Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2002, 13:17
Severus
Severus is offline
Klinkt misschien kinderachtig of stom, maar kan of mag dat? Of wordt dat gewoon niet gedaan?

Ik heb woensdag een introductie bij de lerarenopleiding Geschiedenis aan de Fontys Hogeschool in Sittard, en ik ken daar echt niemand! Ja, ik zit 'm te knijpen. Het lijkt me niets om daar helemaal alleen te zijn, ik heb liever een vertrouwd iemand om me heen (zeker gezien ik nogal verlegen ben en dus niet erg vlot ben in mijn contact met vreemden). Zoals mijn moeder, bijvoorbeeld.

Wat vinden jullie daarvan? Kan ik mam meenemen of toch maar beter niet doen?

Ripper

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 13:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2002, 13:23
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Ik raad je aan het niet te doen, ik wou eerst ook mijn moeder mee nemen naar mijn introductiedag maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan.
Je legt denk ik ook makkelijker contact met anderen als je moeder niet meegaat.

Ik weet niet of mijn reply echt nuttig was...

maar anywayz ik had dat dus ook.

Er was nog wel een of andere doos met een grote mond die een paar mensen zat af te kraken omdat ze ouders meenamen.
Oud 26-08-2002, 13:36
PV
PV is offline
Ik zou het niet doen.. als je liever wel een vertrouwd iemand meeneemt, kan je beter een vriendin of vriend meenemen denk ik. Dan kan je gemakkelijker met z'n tweeën op anderen afstappen dan dat je dat met je moeder zou doen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 13:37
miro
miro is offline
Ik denk wel dat t mag maar ik zou t zeker niet doen!!

Je komt daar juist om nieuwe mensen te leren kennen omdat niemand elkaar kent. Als je daar met je vader of moeder aankomt zetten ziet dat (naar mijn mening) een btje kinderachtig uit. Net alsof je zelf geen contact kunt maken met andere mensen. Als iemand bij mij op de introductie met zijn/haar moeder kwam aanzetten zou ik diegene iig heel raar aankijken. (ja ik ben eerlijk, je moet gewoon zelf contacten maken, daarvoor is die introductie dan ga je niet je moeder meebrengen)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:33
'n klein vlindertje
'n klein vlindertje is offline
Ik heb morgen introductiedag in Sittard voor pedagogiek, jammer dat het niet op dezelfde dag is. Als ik jou was zou ik gewoon alleen gaan. Ik heb ook al meegedaan aan de meeloopdag daar en in 't begin was het heel onwennig. Niet alleen voor mij maar voor iedereen, want niemand kende mekaar daar. Halverwege de dag ga je meer met mekaar praten en aant einde vond ik het jammer dat ik weer naar huis moest.
Het zal voor iedereen wennen zijn hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:42
Verwijderd
Ik raad het je heel sterk af. Niet alleen word je waarschijnlijk door vrijwel iedereen heel raar aangekeken, maar je loopt ook nog de beste kans van het jaar mis om met mensen in contact te komen. Ik weet dat het een beetje een dooddoener is, te zeggen dat je maar gewoon contact moet maken, maar het is toch de beste manier.

Als je met je vader of moeder daarheen gaat, mis je die dag in feite. Je kunt niet elke schooldag van het komende jaar een ouder meenemen naar college...je zult het toch alleen moeten doen, en als je zo'n eerste introductie 'verpest' door met je ouder(s) te komen, dan zul je voor de rest van het jaar nog véél meer moeite hebben met mensen leren kennen...je kunt beter gewoon in het diepe springen...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:46
Sithan
Sithan is offline
Niet doen...

Iedereen is nieuw dus wil maar wat graag met anderen in gesprek komen om vervolgens een 'bekende' te hebben die dag en om dan je moeder mee te nemen wekt een beetje rare gedachtes bij mensen op vrees ik...
voor t zelfde stap je de bus uit en zoekt er nog iemand naar het adres wara je heen moet dan is het contact gauw gelegd...had ik nl .
Oud 26-08-2002, 17:07
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
vaak worden er op introducties ook intro-spelletjes gedaan door de begeleiders van je groepje zodat je elkaars namen, hobby's, woonplaats, enz. leert kennen

als zo een paar mensen al een klein beetje kent, verlaagt dat ook de drempel om ze aan te spreken
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:20
Yolcu
Yolcu is offline
Nee ik zou inderdaad ook geen ouders meenemen, zal toch een beetje vreemd over komen.

Zelf ben ik ook best een beetje bang voor wat me te wachten staat, mijn intro begint morgenochtend. Maar het enige wat je kunt doen, is afwachten en niet te veel piekeren.

Veel plezier op je intro!
Oud 27-08-2002, 10:48
Severus
Severus is offline
Iedereen hartstikke bedankt voor de reacties! Goed dan, ik neem niemand mee en ga woensdag helemaal alleen naar de introductie. Ik hoop maar dat ik het overleef.

Ik zal woensdag wel even laten weten hoe het was geweest; of het was meegevallen of juist tegengevallen.

Groetjes,

Ripper
Oud 27-08-2002, 10:59
Verwijderd
Als je alleen gaat leer je ook veel sneller mensen kennen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:01
Verwijderd
je kan ook de introductie gewoon missen omdat je verkeerd ingeschreven staat en ze maar blijven zeggen dat de formulieren eraan komen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:09
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Milk schreef:
je kan ook de introductie gewoon missen omdat je verkeerd ingeschreven staat en ze maar blijven zeggen dat de formulieren eraan komen
lol... mijn school laat gewoon helemaal nix meer van zich horen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:00
nickee
nickee is offline
heej ripper!

als ik ju was zou ik meniet al te druk maken hoor ik ben ook net thuis van de intoductiedag en het is mij dus echt 100000% meegevallen .Normaal maak ik ook niet snel contact met mensen omdat ik heel erg verlegen ben maar binnen 5 min was ik al met een meisje aan het kletsen en toen we 2 uur tussendoor vrij haddden ( stom geregeld ) zijn we met z'n 4en naar de stad geweest om wat te drinken! Dus het valt echt allemaal reuze mee hoor en ik heb best al wat slechte ervaringen met scholen en introductie enso geloof me. Maar je moet zelf ook een beetje contact zoeken met mensen ook al is het maar om samen het lokaal te zoeken ofso. Begin gewoon een praatje over je school met andere dat lukt altijd ik vroeg bijvoorbeeld aan dat meisje of ze ook nerveus was enso is ieen gesprek ontstaan over vorige scholen enso(tis maar een voorbeeld maar mischien heb je er wat aan) Maar goed ik zou me nou niet al te druk maken(en dat zegt iemand die vanmorgen bijna moest janken van nerveusiteit maar goed) en gewoon jezelf zijn. er zijn altijd wel mensen die iets tegen je zeggen. En onthoud:het is voor iedereen niuew de eerste dag dus iedereen is wat verlegen en nerveus. Maar goed ik stop anders ga ik dalijk dingen herhalen hehe

veel plezier morgen en laat het me horen hoe het is gegaan!

groetjes nicolle

oja op je vraag:je kunt echt beter alleen gaan dan maak je echt sneller contact!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:51
Severus
Severus is offline
Nicolle, jij ook bedankt voor je fijne reactie!

Ik heb net de introductie achter de rug. En jullie hadden allemaal gelijk: het was inderdaad beter om alleen te gaan. Achteraf bleek het helemaal niet nodig om me druk te maken, want: iedereen was erg verlegen en niemand zei iets (afgezien van twee jongens die heel even wat praatten en een meisje dat me vroeg hoe ik heette en waar ik vandaan kwam)! Dus ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken of ik stom overkwam omdat ik stil ben, ofzo.

Maar je kan raden dat het een hele saaie boel was, omdat niemand iets zei! We moesten onze roosters ophalen, daarna kregen we een rondleiding door het schoolgebouw, daarna nog een rondleiding door de stad, en daarna weer terug naar de school om nog wat uitleg te krijgen over het computersysteem van Fontys. Al die tijd waren alleen de leraren aan het woord, en iedereen verveelde zich zichtbaar (daar kwam nog bij dat het erg heet was vandaag, dus iedereen wilde er het liefst gauw weg).

Pfff, nou, dat wordt nog wat dit schooljaar.

Er zijn trouwens wel heel veel jongens. Er waren maar 4 meisjes (inclusief mezelf), en ongeveer 16 jongens (en de meesten zijn niet echt knap). Dat is dus weer wat minder. De meeste mensen zijn trouwens ouder: er zijn er een paar die in de leeftijd van 23-26 jaar zitten, en de anderen zijn tussen de 18 en de 22. Ik ben bijna zowat de enige 17-jarige op de opleiding!

*zucht* Maar ja. Al met al viel de introductie uiteindelijk wel mee. Nu maar hopen dat ik het schooljaar overleef.

Groetjes,

Ripper
Oud 28-08-2002, 17:19
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Ripper schreef:
verhaal...
jouw intro was maar 1 dag?

maargoed ik ging tijdens mijn intro (vorige week) ook helemaal alleen en k'heb me prima vermaakt
Oud 28-08-2002, 18:59
Severus
Severus is offline
Citaat:
Lyx schreef:
jouw intro was maar 1 dag?
Ja. Normaal duurt de introductie een week, niet? Nou, bij mij hebben ze dat allemaal in één dag gedaan en volgende week beginnen we al!

Ripper
Oud 28-08-2002, 19:09
Miess
Miess is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Nicolle, jij ook bedankt voor je fijne reactie!

Er zijn trouwens wel heel veel jongens. Er waren maar 4 meisjes (inclusief mezelf), en ongeveer 16 jongens (en de meesten zijn niet echt knap). Dat is dus weer wat minder. De meeste mensen zijn trouwens ouder: er zijn er een paar die in de leeftijd van 23-26 jaar zitten, en de anderen zijn tussen de 18 en de 22. Ik ben bijna zowat de enige 17-jarige op de opleiding!

*zucht* Maar ja. Al met al viel de introductie uiteindelijk wel mee. Nu maar hopen dat ik het schooljaar overleef.

Groetjes,

Ripper
Wat raar dat er meer jongens zijn, aangezien geschiedenis een alfa vak is en jongens meestal beter zijn in beta vakken. Ik weet wat het is om de jongste te zijn, ik ben zelf ook haast altijd de jongste. Ik was 17 toen ik begon op de TU Eindhoven en was 19 toen ik voor het eerst voor de klas stond (ben met 2 dagen 20). De jongste zijn vond ik zelf soms erg vervelend, aangezien de meesten je in het begin niet serieus nemen. Zo sprak een collega-leraar mij aan met: "Ga jij eens snel naar de leerlingenkantine" toen ik in de pauze naar de docentenkamer liep.

Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:10
Severus
Severus is offline
Op het rooster voor volgende week staat steeds: "Oriëntatie vak." Dat vind ik een beetje ingewikkeld, welke boeken zou ik daar dan voor moeten meenemen? Volgens mij geen, voor zover ik weet hebben ze op de introductie niet iets gezegd over volgende week.

Of is het zo dat ze in de eerste week beginnen met oriënteren, en daarna pas echt beginnen met de lessen?

Ach, ik weet het niet. Ik neem maandag dan maar geen boeken mee (ik ga niet mijn tas volproppen met alle dikke boeken die ik heb!) en zie dan wel. Desnoods kijk ik dan wel mee in iemands boekje.

Volgende week vrijdag gaan we direct al met z'n allen naar Maastricht, om de stad daar op de fiets te leren kennen.

Ripper
Oud 29-08-2002, 07:40
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
Miess schreef:

Wat raar dat er meer jongens zijn, aangezien geschiedenis een alfa vak is en jongens meestal beter zijn in beta vakken.

ik heb dit nog nooit iemand zo serieus horen zeggen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 10:57
koelkastje
koelkastje is offline
Hi, heb gisteren ook net mijn introductie dag gehad en zometeen nog 1 (en heb daar niet zo'n zin in) Maar het viel me reuze mee het was erg gezellie en de klas is opzich wel oke, helaas zitten er maar 7 meiden in de groep van 30.. maar ja dat overleef ik ook wel weer (hoop ik) Het enige nadeel was, dat toen ik op school kwam, ze mij vergeten zijn in te delen in de klas en toen gingen ze mij echt zo aankijken van: heb je je wel optijd ingeschreven (allang gedaan en voor de vakantie was een kennismakings dag en ten was ik er ook al ) en daarna van nouja dan heb je je waarschijnlijk uitgeschreven *zucht* gelukkig kwam het nog wel goed (door een andere leraar) maar vandaag krijgen we de roosters uitgedeelt en ben bang dat ze weer moeilijk gaan doen, hierdoor ben ik bijna net zo zenuwachtig als gisteren maar ja het moet maar...
Oud 29-08-2002, 14:21
Yolcu
Yolcu is offline
Ik kom net terug van m'n intro, (3 dagen, overnachten in een grote circustent met ongeveer 375 man op een soort camping-achtig iets... ) en het was echt toppie!! Ik zag er ook best tegenop, maar wist dat ik er 'dan maar gewoon het beste van moest maken'. Het begon niet zo lekker, ik was 50 minuten te vroeg.. ik stond niet op de lijst, was niet in een klas en/of introgroepje ingedeeld, het computersysteem van de school lag plat, dus ze konden niet opzoeken of ik wel ingeschreven stond. *zenuwen!!!!*

Maar alle problemen zijn vrij snel opgelost, ik heb wel een minuut of 35 moeten wachten, maar goed. Niets aan te doen. Eenmaal binnen raakte ik al snel aan de praat met 3 meiden, waarvan er 2 in m'n klas bleken te zitten. M'n klas was erg leuk, gezellig en vooral spraakzaam, en ook m'n introgroepje was super.

De introductie was sowieso erg leuk, ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen, flink gefeest en ik heb ook heeel veel zin in volgende week!!
Oud 29-08-2002, 17:04
Miess
Miess is offline
Citaat:
Swami Salami schreef:

ik heb dit nog nooit iemand zo serieus horen zeggen
Hoezo? Het staat algemeen bekend dat meisjes meer aanleg hebben voor alfa vakken en jongens meer aanleg voor beta vakken. Is wetenschappelijk bewezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten