Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 17:37
moedergans
moedergans is offline
hoi allemaal, ik zit met een dingetje. En heb eigenlijk geen idee wat ik ervan moet denken. Het zit zo.
Ik heb nu al 39 maanden een vriendje. Het gaat goed tussen ons en ik hou veel van hem. Maar ik ben nu 17 en was 14 toen ik wat met hem kreeg. Nou werd er een aantal keer gevraagd of ik het niet zonde vindt van mijn jeugd, zo lang aan 1 persoon zitten.
Toen had ik daar niet zo'n last van, maar nu de laatste tijd.....
Ik hou veel van hem en zo ook niet weten wat ik zonder hem moet maar ik heb ook weleens zoiets van, ik wil wel weer eens wat anders.
Nou kan het ook wel zijn omdat we elkaar nu in de vakantie ineens veel meer zien dan in de week.
Als ik het uit zo maken krijg ik daar enorme spijt van denk ik.
Is dit de bekende sleur of wat anders? Iemand die er ervaring mee heeft?

Greetz
Oud 31-08-2002, 17:41
Angeles
Angeles is offline
Het is alleen aan jou om te bepalen of je het uitmaakt of niet. Het valt mij altijd op dat mensen heel makkelijk tegen een ander roepen: 'Maak maar uit, het is zonde/het wordt niks/het werkt niet/enzovoort'. Als je dat maar vaak genoeg hoort dan ga je er vanzelf ook in geloven.

Als je al een hele tijd een relatie hebt is het logisch dat je er af en toe ook wel eens van baalt. Je geeft zelf aan dat je het niet uit wil maken, dat hoeft dan toch ook niet? Als je je structureel niet meer gelukkig voelt in die relatie dan is het wat anders, maar elke relatie kent ups en downs. Jij bepaalt zelf wel of je het wel of niet uitmaakt. Ik denk dat je je wat minder aan moet trekken van wat andere mensen vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:40
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
ik heb hier wel geen ervaring mee, maar euhm, misschien is dit wel een oplossing...moesten jullie nu eventjes afstand nemen van elkaar, (dus niet uit elkaar gaan, maar elkaar wat minder gaan zien en minder samen doen) dan kan je misschien alles es op een rijtje zetten en ga je beseffen hoe graag je hem wel ziet en hem nodig hebt

hopelijk heb je er iets aan
xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:01
Verwijderd
Ik kreeg dat gevoel na anderhalf jaar.. en heb het uitgemaakt na dr een maand heel erg mee te hebben gezeten.. Ik weet nu dat het de juiste beslissing is, ik geniet van de vrijheid.. en besef me dat ik nog niet toe was aan zo een vaste relatie, nog niet toe ben.. Ik moet eerst nog een leven voor mezelf opbouwen, voor ik iets met een ander op kan bouwen..

Dit is alleen mijn ervaring.. kan je verder niet echt advies geven
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:03
Signy
Signy is offline
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus echt helpen kan ik je niet. Dat andere mensen dat aan jou vragen kan ik enigzins wel begrijpen. Drie jaar is een hele tijd, vooral als je 14 was toen je net iets met hem kreeg. Het lijkt dan net alsof je je hele jeugd vergooid hebt om bij hem te zijn. Alsof je iets hebt gemist. Maar dat hoeft zeer zeker niet.
Ik denk dat het slim is om de dingen op een rijtje te zetten en eens goed bij jezelf na te gaan waarom je die twijfels hebt. Is het alleen een sleur -wat meer koppels kennen- of ben je echt op hem uitgekeken.
Je zegt dat je hem in de vakantie vaak hebt gezien. Probeer anders eens wat afstand te nemen en ook dingen voor jezelf te doen.
Ik zou het wel met hem erover hebben.
Suc6. =)
Oud 31-08-2002, 20:32
Verwijderd
Ik heb het ook meegemaakt, want ik zit er nu tussenin. Ik ben nu 18 en ik heb het uitgemaakt na dik anderhalf jaar vanwege die reden (en nog een paar). Ik mis hem wel heel erg, maar we zien wel wat de toekomst ons brengt ...
Een beetje afstand nemen is wel een idee.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:31
rabecca
rabecca is offline
Ik vind dat echt onzin!
Alsof je jeugd vergooid
het enigste wat je niet kan is met iemand anders zoenen of wat dan ook.
Das de enigste vrijheid die je niet hebt.
Maar voor de rest kan je toch alles?
Ik bedoel uitgaan zonder hem kan ook? etc.
Ik voelde me juist veel lekkerder dat ik nog met mijn vriend ging en me vrijheid miste ik niej echt eigenlijk...

Ik denk dat je een tijdje afstand moet nemen dan kan je gaan bedenken van is dit wat ik wil? enzo
succes!!

xxxxxx
Oud 01-09-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
rabecca schreef:
Ik vind dat echt onzin!
Alsof je jeugd vergooid
het enigste wat je niet kan is met iemand anders zoenen of wat dan ook.
Das de enigste vrijheid die je niet hebt.
Maar voor de rest kan je toch alles?
Ik bedoel uitgaan zonder hem kan ook? etc.
Ik voelde me juist veel lekkerder dat ik nog met mijn vriend ging en me vrijheid miste ik niej echt eigenlijk...

Ik denk dat je een tijdje afstand moet nemen dan kan je gaan bedenken van is dit wat ik wil? enzo
succes!!

xxxxxx
Tuurlijk vergooi je je jeugd niet, maar het is nu wel eenmaal zo dat het vaak gebeurt dat wanneer mensen op jonge leeftijd een relatie hebben ze toch minder dingen ondernemen dan hun leeftijdsgenoten. Als alles in evenwicht is, en die relatie geen invloed heeft op je verdere doen en laten, vergooi je idd helemaal niets.. Maar mensen weten dat bij een relatie het gewoon wel invloed heeft, en dat een relatie bepaalde keuzes beïnvloed die je anders wel zou maken. Ik geef maar een vb, maar mensen die dan niet een tijd naar het buitenland gaan vanwege hun relatie thuis.. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, of zoiets extreems te zijn, maar als je een relatie hebt lever je altijd een stukje van je vrijheid in.. Voor de een is dit geen probleem, maar een ander kan het belemmeren. Mij ging het dus belemmeren, omdat het in mn karakter zit al mn aandacht op diegene te gaan focussen, maar daardoor vergat ik mezelf een beetje..

Nu ik weer vrij ben kan ik me weer laten gaan. Ook op meer gebieden. Eerst was ik bij uitgaan toch vaak met hem bezig omdat ik dan bijv. niets van andere jongens moest hebben en die dan moest afschepen enz enz enz. Daar hoef ik me nu niet meer mee bezig te houden waardoor ik me nu wel helemaal kan laten gaan..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:47
Tox
Tox is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik moet eerst nog een leven voor mezelf opbouwen, voor ik iets met een ander op kan bouwen..
Kan het niet beter omschrijven dan deze zin.
Oud 01-09-2002, 16:59
sientjuh
sientjuh is offline
Ik denk dat je elkaar een beetje te vaak ziet...
Praat er eens over met hem.
Ik heb het geluk (???) dat ik op een heel andere school (in een heel andere stad) zit dan vriend.
We wonen ook niet super dicht bij elkaar in de buurt en daardoor kunnen we alleen afspreken op vrijdag (stijldansles, soms s middags ook nog), zaterdag (s avonds dansen, s middags thuis) en zondag. Maar ik ga ook wel eens zaterdag uit met klasgenoten en no way dat ik hem dan meeneem. Ik heb naast hem en alle mensen uit zijn stad (vooral mensen die ik van dansen ken) ook nog een heel ander sociaal leven van mensen die ik van school ken. Dit hou ik voor een groot deel toch gescheiden. Dan ga ik naar Pinkpop met die mensen van school en moet hij thuisblijven. Dan mis ik hem wel, maar dat betekent niet dat ik geen lol heb zonder hem. En in de vakantie ga ik gewoon met hem een weekendje kamperen om de schade in te halen (hij vindt het niet leuk dat hij niet mee mag van me).
Ik weet niet waarom ik hem en zijn groepje zo gescheiden van mijn groepje van school wil houden, maar ik weet zeker dat ik er geen slecht aan doe ofzow. We beklemmen elkaar hierdoor absoluut niet, want het dwingt ons om ook nog allebei ons eigen ding te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:41
PardonMe
PardonMe is offline
wat je ook gaat doen, het moet van jou uit komen...
Je moet je beslissing niet laten afhangen door wat andere mensen zeggen "vind je het niet zonde van je jeugd?"
Het is jouw relatie die je op het spel zet..

Maar je zegt zelf al dat je hem niet kwijt wilde, dat je er spijt van zou krijgen als je het zou uitmaken en dat je ontzettend veel om hem geeft (logisch, anders zouden jullie niet al zo'n tijd bij elkaar zijn..)
Misschien kunnen jullie elkaar een beetje afstand geven, dat jullie eens dingen gaan doen afzonderlijk van elkaar, dat je de kans krijgt om je eens een beetje vrij te voelen en dat je niet afhankelijk bent van de ander...
Zeker in een vakantie zie je elkaar natuurlijk veel meer, misschien af en toe meer dan je lief is, geef elkaar gewoon een tijdje een beetje de ruimte..

Zo merk je ook of je hem erg mist, of dat het je juist erg goed bevalt... Daaruit kun je je eigen conclussies afleiden..

En overigens vind ik het niet zonde van je jeugd.. Jij hebt nu een mooie relatie.. Veel meisjes van 14-17 zoenen elke week met een andere jongen, verslinden de een na de ander, had dat je jeugd moeten zijn dan?
Ik zou het eerder zonde vinden als je een mooie relatie op zou geven met iemand waar je van houdt..
Oud 02-09-2002, 17:10
moedergans
moedergans is offline
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik heb dezelfde avond nog met hem gepraat en dat luchtte een hoop op.
Ik ga proberen wat meer zonder hem te doen, meer met vriendinnen te doen enzo.
Maar goed straks gaan we ook weer naar school enzo en dan zie je elkaar al weer een stuk minder.
Ik denk dat het wel weer goed komt!

Bedankt
Oud 02-09-2002, 18:49
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik had het ook wel in de vakantie..we waren drie weken bij elkaar, en ik was hem niet zat ofzo, maar wilde toch af en toe wel ff alleen zijn. Ik heb er trouwens nie over nagedacht om dr mee te kappen oid
Nu is school weer begonnen en nu ik hem zowat nie meer zie mis ik hem gelijk veel meer
Ik denk dat je gewoon ff moet afwachten hoe je je voelt als school weer is begonnen
Reageren

Regels voor berichten