Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2002, 19:00
mirtje
mirtje is offline
Het is me nou al een paar keer overkomen: je zit gewoon met iemand te praten (die iemand is in dit geval een jongen) en BAM daar is ie: De Vreselijk Ontactische Opmerking Die Nergens Op Slaat. Zoals die ene vriend die heel fijntjes opmerkt dat hij met jóu echt niks zou willen hebben, dank je feestelijk. Of de (vaste)vriend die opmerkt dat je weleens wat mag afvallen (terwijl je maat 36 hebt) en daarna snel zegt dat het "maar een geintje is" (dit laatste gebeurde laatst bij een vriendin van me). Ben ik nou gewoon omringd met zwaar onderontwikkelde, psychisch gestoorde, met gevoelsarme zakkigheid gevulde jongens of zijn er ook nog normale mensen van het mannelijk geslacht en kom ik die gewoon steeds niet tegen? Graag reactie! Thnx.
Oud 09-09-2002, 19:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
[QUOTE]mirtje schreef:
Ben ik nou gewoon omringd met zwaar onderontwikkelde, psychisch gestoorde, met gevoelsarme zakkigheid gevulde jongens of zijn er ook nog normale mensen van het mannelijk geslacht en kom ik die gewoon steeds niet tegen? Graag reactie! Thnx. [/QUOT

Er zijn ook normale mensen van het mannelijk geslacht, in het bejaardentehuis.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 19:18
stout!
stout! is offline
Ik ken het, ik ken het!
Het natuurlijk te makkelijk om te zeggen dat jongens in het algemeen zo zijn, maar het is wel een (over)bekend verschijnsel onder jongens in de desbetreffende leeftijdscategorie.
Het gaat veelal om zelf nog erg onzekere en lichtelijk achtergebleven jongens die nog niet zo goed weten hoe ze zich tegenover meisjes moeten opstellen. Ik spreek (in gefrustreerde buien ) ook wel van sociaalgehandicapte peuters.

"met gevoelsarme zakkigheid gevulde jongens" vind ik ook wel een mooie uitdrukking, vooral omdat ik nog nooit gevoelige zakkigheid ben tegengekomen. Ben benieuwd.

Je moet je er natuurlijk helemaal niets van aantrekken...maarja, zo onhandig als jongens soms kunnen zijn, zo goed zijn meisjes er ook weer in om de meest uit de lucht gegrepen opmerkingen toch op zichzelf te betrekken!
Oud 09-09-2002, 19:18
Mephisto
Mephisto is offline
Laat ik het zo zeggen: wij mannen zitten hormonaal zo anders in elkaar dat we bijzonder vreemde opmerkingen kunnen maken in de ogen van vrouwen.
Oud 09-09-2002, 19:22
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Laat ik het zo zeggen: wij mannen zitten hormonaal zo anders in elkaar dat we bijzonder vreemde opmerkingen kunnen maken in de ogen van vrouwen.
Dat kun je wel stellen ja!!... Merk het vaak toch wel zo..

MAarja.. je heb idd af en toe van die jongens waar je denkt van meen.. maar ik moet zeggen dat ik ook genoeg wel nadenkende, gevoelige enzo voorts jongens van 17 meemaak en ken hoor
Dus niet getreurd!
Maar kan toch wel een beetje met je meeleve
Oud 09-09-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
tssssssss

Wat mij toch wel het meest tegenviel is dat een jongen van 18 het uitmaakte op dezelfde idiote manier als toen hij 12 was....

Nee, maar jongens zijn soms echt gewoon VEEL kinderachtiger, echt waar.....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 19:37
GinnyPig
GinnyPig is offline
Jongens/mannen maken onderling vaker van dat soort opmerkingen. Geloof het of niet, maar ik 'scheld' me vrienden ook wel eens uit zonder reden . Het gaat dan meer om gewoon lekker grof of sarcastisch zijn tegenover de ander.

Veel jongens hebben alleen niet zo door dat de meeste meisjes wat gevoeliger zijn voor die lompe taal. Tis dus (meestal) niks persoonlijks, maar juist iets 'mannelijks'.
Oud 09-09-2002, 19:41
mirtje
mirtje is offline
Dat vind ik emm... verhelderend, dank je wel. enne ik dacht dus dat ik de enige was die weleens moeite heeft met de mannentaal ("Niks van aantrekken hoor, gewoon mannentaal!") maar dat blijkt niet zo te zijn. ben ik ff blij...
Oud 09-09-2002, 20:08
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Vrouwen zijn net zo... tactloos.....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:19
Angeles
Angeles is offline
Ik wou al zeggen... er zijn gewoon van die types die graag bot en tactloos zijn onder het mom van 'oh, wat ben ik toch eerlijk' of 'wat ben ik toch een flapuit', dat verschijnsel komt zowel onder mannen als onder vrouwen voor en ik vind het een erg irritant trekje.

Er is een heel groot verschil tussen eerlijk zijn en ronduit bot en beledigend zijn, ik las hier laatst nog een aardig topic over op een ander forum.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:50
Upior
Upior is offline
Ohja, alle jongens zijn egoïstische zwijnen

Nee, gelukkig zijn de vrouwen hardstikke tactvol en aardig..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:55
ABrules
ABrules is offline
Mmmmz, ik krijg vaak te horen dat ik juist heel anders ben dan jongens van mijn leeftijd of heel anders ben dan andere jongens ofzo... me tijd vooruit ben enzo... dus misschien kan ik wel zeggen dat er nog wel jongens van 17 rondlopen en die wel psychisch volledig ontwikkeld zijn... maar ik vind het jammer dat mensen weer zo zwaar tillen aan leeftijden... mensen die 15 zijn kunnen veel meer meegemaakt hebben dan mensen dan 40 bv en daardoor zelfs volwassener zijn... ik vind dat je voor een meisje dat psychisch ver ontwikkeld is mensen al snel in tja... vakjes plaatst...

maar goed heb je voor de rest ook niet veel aan, het is zo dat er dus nog wel psychisch ontwikkelde jongens van 17 rondlopen....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:57
stout!
stout! is offline
Het gaat natuurlijk niet om "mannen" of "vrouwen" in het algemeen (dat dat nog gezegd moet worden ), en natuurlijk zegt niemand dat alle jongens van +- 17 zo zijn, maar t zijn toch vaak jongens van die leeftijd die er een handje van hebben om meisjes, achteloos, diep te kwetsen.
Oud 09-09-2002, 20:58
Upior
Upior is offline
Citaat:
stout! schreef:
Het gaat natuurlijk niet om "mannen" of "vrouwen" in het algemeen (dat dat nog gezegd moet worden ), en natuurlijk zegt niemand dat alle jongens van +- 17 zo zijn, maar t zijn toch vaak jongens van die leeftijd die er een handje van hebben om meisjes, achteloos, diep te kwetsen.
ja dat wel

maarja, d'r zullen ook wel zulke meisjes zijn, niet waar?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:05
stout!
stout! is offline
Citaat:
Upior schreef:

maarja, d'r zullen ook wel zulke meisjes zijn, niet waar?
Natuurlijk, daar gaat het niet om. Er zijn ook vrouwen die kaart kunnen lezen.
Oud 09-09-2002, 21:48
Verwijderd
Waaah mirtje ik heb je hier nog nooit gezien maar ik vind je nu al leuk!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:51
Verwijderd
Citaat:
GinnyPig schreef:
Jongens/mannen maken onderling vaker van dat soort opmerkingen. Geloof het of niet, maar ik 'scheld' me vrienden ook wel eens uit zonder reden . Het gaat dan meer om gewoon lekker grof of sarcastisch zijn tegenover de ander.

Veel jongens hebben alleen niet zo door dat de meeste meisjes wat gevoeliger zijn voor die lompe taal. Tis dus (meestal) niks persoonlijks, maar juist iets 'mannelijks'.
*is opgelucht* Kan wel kloppen, ja. Als je jongens bij elkaar observeert doen ze inderdaad bijzonder lullig tegenover elkaar (wat ze dan elkaar niet kwalijk nemen) en als je daar als meisje bijzit krijg je ook nog al eens van die opmerkingen naar je kop...

Mh, ik vind het toch niet leuk. Nou ja, ik ken twee jongens die me eerst hebben lopen beledigen en shit en later verliefd op me werden... Jongenslogica... ik vat het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:28
sebastiaan
sebastiaan is offline
wel jongens blijven jongens
zelfs wanneer ze volwassen zijn.

wanneer dat over gaat ?
wel wanneer ze zelf kinderen hebben.

maar goed vrouwen logica begrijp ik ook geen snars van ?

ze zeggen niet voor niks

vrouwen komen van venus en de mannen komen van mars .
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 06:53
Gothic
Gothic is offline
Waarom accepteer je niet gewoon dat ze zo zijn? Alsof meisjes zo perfect zijn. Gewoon accepteren, kan je er gewoon veel lol om/mee hebben... Het is ook typisch meisjes om te reageren zoals jij, en je hebt geen idee hoe leuk zij dat vinden. Tja die dingen als afvallen menen ze niet echt, je moet je gewoon beetje inleven in de jongen en beetje hun opmerkingen relativeren, dan is er helemaal geen probleem...
Oud 10-09-2002, 12:52
mirtje
mirtje is offline
Amen
Oud 10-09-2002, 13:40
Upior
Upior is offline
Citaat:
stout! schreef:

Natuurlijk, daar gaat het niet om. Er zijn ook vrouwen die kaart kunnen lezen.
ga weg!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:08
mirtje
mirtje is offline
[QUOTE]ABrules schreef:
ik vind dat je voor een meisje dat psychisch ver ontwikkeld is mensen al snel in tja... vakjes plaatst...

Emm, mijn vraag was dus of de jongens die ik ken gewoon af en toe last hebben van voorgenoemde eigenaardigheden, of dat jullie allemaal zo zijn en het dus normaal is. Heb dus ook nooit beweerd dat ikzelf psychisch ver ontwikkeld ben...
Oud 10-09-2002, 14:49
highlight
highlight is offline
Citaat:
mirtje schreef:
Het is me nou al een paar keer overkomen: je zit gewoon met iemand te praten (die iemand is in dit geval een jongen) en BAM daar is ie: De Vreselijk Ontactische Opmerking Die Nergens Op Slaat.

Herkenning!!
Oud 10-09-2002, 14:54
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Guttegut, wat een ontzettend onzinnige discussie... Het heeft niets met volwassenheid te maken, jongens gaan gewoon anders met elkaar om dan meisjes en dat merk je ook als jongens en meisjes met elkaar omgaan. Het is complete onzin dat meisjes volwassener zijn dan jongens van de zelfde leeftijd, tenzij giechelende, fluisterende meisjes van 17/18 jaar tegenwoordig als het toppunt van volwassenheid wordt gezien

"Vrouwen komen van Venus, mannen komen van Mars"
Oud 10-09-2002, 15:49
Dr_Love
Dr_Love is offline
hmmmm, ben ik dan misschien een uitzondering ofzo.

Ik ga echt niet anders om met meisjes dan met jongens. Dan zou ik me geen eens prettig voelen. Ik ga me niet anders voor doen dan ik ben.
Ik moet ook toegeven, dat ik sowieso niet ben, zoals jij die jongens beschrijft. Maar ik, kan me niet echt voorstellen dat jij alleen maar zulke jongens kent.
En geloof me. Waar jij het nu over hebt, over jongens, dat heb ik ook vaak genoeg met meisjes. Dan moet ik echt op een hele andere manier met ze praten. Dan heb ik soms echt het idee dat ik met een kleuter aan het praten ben.

Ik denk dat ik echt niet de enige ben die dit zo heeft. En ja, misschien ben ik dan wel wat 'volwassener" ofzo. Ik zou het ook niet weten.

Ik zou maar gewoon wat beter opletten. Die "normale" jongens zijn er echt.
Oud 10-09-2002, 15:49
lieve
lieve is offline
Wel je hebt het nu wel over jongens van 17 hé!
Ik moet eerlijk zijn ... de jongens van 17 die ik ken, zijn allemaal nogal grof,ongevoelig,ruige,ondankbare, ... zakken!
Ik heb er zo 5 in mijn klas zitten(en we zijn maar met 8)! En dan hebben we er nog een paar in de sportclub, en daar ken ik maar ene gast waar ik goe mee kan praten!

Dus .. je stelling zou wel eens kunnen kloppen!
Oud 10-09-2002, 15:52
tacidvs
tacidvs is offline
Niet om't een of ander, maar. Als ik voor mezelf mag spreken.

Af en toe zeg ik dingen waarvan ik 2 seconden later denk: "Waarom???" Dingen die nergens op gebaseerd zijn en extreem pijnlijk voor sommige mensen. Als je zoiets tegen een meisje zegt... voel je je echt niet blij. Ook geen idee hoe je 'het dan weer goed kan maken'. Hoop dat het me vergeven wordt.
Oud 10-09-2002, 16:38
Orion16
Orion16 is offline
Dank voor het compliment, maar ik wil ff laten weten dat ik helemaal niet zo ben, integendeel....

Maargoed, dat vinden de meeste meisjes 'saai'. Praktijk kan hopelijk anders uitwijzen, maargoed, je hebt goede ervaringen of je hebt 't niet!

(ja, soms denk ik wel eens; veel mooie meisjes zijn breezerdrinkende, jongensverslindende, arrogante en onverschillige sletten..)
Laat staan lief, intelligent, en zachtaardig
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:39
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Eigenlijk best wel mee eens....maar jongens kan je ook opvoeden.... HIHI!

Kuzzje IK
Oud 10-09-2002, 18:01
mirtje
mirtje is offline
Nou Ed, ga je nog op mijn topic (waar jij jezelf toe-val-lig in zo kunnen herkennen, of niet) reageren of hoe zit dat? Kus, Mir
Oud 10-09-2002, 18:18
legatus
legatus is offline
Gewoonlijk zijn meiden van 17 ook verre van verstandelijk ontwikkeld.

Volgens mij kijken meiden een beetje 'scheef' naar jongens, en voelen zich 'volwassener'.
Oud 10-09-2002, 18:32
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
legatus schreef:
Gewoonlijk zijn meiden van 17 ook verre van verstandelijk ontwikkeld.

Volgens mij kijken meiden een beetje 'scheef' naar jongens, en voelen zich 'volwassener'.
Eens
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 19:10
mr.Eddie
mr.Eddie is offline
[COLOR=blue]He Miriam!!!

[COLOR=orangered]Hehe ik moet me dus aangesproken voelen joh :-P

[COLOR=darkgreen]Laat ik maar zeggen: Zo af en toe mag ik jou ook wel, hehe

[COLOR]mr.Eddie

P.S.: Bart gaf nog het idee om het ook ff op mijn site erover te gaan hebben, maar dat doe ik (nog) maar niet:-D Aardig hè?

[QUOTE]
To Be mr.Eddie Or Not, That's The Question Of Live
[ENDQUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 19:15
mr.Eddie
mr.Eddie is offline
He Miriam!!!

COLOR=orangered]Hehe ik moet me dus aangesproken voelen joh [/COLOR] :-P

Laat ik maar zeggen: Zo af en toe mag ik jou ook wel, hehe

mr.Eddie

P.S.: Bart gaf nog het idee om het ook ff op mijn site erover te gaan hebben, maar dat doe ik (nog) maar niet:-D Aardig hè?

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:26
mirtje
mirtje is offline
Nou, ik ben heeeeeeeel erg onder de indruk van je reactie hoor Ed ik zie je morgen. xxx Miriam

En voor alle (mannelijke) personen die denken dat ik alle jongens van 17 gestoorde gekken vind: das dus niet zo. Maar toch leuk dat jullie er allemaal serieus op ingaan.
Oud 10-09-2002, 20:48
ABrules
ABrules is offline
[QUOTE]mirtje schreef:
Citaat:
ABrules schreef:
ik vind dat je voor een meisje dat psychisch ver ontwikkeld is mensen al snel in tja... vakjes plaatst...

Emm, mijn vraag was dus of de jongens die ik ken gewoon af en toe last hebben van voorgenoemde eigenaardigheden, of dat jullie allemaal zo zijn en het dus normaal is. Heb dus ook nooit beweerd dat ikzelf psychisch ver ontwikkeld ben...
in dat geval mijn excuses...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
lieve schreef:
Wel je hebt het nu wel over jongens van 17 hé!
Ik moet eerlijk zijn ... de jongens van 17 die ik ken, zijn allemaal nogal grof,ongevoelig,ruige,ondankbare, ... zakken!
Ik heb er zo 5 in mijn klas zitten(en we zijn maar met 8)! En dan hebben we er nog een paar in de sportclub, en daar ken ik maar ene gast waar ik goe mee kan praten!

Dus .. je stelling zou wel eens kunnen kloppen!
Ik ben ook 17 voeg mij maar eens toe, kan je zien dat ik normaal ben, dus niet alle jongens zijn zo, maar kijk ik ouwehoer op school ook met meisje, maar dan ben ik nog niet meteen zo ik kan ook wel heel volwassen over komen dat weet ik ook wel maar soms ouwehoer je gewoon.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 06:50
TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik ben zelf 17, maar ik ben volgens mij psychisch wel helemaal goed hoor

Maarjah, ik probeer meisjes ook altijd met respect te behandelen... ik weet het, ik ben ouderwets
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 08:09
Verwijderd
Citaat:
TMLWKY schreef:
Ik ben zelf 17, maar ik ben volgens mij psychisch wel helemaal goed hoor

Maarjah, ik probeer meisjes ook altijd met respect te behandelen... ik weet het, ik ben ouderwets
Wat versta jij dan onder respect??
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 09:38
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
mr.Eddie schreef:

Ja, geweldig hoor. Maar ga voortaan eerst even engels leren! Live schrijf je als Life !!!!!

Heb je weer wat geleerd he.
Oud 11-09-2002, 14:49
mr.Eddie
mr.Eddie is offline
Gelukkig ben ik geen 17, dus tjoa

Citaat:
To Be mr.Eddie Or Not, That's The Question Of Life
Zo beter dan :-P

L
LLL L L
L L L L LL
LL LLL LLL L LLLL
L L L L L L L
LLL LLL LLL L LLL

mr.Eddie (hoezo opmaak van dit programma is niet helemaal mooi:-) scheef logootje heb ik nu :-(
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 18:28
mirtje
mirtje is offline
Ik zeg maar één ding Ed: Whaaahaaaaaa!!!! Tsja, talen zijn niet jouw sterkste kant heh (maar goed ook, anders kon je mij geen wiskunde uitleggen...) greetz, Mir
Reageren

Regels voor berichten