Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ik wil even kwijt dat paars het 8 jaar goed gedaan heeft en dat ik dit na de hand afzeiken van de regering maar zwak vind, kom dan op zijn minst met onderbouwde feiten en niet alleen zo van er is een tekort en dat komt door paars
|
kabinet heeft gewoon veels te veel belooft bij een economie die wat minder goed gaat. hadden ze vantevoren aan zien komen en nou doen ze ineens alsof het in die paar maanden sinds het regeerakkoord zo is veranderd dat hun plannen niet door kunnen gaan. dat staat al vast sinds het regeerakkoord.
|
![]() |
http://nu.nl/document?n=61113
Ondanks bezuinigingen ruimte voor lastenverlichting |
![]() |
|
![]() |
http://nu.nl/document?n=61163
Half miljard lastenverlichting in 2003 |
![]() |
|
*ik vraag me af hoe die lastenverlichting er in praktijk uit gaat zien; wie op welke manier belasting verlicht krijgt
*schulden zijn onder paars afgebouwd ipv opgebouwd. schulden die onder de kabinetten lubbers zijn opgebouwd. *keynes werkt niet in zo'n open economie omdat het geld grotendeels naar het buitenland vloeit
||
![]() |
Citaat:
(Of, als je niet van .doc'jes houdt, is 't hier in html: http://www.google.nl/search?q=cache:...ken/keynes.doc ) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even een paar opmerkingen van mij:
1. Het kabinet he niets belooft, de verschillende politieke partijen hebben beloften gedaan tijdens de verkiezingscampagne. 2. Pim Fortuijn heeft betoogt dat herstructurering van de gezondheidszorg en onderwijs deze sectoren kan verbeteren zonder dat er meer geld in gepompt wordt. Het CDA van balkenende heeft alleen belooft salarissen te verhogen. Alle partijen hebben gezegd dat er iets in de gezondheidszorg moet gebeuren. Alleen onder minister Borst is er te weinig gebeurt, ofschoon Staatsecretaris Margot Vliegenthart enorm haar best heeft gedaan de wachtlijsten terug te brengen (Erica Terpstra heeft helemaal niets gedaan tijdens haar vierjarig Staatssecretraiaat, alleen meegehost tijdens sportevenementen). 3. De prestaties van paars zijn op financieel gebied prima geweest, omdat ze zuinig hebben gedaan (premier Kok en minister Zalm zaten wat dat betreft op één lijn), en inderdaad economisch de wind mee hadden. 4. Laat dit kabinet maar bezuinigen. Dan kunnen de kiezers van CDA en LPF merken dat ze toch anders hadden moeten stemmen. Groetjes van Sebas.
|
![]() |
Ehm, lieve schat twiety, ik weet geloof ik wel wie meneer Maynard Keynes was, ik schijn zelfs economie te hebben, ik moest alleen even glimlachen, maar toch bedankt.
![]() Ik vraag me alleen af of zijn absolute vertrouwen in de conjunturele fasen en anti-cyclische belijdsmaatregelen nu nog gerechtvaardigt is. De economie is toch een stuk gecompliceerder gebleken dan de klassieken en Keynes in hun modellen trachtten te vangen.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
zoals eerder gezegd heeft het kabinet zelf geen beloften gemaakt. Maar al wil je daar toch van spreken; 't is een beetje vroeg om al te spreken over dat het kabinet die beloften niet waar maakt. Hoe lang is het er nou? Oké, ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen hoor, daar niet van ![]() Ze hebben nog ruim 3,5 jaar! ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De VVD altijd al bekend staat als partij voor de rijken en dit uit zich weer in bijvoorbeeld afschaffen van de OZB waar vooral rijke mensen met dure huizen van profiteren. De LPF heeft veel aanhang van het 'normale volk', maar heeft alleen maar rijke ondernemers als ministers die hun taak niet heel erg serieus nemen. Bijvoorbeeld de maffe plannen van dhr. Nawijn die in strijd zijn met de grondwet. Het CDA had ooit nog wel een sociaal gezicht en was ook volkspartij, maar wilde weer zo graag regeren dat er niet veel sociale elementen in het regeerakkoord zijn gekomen. Die heeft Gerrit Zalm weten te voorkomen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstellen voor bezuinigingen uitgelekt T_ID | 59 | 04-03-2009 12:55 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Coalitie: niet bezuinigen op onderwijs Nebel | 1 | 05-11-2004 09:48 | |
Kwaliteit zorg achteruit door bezuinigingen? Gatara | 16 | 02-11-2003 23:41 | |
'Bezuinigingen treffen OV-reiziger' MissCzechMeOut | 80 | 08-09-2003 16:28 | |
4 mld aan bezuinigingen in 2004; 1,5 mld in de zorg Atje85 | 33 | 23-08-2003 20:15 | |
De bezuinigingen bij defensie Rabbi Daniel | 62 | 08-07-2003 10:02 |