love your avator
bassie =

Oud 19-08-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Stff schreef:
cnn heeft de hand weten te legen op een aantal video's van Al-Quada waarop je ondermeer testen met chemische wapens kan zien, hoe je een bloedbad moet aanrichten en nog meer

nu is de dreiging volgens mij van een chemische/biologische aanval wel iets toegenomen want nu is echt bewezen dat ze de 'know how' hebben om het te doen
je overdrijft het wel een beetje, ik heb ook een stuk gezien. en dat "bloedbad" zijn instructies om een bom te maken.
maar de dreiging is niet toegenomen, de meeste tapes zijn van voor 9/11.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:25
Verwijderd
ja zag ik ook ja.. ook stukjes van die banden..

Ook banden waarop ze een mens onthoofden.. in de zin van zo doe je dat ofzo??

mja, dr is toch ook weer dan een groepering actief onder een andere naam in Koerdistan waar ze dan het willen maken zoals het in Afghanistan was? En dr schijnen toch allerlei Al Quada strijders nu daarin te zitten, die via die banden geidentificeerd konden worden?

Mja.. CNN gaat ook stukken uitzenden.. aan de ene kant ben ik nieuwschierig, aan de andere kant hebbik zoiets van what's the use echt? Het zaait alleen maar paniek en dergelijke, wie heeft er nu echt iets aan??
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:48
Chimera
Chimera is offline
Dat stukje waarin ze die hond vergassen is IMHO wel het ergst. Ben bovendien wel heel erg benieuwd hoe ver ze zijn. Kennelijk hebben ze gifgas, nu nog zien het effectief te verspreiden.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 09:26
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat stukje waarin ze die hond vergassen is IMHO wel het ergst.

Van veel mensen krijg ik te horen dat het dierenmishandeling zou zijn....

die mensen zouden er goed aan doen om uit te zoeken hoeveel dieren er jaarlijks in proefdierencentra omkomen....

Citaat:
Ben bovendien wel heel erg benieuwd hoe ver ze zijn. Kennelijk hebben ze gifgas, nu nog zien het effectief te verspreiden.
In die zin zou Irak ook al lang gifgas hebben kunnen verspreiden (Tsk, als Osama het heeft, heeft Saddam het ook) maar van hun kant is ook nog niet echt veel gekomen...

Eerlijk gezegd denk ik niet dat deze gifgasaanvallen echt veel uit kunnen halen (Misschien het idee van de gifgasaanval in die Japanse metro, maar meer ook niet) ik ben zelf dan banger voor de 'dirty bombs'
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 09:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Mja.. CNN gaat ook stukken uitzenden.. aan de ene kant ben ik nieuwschierig, aan de andere kant hebbik zoiets van what's the use echt?

Weet je wanneer dat is?

Citaat:

Het zaait alleen maar paniek en dergelijke, wie heeft er nu echt iets aan??
DE ultieme vorm van terrorisme...... hmm,.. misschien waren
die banden dan toch niet van Al Qaida....
(conspiracy!)
Vindt het persoonlijk nogal idioot dat ze het uitzenden,....
je kunt er immers van leren?
Ach,... een blote tiet in een film dekken ze af, maar het grofste
geweld vinden ze blijkbaar ok.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 10:43
arrebar
arrebar is offline
het zou me niks verbasen als die weereens anti arabische propaganda van meneer bush en zijn vrienden is
Oud 20-08-2002, 11:54
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
vraag me af waneer die moslim terroristen gif gas gaan gebruiken op de USA
Oud 20-08-2002, 12:14
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:
vraag me af waneer die moslim terroristen gif gas gaan gebruiken op de USA
Ik ben niet zo bang voor een gasje... echt veel schade richt het niet aan... (denk aan de gifgasaanvallen op de metro in Japan door een of andere sekte...) ik ben zelf veel banger voor 'Dirty bombs' met verarmd uranium....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:46
Joostje
Joostje is offline
ik hoop tenminste dat er door deze videobanden meer mensen worden geprikkeld om actie te ondernemen tegen dierproeven
Oud 20-08-2002, 22:39
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
ik vind gewoon dat bush maar eens aan moet vallendie terotisten hebben ons nou al zo langhet leven zuur gemaakt!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 23:37
McM@dj
McM@dj is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef:
ik vind gewoon dat bush maar eens aan moet vallendie terotisten hebben ons nou al zo langhet leven zuur gemaakt!
Probleem is dat ze niet aangevallen kunnen worden...

naja, wel aangevallen kunnen worden maar het is gewoon wijd vertakt. In tientallen landen...

als je t mij vraagt is het westen gewoon dik de lul.
ik durf met veel vertrouwen te zeggen dat in de usa en europa genoeg mensen zijn geďntegreerd die een aanslag kunnen plegen.

Ook al zou je Osama doden of gevangen nemen, schiet je er nog geen reet mee op, er staan toch meteen 10 mannetjes klaar die zn werk overnemen, en praten zal ook geen optie zijn omdat "wij" niets hebben om ze terug te pakken, je kan ze niet pakken op een land dat ze bezitten zoals in Irak wel het geval is...

bedankt voor jullie aandacht
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 00:29
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef:
Wie is ons ?

Oud 21-08-2002, 01:12
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
Isobuster schreef:

Wie is ons ?

let maar niet op hem, check z'n WEBSITE en dan begijp je wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:31
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
Citaat:
Dr_KlawChi schreef:

let maar niet op hem, check z'n WEBSITE en dan begijp je wat ik bedoel
ja die is mooi he?

ik vind die ene grote plaatje ook mooi
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Weet je wanneer dat is?

DE ultieme vorm van terrorisme...... hmm,.. misschien waren
die banden dan toch niet van Al Qaida....
(conspiracy!)
Vindt het persoonlijk nogal idioot dat ze het uitzenden,....
je kunt er immers van leren?
Ach,... een blote tiet in een film dekken ze af, maar het grofste
geweld vinden ze blijkbaar ok. [/B]
Neej, ik weet niet wanneer, gedurende deze week gewoon, zeiden ze in het nieuws ergens..

Maar ja, ik vind het ook echt onnodig uit te zenden. Stel je voor je bent een klein kind en je ziet die beelden per ongeluk en je woont in amerika, hoe bang wordt je daar dan van echt!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:11
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:

maar de dreiging is niet toegenomen,
neej, alleen groter dan 'men' dacht

Ja, het is hierin gewoon dat het meer maar hopen is dat ze niets doen, en als ze iets doen dat op tijd voorkomen wordt want pakken kan je ze niet. Ze zitten over de hele wereld verspreid, dus een land of iets dergelijks er op aanvallen heeft geen nut. En inderdaad, ookal hebben ze bin laden, dan staat dr zo weer een nieuwe leider klaar..

Mja, tussen al die banden zaten ook instructievideo's voor hoe kaap je een vliegtuig. Nja, die is uitgevoerd. Dan zijn er nog een heleboel te gaan als je het op die manier gaat bekijken..

Sja, Amerika ms toch niet zo gigantisch machtig eh
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:37
marlies
marlies is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef:
ja die is mooi he?

Ja vooral omdat je hem vast na het plaatsen van je reply effe snel in elkaar geflanst hebt.
Oud 22-08-2002, 19:41
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
Citaat:
marlies schreef:

Ja vooral omdat je hem vast na het plaatsen van je reply effe snel in elkaar geflanst hebt.
geflanst? nee hoor. ik heb heel veel tips gekregen van mijn topic in software!!! en dus heb ik mijn site wat aangepast!!!! hij is nou wel mooier vind ik!!!!!!

kuzzz
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:39
Stff
Stff is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef:
ja die is mooi he?

ik vind die reply van jouw een loze bijdrage aan dit topic, verder een kut site...
Oud 22-08-2002, 22:41
Stff
Stff is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Sja, Amerika ms toch niet zo gigantisch machtig eh
sjah, terrorisme is iets van guerilla, zijn de amerikanen nooit echt goed tegen geweest
Oud 22-08-2002, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Fitnesboy schreef:
die ene grote plaatje
Jezus, wie ben jij, Def Rhymz ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2002, 22:50
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Stff schreef:

ik vind die reply van jouw een loze bijdrage aan dit topic, verder een kut site...
lol, ok dat was lief.....
maar nu ff ontopic....
ik denk dat de Amerikaanse regering allang wist of weet wat Bin Laden en zijn legertje allemaal kunnen.... ik denk eigenlijk dat ze nog verder zijn dan op de video banden word laten zien...
niet dat ik alle 30 banden al heb gezien, maar ik neem aan dat ze niet hun grootste geheimen op video zetten
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 23:45
McM@dj
McM@dj is offline
Citaat:
MĺBřQ schreef:

lol, ok dat was lief.....
maar nu ff ontopic....
ik denk dat de Amerikaanse regering allang wist of weet wat Bin Laden en zijn legertje allemaal kunnen.... ik denk eigenlijk dat ze nog verder zijn dan op de video banden word laten zien...
niet dat ik alle 30 banden al heb gezien, maar ik neem aan dat ze niet hun grootste geheimen op video zetten
ben ik het wel mee eens, maar niet uitsluiten dat amerika niets heeft aan die tapes want ze komen dus wel mensen op verschillende tapes tegen zodat ze dus ook een beetje de bodyguards van bin laden kunnen onderscheiden, misschien kunnen ze zo wel de verblijfplaats vinden...

en die geheimen zullen ze idd niet op video zetten nee, volgens mij is het meer publiciteit want, van wat ik heb gezien en gehoord werden op zon persconferentie die op tape staat, journalisten uitgenodigd uit t oosten en 1tje uit Azie...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Stff schreef:

sjah, terrorisme is iets van guerilla, zijn de amerikanen nooit echt goed tegen geweest
Noem mij een land wat wel wat tegen kan houden aan guerilla's.

En overigens; echt lachwekkend hoe simpel mensen reageren op dat hondje wat de dood vindt. Jaarlijks sterven er duizenden mensen aan honger. In Afghanistan zijn vast ook kilometers onschuldigen gesneuveld in de strijd tegen het terrorisme. Maar nee, nou het een hondje betreft, is het huis spreekwoordelijk te klein.

Ook vind ik het inderdaad erg raar dat CNN dat zomaar uit gaat zenden. Dat geeft mij toch een vreemde bijsmaak. Wat is daar het nut van? -- Dat ze gifgassen e.d. hebben en beheersen is toch al geen nieuws meer, lijkt me. D'r zit geld zat daar (denk aan die rijke Sjeiks) en geld is potentiele kennis. M.a.w. is dit niet gewoon stemmingmakerij versus Arabische landen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
[BOok vind ik het inderdaad erg raar dat CNN dat zomaar uit gaat zenden. Dat geeft mij toch een vreemde bijsmaak. Wat is daar het nut van? -- Dat ze gifgassen e.d. hebben en beheersen is toch al geen nieuws meer, lijkt me. D'r zit geld zat daar (denk aan die rijke Sjeiks) en geld is potentiele kennis. M.a.w. is dit niet gewoon stemmingmakerij versus Arabische landen? [/B]
Ik vertrouw die beelden al helemaal niet. Volgens mij is het inderdaad stemmingsmakerij. Ik vraag me echt af of die banden echt van Al Qaida zijn. Misschien zijn die beelden wel door cnn zelf gemaakt en allemaal in scene gezet. Hoe kan cnn nou aan die banden komen? Volgens mij probeert Bush gewoon zijn bombardementen te verantwoorden...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 00:02
Verwijderd
Amerikaanse propaganda......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
Amerikaanse propaganda......
ja, "gekregen van en man die ze uit een huis had gehaald waar Osama Bin Laden had gezeten met zijn persoonlijke lijfwacht" of iets dergelijks.
maar normaalgesproken staat CNN toch wel redelijk cynisch tegen Amerikanse acties "jegens terrorisme".
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
wouszer schreef:
normaalgesproken staat CNN toch wel redelijk cynisch tegen Amerikanse acties "jegens terrorisme".
*kuchkuch*
Oud 24-08-2002, 12:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
wouszer schreef:
ja, "gekregen van en man die ze uit een huis had gehaald waar Osama Bin Laden had gezeten met zijn persoonlijke lijfwacht" of iets dergelijks.
maar normaalgesproken staat CNN toch wel redelijk cynisch tegen Amerikanse acties "jegens terrorisme".
Heb jij het over het Chinese News Network ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 13:12
Tampert
Tampert is offline
beetje student met een beetje kennis van natuur- en/of scheikunde kan denk ik in een paar jaar álles leren over het maken van goede chemische, biologische of nucleaire bommen denk ik persoonlijk. Die informatie is naar mijn mening best beschikbaar.

Over de dirty bombs kan ik nog niet helemaal oordelen want ik weet er het fijne niet van.
Oud 24-08-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Heb jij het over het Chinese News Network ofzo?
nee, dat stond een paar dagen geleden op CNN teletekst pagina 102.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Later meldde CNN dat ze ervoor betaald hadden, overigens.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Later meldde CNN dat ze ervoor betaald hadden, overigens.
dat vind ik wel erg laag. betalen voor 'nieuws'...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
De uizendingen van CNN vielen zeer tegen. Men zond hooguit enkele selectieve stukjes van 5 minuten met wat commentaar van Westerse experts, die niks nieuws te melden hadden. Het was beter geweest als ze de video's in hun geheel lieten zien, maar dat zou de Amerikaanse propaganda wellicht niet kunnen dienen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:

niet lullig bedoeld maar ga jij eens beter opletten......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 21:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De uizendingen van CNN vielen zeer tegen.

Die vallen meestal tegen. Hapsnap nieuws. Ik begrijp niet waarom vele mensen het zo'n goede zender vinden......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:15
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
kijk dan ook naar de BBC....
Oud 24-08-2002, 23:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
kijk dan ook naar de BBC....
k kijk meestal naar vanalles. Vind de Duitser eigenlijk
nog het best. Maar de BBC heeft wel interessante
documentaires.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:05
Moist
Moist is offline
Citaat:
wouszer schreef:
dat vind ik wel erg laag. betalen voor 'nieuws'...
Zo gaat dat heel vaak hoor.

De reden dat deze beelden juist nu worden uitgezonden is simpel: de steun voor de Amerikaanse aanvallen (en de plannen om Irak aan te vallen) wordt steeds kleiner. Door deze beelden te laten zien, kan je de wereld laten zien waartoe Al Qaeda in staat zou zijn. (of deze beelden nou voor of na 9/11 zijn gemaakt, maakt voor veel mensen niet meer uit).
Reageren

Regels voor berichten