Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 01:03
empyrian
empyrian is offline
beste Tarantino film?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2002, 11:49
legatus
legatus is offline
TRUE ROMANCE (Tony Scott, 1993).

Tarantino is geen sterke regisseur. Ook geen slechte. Maar zijn beste film heeft hij niet geregisseerd maar wel geschreven.
Oud 17-08-2002, 13:10
Verwijderd
Pulp Fiction. Ken er maar een.

Wist je dat hij in de serie Alias heeft gespeeld? De afleveringen worden binnenkort op tv uitgezonden. Ik heb ze inmiddels al gezien. Heel gaaf
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 14:08
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
legatus schreef:
TRUE ROMANCE (Tony Scott, 1993).

Tarantino is geen sterke regisseur. Ook geen slechte. Maar zijn beste film heeft hij niet geregisseerd maar wel geschreven.
geen sterke regisseur? ik weet niet wat jouw filmsmaak in dat geval is, maar hij wordt toch wel genoemd als een van de meest baanbrekende regisseurs van de afgelopen 10 jaar.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 15:32
legatus
legatus is offline
Een regisseur moet vooral visueel sterk zijn. Tarantino schrijft goeie dialogen en weet bijzondere situaties te beschrijven maar als een regisseur levert hij niet het sterkste werk, maar hij moet nog verder groeien.
Oud 17-08-2002, 16:47
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Natural Born Killers
Oud 17-08-2002, 16:57
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
Natural Born Killers
Die is toch niet geregiseerd door Tarantino, maar uhh ik dacht door Oliver Stone ofzo? Tarantino had er wel wat mee te maken, producent ofzo.
FF imdb.com chekke
[edit]geschreven door Tarantino[/edit]
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:59
Diesel
Diesel is offline
Quentin Tarantino is een zeer sterke regisseur. Pulp Fiction is zonder twijfel zijn beste film.

Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:25
Verwijderd
Persoonlijke favoriet:
Resevoir Dogs

En verder moet ik Legatus gelijk geven. Qua regie zijn zijn films niet echt boeiend, maar het heeft aan de andere kant wel wat, dat Nouvelle Violence.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:53
TAFKAB
TAFKAB is offline
Qua regie niet boeiend?
Dat is nou juist zn trademark vind ik!
En dat is zn style, met dat , hoe het vaak lijkt, "nuttige"geweld in zn films
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:
Qua regie niet boeiend?
Dat is nou juist zn trademark vind ik!
En dat is zn style, met dat , hoe het vaak lijkt, "nuttige"geweld in zn films
De scherpe dialogen zijn zijn trademark.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Goede regisseur of niet, acteren moet hij in ieder geval maar aan anderen overlaten.

Z'n beste film, dat is moeilijk te zeggen. Ik vond Reservoir Dogs en Pulp Fiction ongeveer even goed, en vlak daarachter True Romance (hoewel die film slechts door hem geschreven is).
Oud 17-08-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Goede regisseur of niet, acteren moet hij in ieder geval maar aan anderen overlaten.

In Desperado is Tarantino wel echt geweldig, maar meestal is de acteur Tarantino inderdaad een beetje zwak. Ik heb altijd het idee dat ie zichzelf speelt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:45
Rioto
Dusk till dawn
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:25
empyrian
empyrian is offline
NBK is van Stone idd...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 23:12
legatus
legatus is offline
FROM DUSK TILL DAWN regisseerde Robert Rodriquez. Het script is geschreven door Tarantino maar is gebasseerd op een kort verhaal van Kurtzmann die het bedacht.
Oud 17-08-2002, 23:27
Verwijderd
Pulp Fiction.

Jackie Brown vond ik trouwens (één van) de slechtste...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 00:14
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Jackie Brown vond ik trouwens (één van) de slechtste...
Jackie Brown is geniaal en als je JB één van de slechtste vond, welke vind je dan nog meer slecht??? Hij heeft 3 films (Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown) geregisseerd (Four Rooms -1995- heeft 4 regisseurs, Tarantino is daar een van), alle drie zijn misdaad en zijn vierde komt uit in 2003 genaamd Kill Bill. Maar, ik ben benieuwd, welke Tarantino film vind je behalve JB nog meer slecht, Reservoir Dogs misschien???

Laatst gewijzigd op 18-08-2002 om 00:16.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 00:24
Verwijderd
Jackie Brown vond ik de minste van de door Tarantino geregisseerde films, maar zeker niet slecht. Erg aanstekelijk, maar ik had gehoopt op iets meer "blaxploitation", can't get enough o' that
Tarantino als regisseur vind ik erg leuk, erg speels. Natural Born Killers was wat "over the top" (van wat ik ervan gezien heb) en True Romance miste het 'speelse' en voelde daarom ook niet echt aan als een Tarantino-film.
Oh en beste hmm, ik prefereer Reservoir Dogs net ietsje boven Pulp Fiction.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 02:06
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Jackie Brown vond ik de minste van de door Tarantino geregisseerde films, maar zeker niet slecht. Erg aanstekelijk, maar ik had gehoopt op iets meer "blaxploitation", can't get enough o' that
Tarantino als regisseur vind ik erg leuk, erg speels. Natural Born Killers was wat "over the top" (van wat ik ervan gezien heb) en True Romance miste het 'speelse' en voelde daarom ook niet echt aan als een Tarantino-film.
Oh en beste hmm, ik prefereer Reservoir Dogs net ietsje boven Pulp Fiction.
HNNNG! natural born killers is NIET van tarantino!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef:

HNNNG! natural born killers is NIET van tarantino!
Erm, ik had er het juist over dat het nbk en true romance door tarantino geschreven zijn(nbk: story), maar niet door hem geregisseerd, waardoor het de typische tarantino-sfeer miste.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 10:55
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

De scherpe dialogen zijn zijn trademark.
Ja, dus regie.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 11:03
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:

Ja, dus regie.
Regie en script zijn niet hetzelfde....
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:

Jackie Brown is geniaal en als je JB één van de slechtste vond, welke vind je dan nog meer slecht??? Hij heeft 3 films (Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown) geregisseerd (Four Rooms -1995- heeft 4 regisseurs, Tarantino is daar een van), alle drie zijn misdaad en zijn vierde komt uit in 2003 genaamd Kill Bill. Maar, ik ben benieuwd, welke Tarantino film vind je behalve JB nog meer slecht, Reservoir Dogs misschien???
Daarom staat 'één van' tussen haakjes Maar eigenlijk kan ik dus beter zeggen dat ik Jackie Brown de minst leuke vond. Pulp Fiction dus op 1, Daar vlak onder Reservoir Dogs en dan JB.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 13:53
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Regie en script zijn niet hetzelfde....
Nee , he he.
Maar een script moet op een bepaalde manier gebracht worden, met de visie van de regisseur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 14:41
empyrian
empyrian is offline
ladiebladie...ik vind pulp fiction nog steeds de beste =]
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:59
legatus
legatus is offline
Owwhhh....

Citaat:
Tafkab brabbelt:
brabbelbrabbelbrabbel
Regisseren is een verhaal visueel vertellen. Scriptschrijven is het verhaal met woorden vertellen. Een wereld van verschil. Zijn TRADEMARK zijn dialogen, niet zijn regie. Zijn (doffe) regie heeft namelijk geen visuele 'handtekening', je herkent er niet Tarantino in. Voornamelijk zijn het de dialogen en de inhoud bij Tarantino. Absoluut niet de regie, alhoewel hij wel niet-chronologische vertelwijzen en flashbacks toepast.

Natuurlijk kun je van mening zijn dat hij inhoudelijk sterke films maakt. Maar als regisseur brengt hij niet bepaald visuele flair naar het doek.
Oud 18-08-2002, 20:21
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
legatus schreef:
brabebbeblablalbelbel
Je zegt bijna wat ik zei, maar goed (verschil tussen script en regie, presenteren op een visuele manier vanuit het script).
Tarantino zet wel , in mijn ogen, zijn stempel (trademark) in zn films zoals volgietende koppen kofie (close-up van boven) en zwarte sarcastische humor (uit het script op ZIJN manier) etc
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 22:42
Diesel
Diesel is offline
Ik herken Tarantino toch wel door het zichtbare (visuele) in zijn films, het is niet zo opvallend als bij Stanley Kubrick, want Kubrick's TRADEMARK is zonder twijfel zijn regie (zie: The Shining), Kubrick is de meester van visuele poëzie. Maar je kan niet zeggen dat alleen dialogen Tarantino's TRADEMARK zijn, in Reservoir Dogs en Pulp Fiction is toch ook het visuele herkenbaar en niet alleen de dialogen wijzen naar Tarantino. De regie en de dialogen zijn TRADEMARK van Tarantino zou ik zeggen....

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 01:40.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
Ik herken Tarantino toch wel door het zichtbare (visuele) in zijn films, het is niet zo opvallend als bij Stanley Kubrick, want Kubrick's TRADEMARK is zonder twijfel zijn regie (zie: The Shining), Kubrick is de meester van visuele poëzie. Maar je kan niet zeggen dat alleen dialogen Tarantino's TRADEMARK zijn, in Reservoir Dogs en Pulp Fiction is toch ook het visuele herkenbaar en niet alleen de dialogen wijzen naar Tarantino. De regie en de dialogen zijn de TRADEMARK van Tarantino zou ik zeggen....
Beetje simpel om te zeggen dat het trademark van een regisseur de regie is. Het kan gezegd worden dat hij zijn stijl niet met veel anderen deelt, maar uniek is hij zeker niet. De dialogen daarentegen zijn altijd scherp, maar worden zo gepresenteerd dat het heel vertrouwd en normaal oogt. En juist daaraan is de Tarantinofilm makkelijk te herkennen (daarnaast gaat het ook vaak over seks
'-DICK DICK DICK DICK DICK. -How many dick is that? - A lot').
Dus als je echt een typisch Tarantino trademark moet kiezen, zijn het toch de dialogen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 01:56
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Phreshness schreef:

Beetje simpel om te zeggen dat het trademark van een regisseur de regie is. Het kan gezegd worden dat hij zijn stijl niet met veel anderen deelt, maar uniek is hij zeker niet.
Ik heb niet gezegd dat Tarantino's TRADEMARK alleen zijn regie is, de regie en de dialogen zijn TRADEMARK, dat probeer ik dus uit te leggen, zijn regie en zijn dialogen zorgen ervoor dat je een Tarantino film herkent. Natural Born Killers is geschreven door Tarantino, niet geregisseerd maar toch merk je dat het iets heeft van een Tarantino film, dat zijn nou de dialogen die je herkent maar in Jackie Brown bijvoorbeeld zie je gewoon dat het een Tarantino film is door de aparte cameragebruik etc, dan herken je Tarantino weer door het visuele.

Zijn stijl is in tegenstelling tot wat jij zegt wel uniek. Guy Ritchie heeft met Lock, Stock en Snatch geprobeerd om een soort Tarantino film te maken, maar door de de dialogen en het visuele zie je dat het geen Tarantino is, Ritchie heeft gewoon een ander stijl.

Toen in 1992 Reservoir Dogs uitkwam was iedereen gefascineerd door de sfeer, de cameragebruik etc. net zoals het publiek gefascineerd was door Hitchcock's Psycho in 1960 en Kubrick's The Shining in 1980. Het visuele in Reservoir Dogs en later in Pulp Fiction was zoals ik al zei origineel, uniek....

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 02:29.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 11:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
Natural Born Killers is geschreven door Tarantino, niet geregisseerd maar toch merk je dat het iets heeft van een Tarantino film
Het voelt geheel aan als een Oliver Stone.

Citaat:
Zijn stijl is in tegenstelling tot wat jij zegt wel uniek. Guy Ritchie heeft met Lock, Stock en Snatch geprobeerd om een soort Tarantino film te maken, maar door de de dialogen en het visuele zie je dat het geen Tarantino is, Ritchie heeft gewoon een ander stijl.
Ritchie heeft een duidelijk te herkennen stijl die nu steeds meer gekopieerd word. Tarantino heeft absoluut geen unieke, uit het oogspringende visuele stijl. Aan de beelden krijg je niet het gevoel dat het een Tarantino is maar aan de inhoud en de dialogen. Niet de camera-voering/regie.

Citaat:
Toen in 1992 Reservoir Dogs uitkwam was iedereen gefascineerd door de sfeer, de cameragebruik etc.
Onzin. Het was de nouvelle violence: De INHOUD en de DIALOGEN. Ik heb niemand horen praten over de sterke cameravoering die hem een eigen indentiteit geeft.

Maar we zitten volgens mij allen een beetje tegen elkaar in te praten. Qua spelregie, dus inhoudelijk en de dialogen, heeft hij wel degelijk een unieke stijl. Alhoewel hij veel hommages levert, de voormalige videotheekclerk. Visueel gezien steekt niet af tegen de anderen. Hij vertelt dan z´n verhaal ook voornamelijk door gebeurtenissen en dialogen. De Warschowski´s, bijvoorbeeld, sprongen er gelijk tussen uit met hun BOUND. Dynamiek zit dus in het verhaal en niet in de filmregie.
Oud 23-08-2002, 12:37
Daangerous
Daangerous is offline
pulp fiction, jackie brown, reservoir dogs, desperado, etc etc
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 16:15
Verwijderd
Legatus: Bound is trouwens ook een heerlijke film!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 01:13
JoRTh
JoRTh is offline
Ik snap niet dat mensen niet massaal roepen dat de trademark van Tarantino het bijna verheerlijkte geweld is dat in elk van zijn films ruimschoots aan bod komt.
Maar goed.

Tarantino heeft voor een duidelijke stijl gekozen waar hij visuele poespas 'ondergeschikt' maakt aan de acteurs. Tarantino films zijn naar mijn mening vooral acteurs films, hij geeft die acteurs een serie meesterlijke dialogen en al dan niet meer en geeft hen alle ruimte om hun ding te doen. Ik denk dat juist wanneer er allerlei onzinnigheden aan te pas zouden komen de films hun charme en hun sterkte zouden verliezen.

Over Natural Born Killers (ok, waarschijnlijk weten jullie er VEEL MEER af dan ik): Tarantino heeft naar mijn weten net voor het afmaken van de film geëist dat zijn naam van de aftiteling werd geschrapt als het ging om de regie. Dat is wat ik er van gehoord heb.

Ik snap niet waarom mensen die hyperkinetische stijl van Guy Ritchie kunnen vergelijken met het behouden tempo van Tarantino.

Trouwens, ik vond Jackie Brown de sterkste film. Waarom? Om de acteurs. Godsklere wat lieten die een mooi staaltje werk zien.

Wat ik ook niet snap: Tarantino kan kennelijk wel als een beest mensen regisseren, maar hij kan duidelijk niet zelf spelen...

(Kijk bij het lezen van deze post naar de tijd waarop hij is gepost...)
Oud 24-08-2002, 01:19
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
JoRTh schreef:

Ik snap niet waarom mensen die hyperkinetische stijl van Guy Ritchie kunnen vergelijken met het behouden tempo van Tarantino.

Niemand vergelijkt Tarantino met Ritchie. Ik zei bijvoorbeeld dat Ritchie heeft geprobeerd om een soort Tarantino film te maken, het is 'm niet gelukt maar het is 'm wel gelukt om een goed aktie/misdaad film te maken, alleen niet in de stijl van Tarantino....
Oud 28-08-2002, 00:45
chemical boy
chemical boy is offline
pulp fiction!!!!!!
heb alleen nog ma die en die ene met die vampieren waarin tarantino ook meespeelt gezien ma die vond ik ni zo goed
Oud 28-08-2002, 08:15
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
chemical boy schreef:
pulp fiction!!!!!!
heb alleen nog ma die en die ene met die vampieren waarin tarantino ook meespeelt gezien ma die vond ik ni zo goed
geld ook voor mij ik heb alleen maar pulp fiction en from dusk till dawn gezien
pulp fiction is dus de beste vind ik, kga binnekort resevoir dogs maar eens huren.
Oud 28-08-2002, 10:15
Rioto
DUSK FUCKING TILL DAWN is zooo vet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 10:21
legatus
legatus is offline
Citaat:
DUSK FUCKING TILL DAWN
Niet echt geclassificeerd als een 'tarantino' film.

Het idee en verhaal komt van Robert Kurtzmann. De films is geregisseerd door Robert Rodriquez. Hij speelt er een hoofdrol in (samen met Harvey Keitel, Juliet Lewis, Tom Savini, George Clooney, etc.)

MAAR hij schreef wel het script. Maar echt van 'hem'. Nope.
Oud 28-08-2002, 14:39
Rioto
maar hij blijft vet !
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 10:37
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
legatus schreef:

Niet echt geclassificeerd als een 'tarantino' film.

Het idee en verhaal komt van Robert Kurtzmann. De films is geregisseerd door Robert Rodriquez. Hij speelt er een hoofdrol in (samen met Harvey Keitel, Juliet Lewis, Tom Savini, George Clooney, etc.)

MAAR hij schreef wel het script. Maar echt van 'hem'. Nope.
Tom Savini is geinig =] 'yellow pussy, black pussy, white pussy, wet pussy, dry pussy, horse pussy etc etc'
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 11:38
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
empyrian schreef:

Tom Savini is geinig =] 'yellow pussy, black pussy, white pussy, wet pussy, dry pussy, horse pussy etc etc'
Dat was Cheech Marin die dat zei.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 13:54
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:

Dat was Cheech Marin die dat zei.
Juist..... Hij speelt 3 rollen in From Dusk till Dawn: de agent die de caravan binnenkomt aan de grens van Mexico (Border Guard), de pooier (Chet Pussy) en de maffia baas Carlos.
Oud 31-08-2002, 17:42
Budhamonk
Budhamonk is offline
Zonder twijfel is pulp-fiction de beste Tarantino film. Ze zijn allemaal goed, ik kan het echt niet begrijpen dat iemand Jackie Brown niet leuk vind. Het gewoon een echte Tarantino film veel dialogen.

Maar ff over de Trademarks van de Tarantino films. Dat zijn de dialogen, en je hebt vaak veel acteurs, waarvan geen enkele echt de hoofdrol speelt. En altijd zit er wel iets van misdaad in, drugs, moord en geweld.
Reageren

Regels voor berichten