Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 21:31
Wekkerradio
Wekkerradio is offline
Ik ben bang.. Ik ben bang voor wat ik ben, wat ik nu inzie... Ik ben bang voor hetgeen wat ik anderen aandoe. Of misschien al zoner dat ik door heb aangedaan heb..
Ik wordt van psycholoog maybe naar GGZ gestuurd. In folder GGZ stont: ' GGZ is een opvang voor mensen met ernstige Psychische aandoening' Ik heb het idee dat ik met de dag gekker wordt.. Dat maakt me bang...

Wie kent dit??

Please reageer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2002, 21:43
Lill-Rowena
Lill-Rowena is offline
jaa ik snap wel hoe je je voelt
het is gewoon dat als je naar een hulppersoon gaat, hoe onzekerder je wordt vind ik. Het heeft me aan de ene kant wel geholpen met dingen, maar aan de andere kant heb je ook zoiets van: ben ik dan zo ver heen dat ik daar heen moet.
en als bijvoorbeeld je naaste mensen het weten, dan gaan ze raar reageren, ze denken dan dat je gek bent enzo
das het kutte van zo'n situatie
maar misschien helpt het jou ook wel, ga er met de instelling heen dat misschien je leven wel kan veranderen... want wat je nu heb is ook niks, hold on
xx
Oud 27-08-2002, 19:59
Black Soul
Black Soul is offline
Ben ook wel es bang voor mezelf
Oud 28-08-2002, 16:37
DarkCat
DarkCat is offline
Ik ben als de dood geweest voor mezelf.. ik was zwaar depressief en dacht echt dat ik ter plekke dood kon vallen. Ik was dagenlang bang, had dus hartkloppingen en werd bang voor de angst.. Ik moest afleiding hebben, ik kon amper alleen douchen, ik kon amper slapen, booschappen doen.. alles om me heen was grijs en leeg, letterlijk. Dat heeft weken geduurd (en in mindere mate ongeveer een jaar tot anderhalf jaar). Maar het ging wel weer weg.
Jouw stukje doet me eraan terug denken.. en ik wil niet dat je bang bent voor jezelf. Soms is daar niets tegen te doen, en het enige wat je dan kunt doen, is je angst accepteren.

Mail me als je wilt..
Oud 28-08-2002, 20:07
kleine wicca
kleine wicca is offline
euh..............probeer eens de tijd te nemen tot rust te komen, zou je goed doen, ik denk dat stress sit soort dingen verergert, dus probeer dat zo veel mogelijk te mijden....

verders...........succes met de hele weg die je nog te gaan hebt
Oud 28-08-2002, 20:21
SoulWanderer
SoulWanderer is offline
Hey,

Bang te zijn om naar zo'n instelling te gaan hoeft denk ik niet. Het enige wat ze daar proberen te doen is je te helpen. En waarom zou je denken dat je met de dag gekker wordt? Wie heeft uberhaupt ooit gezegd dat je gek was? je kan er toch ook heen als je problemen heb? Psychiatrische stoornissen zijn niet alleen 'gek zijn', maar er zijn nog veel meer psychiatrische problemen die ook ernstig kunnen zijn. Als je heel erg depressief ben ben je ook niet gek, maar het is wel een psychiatrische stoornis. Wat je kan doen om van de angst die je nu hebt af te komen is of rust houden, of juist druk bezig houden met andere dingen die al je aandacht opeisen, en die los staan van de problemen die je nu hebt denk ik. Misschien helpt het ook om is aan de psycholo(o)g(e) te vragen waarom ze je naar die instelling wil sturen. Dan weet je de reden, en kan je kijken of je er zelf ook wat aan kan doen. Maar probeer wel van die angst af te komen, daar wordt je juist gek van....

SoulWanderer
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:16
Verwijderd
ben maar niet bang hoor....
ik heb al sinds ongeveer een jaartje gesprekken bij het GGZ en het is eigelijk niets anders als een gebouw waar een hele hoop psygiatoren enzow zitten, verder nix....
alsof je meteen psygische hartstikke ziek bent, als je daar heen moet....
nee dat dus niet....
als je daar heen moet heb je meestal problemen thuis of zit je niet lekker in je vel enzow, zo'n soort dingen....
dus ga daar met een gerust hart heen zou ik zeggen...!
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:08
Droyd
Droyd is offline
Understand, mensen beseffen niet wat ze jou aandoen...normaal dat de stoppen doorslaan als je je afvraagt waarom je naar zo een gesticht moet...ze geven je nog eens niet de kans om tot je positieven te komen...bij mij komt het althans zo over...je vind jezelf gek omdat anderen jou in een gesticht steken...

Ik zeg jou het volgende...dat houd geen steek!...je word gek omdat enkele mensen dat van jou vinden...

Als je dit gelooft gaat het deels vast over...relativeer enkel dat ze jou op zo een plaats steken als deze...ik had hetzelfde toen ik naar de psycholoog moest...en misschien moet ik wel bang zijn van mezelf...maar, het kan me geen moer meer schelen, basta, en ik ben ervan overtuigd dat dit de manier is om me niet steeds meer ziek te maken...althans voor mij toch...ga heen, en lap je zorgen aan je laars!
Oud 31-08-2002, 11:25
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Wekkerradio schreef:
Ik ben bang.. Ik ben bang voor wat ik ben, wat ik nu inzie... Ik ben bang voor hetgeen wat ik anderen aandoe. Of misschien al zoner dat ik door heb aangedaan heb..
Ik wordt van psycholoog maybe naar GGZ gestuurd. In folder GGZ stont: ' GGZ is een opvang voor mensen met ernstige Psychische aandoening' Ik heb het idee dat ik met de dag gekker wordt.. Dat maakt me bang...

Wie kent dit??

Please reageer..
Ik ben zelf ook in behandeling bij het GGZ. Wat je gelezen hebt valt allemaal nogal mee. Je krijgt een psycholoog toegewezen iemand die gaat uitzoeken hoe het precies zit met jouw angsten en problemen. Ik heb drie behandelingen gehad met een jeugd pscychiater en aan de hand daarvan hebben ze besloten om een psychologisch onderzoek op te starten. Er wordt uitgezocht wat er voor zorgt dat ik zo met de dood bezig ben. Helemaal niet slecht naar mijn mening. Ben zelfs zeer benieuwd wat eruit gaat komen. Heb er vooral geen schrik voor zou ik zeggen. Deze mensen hebben het beste met jouw voor. En tevens mensen die weten waar ze over praten.

Succes en denk maar zo: Alles komt goed, niet vandaag dan morgen.

Groeten,

Rob.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten