Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat ik laast lag op de wetenschapspagina van de telegraaf(overmorgen) is interresant: In australie moet in 2006 een toren van een km hoog zijn gebouwd, die aan de anderkant van glas is. Hierdoor wordt de onderkant verwarmd en stijgt de lucht, waardoor 20 kubines inwerking worden gesteld. Hierdoor wordt dan energie opgewekt. Ik zal ff kijken of ik het kan vinden |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom gaan ze niet kijken ofze kern fusie kunnen doen? Dat levert véél meer energie op dan kernsplitsing...maar de voor en nadelen weet ik nietecht...
maar van radiosctief afval heb je dan geen last, want die krijg je niet als je waterstof omzet in helium...(Chimera, hoe kom je er op dat de centrale radioactief wordt? dat snap ik ff niet) Of is dit weer 1 van mijn vele superdomme opmerkingen?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als een deuterium- en een tritiumkern tot helium fuseren, komt er ook een neutron vrij, die kan gedeeltelijk door water 'opgevangen' worden, maar er zullen er ook in de reactorwand terecht komen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Punt is alleen dat om zo'n reactie te laten plaatsvinden, er eerst een temperatuur van iets van 2 miljoen Kelvin moet worden bereikt (kan meer of minder zijn...) . En zelfs dan is het heel moeilijk om het geheel stabiel te houden. (Voor de geinteresseerden: je hebt dan te maken met de zogenaamde 4e agglomeratietoestand: plasma (de andere 3 zijn gasvormig, vloeibaar en vast). In deze toestand spreek je meer van een soep van 'naakte' atoomkernen gemengd met 'losse' elektronen. Pas nu kunnen de atoomkernen elkaar zo dicht naderen zodat ze samen kunnen fuseren naar een grotere kern -> kernfusie. Normaal houden de elektronen deze fusie tegen. Om de hele soep bijeen te houden wordt overigens een groot magneetveld gebruikt)
||
Citaat:
nu ik et teruglees staat mijn opmerking heel erg dom...maargoed..
|
Chimera, even een aanvulling
Geothermische energie: warmte uit de aardkern, van schollentektoniek en van vervorming door warmteverschillen. drukveranderingsenergie: Conventionele wind-,water-,en zonne-energie werken door een constante aanvoer van de energieleverende dinges. Een veranderende druk kan echter ook heel goed een fluxverandering teweegbrengen. windmolens hebben bijvoorbeeld alleen wat aan consante wind en niets aan wind in vlagen en stoten. ik zal mijn ontwerp voor een drukveranderingsgenerator scannen en posten dan begrijp je wat ik bedoel.
|
Waarom zou je een kwart van de Sahara niet vol zetten met zonnepanelen? Die ruimte mist toch bijna niemand
![]() Overigens las ik in het Technisch Weekblad laatst iets over het kunstmatig verminderen van halfwaardetijden, dat kan erg handig zijn voor kernafval...
|
kernfusie heeft inderdaad (veel) voordelen. Ik hoop dat het toekomst heeft, vooral door bovenstaand al genoemnde argumentatie.
Trouwens. Antimaterie is niet zo moeilijk te vinden, 90% van het heelal is antimaterie ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En die drukverschillen: ja leuk, maar bij windstil weer vallen nog steeds alle koelkasten uit. Dergelijke dingen zijn wetenschappelijk leuk, maar praktisch hebben we toch echt megawatts nodig. Manus: zonnepanelen zijn duur, en bovendien stuk voor stuk zwaar chemisch afval. En bij kernfusie is radioactief afval nauwelijks een issue. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
1. coherent... 0,00000002 graden Kelvin. Massa beweegt niet meer. Het is bij materie wat laserlicht is bij licht 2. vast 3. vloeibaar 4. gas 5. plasma 6. (hypothetisch, willen ze nog eens testen) super-plasma of whatever. protonen en neutronen verliezen samenhang (losse protonen, neutronen en elektronen) Maar kernfusie is wel de toekomst... - ow, en deze topic is oud... nja, dit is nieuwe discussiestof voor 'protonenfusie?' ![]()
||
Citaat:
Hee dat heb ik ook pas gelezen; Einstein-Bose condensaat... En in van die tijdlijnen van 'wat gebeurde er in de eerste milliseconden na de big bang heeft men het idd altijd over jou nr. 5 en 6. Wat ik me nou afvraag is: waar hoort neutronium thuis? is dat een E.B-condensaat?
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kernfusiereactor komt eraan! Relief | 72 | 07-06-2006 16:04 | |
Mensen indirect uit kernfusies in sterren ontstaan? jemappelebas | 26 | 01-05-2005 13:26 | |
klimaatopwarming dragonstorm | 63 | 04-12-2004 15:26 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
kernfusie po natuurkunde dungensch | 5 | 24-01-2004 19:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ontwerpfout Kernreactor Petten Verwijderd | 34 | 01-10-2002 19:10 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wie kan me helpen aan een Werkstuk over kernfusie ??? Kieskes | 1 | 07-04-2001 21:09 |