Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 15:01
sientjuh
sientjuh is offline
Ik geef het hier maar gewoon eerlijk toe: ik ben vreselijk jaloers.
Ik weet zeker dat ik de enige echte ben voor mijn vriend, daar ligt het niet aan. Hij zegt ook vaak genoeg dat hij van me houdt of dat hij me gemist heeft. Als we elkaar een dagje niet gezien hebben belt hij op en hij behandelt me als een prinsesje...
Hij geeft mij absoluut geen reden tot jalousie, maar ik ben het toch!
Ik ben vreselijk jaloers!!!
Zo danst hij graag, met een meisje dat ik absoluut niet mag, en als ik dat dan zo hoor...
Ik kan rustig een uur zitten mokken als hij vertelt dat hij de volgende dag met haar een danswedstrijd heeft.
Hij zegt dan (wanhopig waarschijnlijk) dat hij haar wel afbelt en dat hij niet wist dat ik het zo erg zou vinden, en dan zeg ik dat hij het al heeft afgesproken en niet af mag bellen, dat dat onaardig is, waardoor hij vindt dat ik zeur. Niet dat hij dat met zoveel woorden zegt, maar ik merk het wel. De hele sfeer is dan verpest.
Wie herkent dit?
En wat vinden jullie hiervan?
Moet ik gewoon egoistisch zijn en ervoor zorgen dat hij niet meer met dat meisje danst, of verpest ik zo zijn hobby?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 15:04
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Als een meisje mij mijn hobby's afnam, commentaar op mijn vrienden had of iets dergelijks, zou ik haar juist dumpen.
Jouw reactie heeft alleen maar een averechts effect, geloof me, en als je zo doorgaat zal het veel eerder uitgaan dan wanneer je hem lekker zijn dingen laat doen. Geloof me...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:05
sientjuh
sientjuh is offline
Ik kraak zijn vrienden niet af...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:05
moenbase
moenbase is offline
'k ben ook altijd heeeeeeeeeeeel snel jaloers, er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben alweer jaloers. Waarschijnlijk heeft het ook met onzekerheid te maken, en dat ik niet kan geloven dat er een meisje is die écht alleen voor mij kiest.
Oud 01-09-2002, 16:09
Verwijderd
je moet de ander de ruimte kunnen geven tot eigen dingen.. dat jij hem die ruimte niet kan geven is jouw probleem en niet het zijne, je moet hem dus zn gang laten gaan. Hij heeft alle recht met dat meisje te dansen, hij zegt toch dat hij van jou houdt.. Jij hebt niet het recht van hem te vragen daarmee op te houden, op die manier kun je hem heel erg beklemmen en idd eerder kwijtraken dan je wil..

Je zal naar een manier om ermee om te gaan moeten zoeken..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:12
Angeles
Angeles is offline
Ik ben het (weer) helemaal eens met Dusjcrib. Jaloezie is iets dat tussen jouw oren zit en jij zal er dus iets aan moeten doen. Je kunt wel proberen om je omgeving naar je hand te zetten, maar dat werkt gewoon niet. Dan wordt je jaloezie waarschijnlijk alleen maar sterker, je krijgt dan alleen bevestiging voor je jaloerse gevoelens en dat is niet goed.

Natuurlijk kun je wel over je jaloezie praten, zolang je zelf maar onderkent dat je niet redelijk bezig bent. Iemand te veel beperken in zijn bewegingsruimte kan echt dodelijk zijn voor je relatie, pas daar mee op.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:33
sientjuh
sientjuh is offline
Ik weet ook wel dat ik niet redelijk bezig ben (zoals jij t zegt).
Probleem blijft dat ik me hartstikke rot voel, en egoistisch, en...
Ik heb het geluk dat vriendje ook snel jaloers is en me dus wel begrijpt, maar wat kan ik er aan doen?!
(had ik die vraag nog niet gesteld? *verbaast)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:44
Angeles
Angeles is offline
Wat je er aan kan doen? In elk geval er samen over praten, zonder verwijten te maken. Als hij ook jaloers is dan weet hij in elk geval hoe het is, misschien kunnen jullie eens een gesprek aangaan over hoe je je voelt in zulke situaties?

Verder helpt het misschien om je gevoelens van je af te schrijven in een dagboek - en af en toe toch even doorbijten als hij iets doet wat jou jaloers maakt. Beloon jezelf af en toe als je sterk bent geweest met iets leuks, dat helpt misschien ook wel. En praat er desnoods ook met vriendinnen of je moeder over.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
sientjuh schreef:
Ik weet ook wel dat ik niet redelijk bezig ben (zoals jij t zegt).
Probleem blijft dat ik me hartstikke rot voel, en egoistisch, en...
Ik heb het geluk dat vriendje ook snel jaloers is en me dus wel begrijpt, maar wat kan ik er aan doen?!
(had ik die vraag nog niet gesteld? *verbaast)
Die vraag had je wel gesteld, maar op die vraag kunnen wij je geen antwoord geven. Jij moet voor jezelf namelijk een manier vinden om het te kunnen accepteren, en die manier is voor iedereen anders.. Er is niet EEN manier die ik je even kan geven waardoor alles in ene is opgelost.

Bij mij werd mn jaloezie minder met de tijd... sleet het gewoon als het ware..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
uit je stukkie te merken, is ut un schatjuh, ik zou gewoon ff met 'm praten over dat je soms so jaloers bent. ut is tenslotte je vriend!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:25
PardonMe
PardonMe is offline
Jij bent degene die zo jaloers is, dus jij zult er aan moeten werken en dan vind ik niet dat je hem kunt vragen om dat dansen op te geven, of niet meer met dat ene meisje te dansen..(dan zal hij toch een nieuwe danspartner zoeken en ben jij alsnog jaloers) Jij zult er zelf aan moeten werken en je erover heen moeten zetten.. Je kunt namelijk niet van hem eisen dat dansen op te geven, dat recht heb jij niet..

maar hij zegt dat hij van je houdt, je weet dat hij er voor je is, hij is ontzettend lief voor je, wil dingen voor je afzeggen, vanwaar dan jouw jaloezie, waarop ben je nou eigenlijk jaloers??
- op hem, omdat hij ook plezier heeft met zn danspartner?
- op zijn danspartner, omdat zij met hem danst en jij niet?
- anders....?
Oud 02-09-2002, 10:34
Verwijderd
probeer voor jezelf achter te komen wat dat meisje heeft wat jij niet hebt waar je zo jaloers op bent, daarmee bedoel ik niet dat ze met je vriend danst,maar bepaalde trekjes,uiterlijk/innerlijk wat jij niet hebt en wel graag zou willen en daaraan gaan werken zoveel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:12
miro
miro is offline
Ik ben redelijk jaloers, nou ja tis hoe je t wil noemen. Ik kan er bijvoorbeeld ook echt niet tegen als hij t over een ex heeft ofzo. Maar ik weet dat het overdreven is van mezelf. Ik vertrouw hem volledig en heb ook geen reden om jaloers te zijn, t maakt me meer onzeker. Maar ik hem nooit maar dan ook nooit tot iets dwingen. In jouw geval dan bijvoorbeeld dat dansen afzeggen. Die jongen is helemaal gek. En nu wil ie t nog doen voor jou maar als t zo verder gaat kan ik je vertellen dat ie gek zal worden van je gezeur. Blijkbaar is het iets wat ie heel graag doet en dat wil jij door je egoistische gezeur (btje bot gezegd) afnemen. Ik bedoel, hoeveel geef je dan om je vriend?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:20
sientjuh
sientjuh is offline
Ontzettend veel.
Hij heeft voorgesteld dat ik gewoon met hem ga dansen, misschien doe ik dat wel, ook al bennik doodzenuwachtig voor zo'n wedstrijd, het lijkt mij de beste oplossing...
Waar ik jaloers op ben: zij brengt tijd met hem door, die IK anders met hem door zou brengen. Ze deelt iets met hem dat wij nooit zullen hebben en ze eist hem voor zichzelf op als ze dansen.
Ik kan ook best een beetje dansen, maar zij trekt hem gewoon bij me weg als wij even iets voor de fun doen, omdat ze dan vindt dat zij met hem moet oefenen. Zodra die dansvloer in zicht komt eist zij hem voor zichzelf op (dat ligt in haar karakter, ze kan er niet echt iets aan doen) en dat kan ik niet hebben.
Niet dat ik vind dat ik alleenrecht op hem heb, maar toch wel het meeste (jaja, misschien ben ik gewoon wel een klein egoistje).
Ik heb daar heel vaak met hem over gepraat, maar dat heeft geen effect. Hij zal z'n danspartner nooit daarover aanspreken, zo is hij gewoon niet. Ik kan ook niet met haar gaan praten, want we mogen elkaar absoluut niet. Ze is ontzettend bang dat ik nu met hem ga dansen. Als ik dat dus doe, krijg ik (waarschijnlijk) geweldige ruzie met haar (en haar vriendinnen), maar ik denk toch dat ik dat ga doen. Dansen is toch een beetje flirten met elkaar, ik kan er gewoon niet tegen als hij dat met een ander meisje doet...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:00
Verwijderd
Ja, je moet het zelf weten.. maar ik denk echter dat heel gezond zou zijn voor jullie relatie als hij zijn eigen hobby met zijn eigen mensen zou houden, en jij daarin zou leren omgaan met je jaloezie naar dat meisje toe..

Als jullie dat zou lukken, lijkt me dat de relatie heel wat sterker maken, in plaats van haar plaats in gaan nemen, wat niet kan want jij bent haar niet. Tuurlijk is dansen iets speciaals, maar miscschien zou je es gewoon apart met hem samen kunnen gaan dansen zonder dat dat meisje erbij is. Zo kan hij toch zn hobby behouden zoals ie was..

Ik zou me als dat meisje ook toch behoorlijk lullig voelen als mn danspartner het ineens perse met zn vriendin moet doen omdat die jaloers is.

Maar goed.. je hebt kans dat het op de langere termijn iets beknellends voor hem gaat worden, maar als jullie hier allebei echt heel zeker van zijn.. I can't stop you
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:14
sientjuh
sientjuh is offline
We dansen sowieso in dezelfde les omdat het toch ongeveer hetzelfde niveau is, dus met hem dansen deed ik toch al wel eens, maar ik snap wat je bedoelt, dat heb ik zelf ook al bedacht.
Nu zit hij op een andere school en speelt in een orkest, terwijl ik gewoon muziekles heb en in een bandje zing...
We hebben nog wel een beetje een eigen leven hoor

Waar ik wel mee zit: van zijn school ken ik zo'n beetje iedereen. Ook zijn vrienden enzow. Hij daarentegen kent niemand van mijn school, mijn schoolvrienden heeft hij nog nooit gezien.
Soms denk ik dat ik misschien een te groot deel uitmaak van zijn leven, in verhouding met zijn deel aan het mijne.
Maar dit heeft niks met dansen te maken, want daar zien we elkaar toch wel...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten