![]() |
|
THE EYE (2002) http://www.eyethemovie.com/ Voor fans van aziatische horrorfilms (als RING, KAIRO, WHISPERING CORRIDORS) raad ik deze sterk aan! Na het debuut van BANGKOK DANGEROUS komen de gebroeders met een ijzingwekkende horror over een meisje dat sinds haar tweede levensjaar blind is. Nu, 18 jaar later, krijgt ze een oogoperatie waardoor ze weer kan zien. Maar al gauw wenst ze dat ze haar zicht nooit terug had gekregen als ze geesten begint te zien. Een paar scene's die je vastnagelen aan de stoel. Als geharde horrorfan moet ik zeggen dat deze film onder je huid kruipt en je confronteert met pure angst. Subtiele suggestie die vervolgens recht in je gezicht opblaast. RING blijft voor mij de topper onder de aziatische horror vanwege de drukkende sfeer en het sterke verhaal terwijl THE EYE meer een simpele verhaallijn heeft waar (erg) enge situaties in verwerkt zijn. Prachtige mimiek van de hoofdrolspeelster trouwens. De angst valt van haar gezicht af te lezen.
Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 12:20. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|