Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 21:02
legatus
legatus is offline

THE EYE (2002)

http://www.eyethemovie.com/

Voor fans van aziatische horrorfilms (als RING, KAIRO, WHISPERING CORRIDORS) raad ik deze sterk aan!

Na het debuut van BANGKOK DANGEROUS komen de gebroeders met een ijzingwekkende horror over een meisje dat sinds haar tweede levensjaar blind is. Nu, 18 jaar later, krijgt ze een oogoperatie waardoor ze weer kan zien. Maar al gauw wenst ze dat ze haar zicht nooit terug had gekregen als ze geesten begint te zien.

Een paar scene's die je vastnagelen aan de stoel. Als geharde horrorfan moet ik zeggen dat deze film onder je huid kruipt en je confronteert met pure angst. Subtiele suggestie die vervolgens recht in je gezicht opblaast.

RING blijft voor mij de topper onder de aziatische horror vanwege de drukkende sfeer en het sterke verhaal terwijl THE EYE meer een simpele verhaallijn heeft waar (erg) enge situaties in verwerkt zijn.

Prachtige mimiek van de hoofdrolspeelster trouwens. De angst valt van haar gezicht af te lezen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 12:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 22:23
Verwijderd
[spoiler]
-
-
-
-
-
Eerste 'enge' scene was een beetje een cheap shot; oude vrouw net overleden, komt te voorschijn als geest en dan geschreeuw, gekrijs en krassende geluiden. (enigszins effectief, maar toch..)
Maar verder erg goed, ik moet hem alleen nog afkijken....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 07:50
Anonymous John
Anonymous John is offline
Bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 08:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
Eerste 'enge' scene was een beetje een cheap shot;
In principe zijn alle enge scenes een 'cheap' shot. Het is montage waardoor je gemanipuleerd word. HEEL erg effectief. Er is één scene die vloedgolven van rillingen over mijn rug deed lopen en me praktisch verlamde in m'n stoel.

Het minimalistische verhaal valt te verwaarlozen omdat je uiteindelijk zit te wachten op de volgende enge scene. Maar het is zo effectief eng. Keer op keer. De dollende zielen worden later ook niet de treurige geesten, zoals in THE SIXTH SENSE, die hulp nodig hebben waardoor je later medelijden voelt voor ze in plaats van angst.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 19:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Heb 'm gedownload, maar hij wilde niet un-rarren. Volgende week maar weer eens proberen. :/
Reageren

Regels voor berichten