Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 15:25
D-sire
D-sire is offline
Hallo,

Sinds een paar maanden begin ik steeds meer vocht vast te houden. Ik weeg me om de week bij de fitness en die hebben zo'n superdeluxe weegschaal waar je vetmassa, lichaamsvocht enz. op een bonnetje uitgeprint worden. Maar ik merk dus dat ik iedere keer aankom terwijl ik alleen maar minder en gezonder eet! Toen ik laatst naar het lichaamsvocht keek, zag ik dat dat heel sterk gestegen was ten opzichte van de rest . Nu is mijn vraag dus eigenlijk: Hoe kan ik zorgen dat mijn lichaam minder vocht vasthoudt? Veel zout eet ik niet, dus daar kan het niet aan liggen...

xxxx
Oud 05-09-2002, 19:00
D-sire
D-sire is offline
Mensjes kom op nou...
Oud 05-09-2002, 19:21
Angeles
Angeles is offline
Ik weet het niet, ik heb trouwens nog nooit van zo'n weegschaal gehoord. Ik zou het als ik jou was gewoon aan de huisarts vragen, misschien heeft het met je hormonen te maken of met wat je eet.

Ik zou je graag willen helpen, maar ik denk dat je het toch echt beter aan een dokter kan vragen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:29
Verwijderd
geen idee, maar moet je nu ongesteld worden ofzo? dan houdt je lichaam meer vocht vast
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:03
Kat
Kat is offline
weeg je je voor of na het fitnssen?
dat kan ook og uitmaken, hoeveel vocht je 'uitgezweten' hebt...
Oud 05-09-2002, 20:08
Balance
Balance is offline
vetmassa moet je toch met zo'n apparaatje meten? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een weegschaal zomaar weet welk deel van je gewicht vet is en welk deel niet.
(bij iedereen is z'n vetpercentage anders, dus ook niet te berekenen ofzo dmv je gewicht alleen)

Maar ik zou me d'r geen zorgen over maken. Je kan beter meer wegen waarbij het gewicht zich in het vocht o.a. bevindt, als dat het allemaal vet is dat veel weegt.
Oud 05-09-2002, 20:41
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
linda85 schreef:
vetmassa moet je toch met zo'n apparaatje meten? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een weegschaal zomaar weet welk deel van je gewicht vet is en welk deel niet.
(bij iedereen is z'n vetpercentage anders, dus ook niet te berekenen ofzo dmv je gewicht alleen)
Nee das niet waar, deze weegschaal meet je verpercentage door een piepklein stroomstootje door je lichaam te laten gaan. Daardoor wordt ook je lichaamsvocht en je weestand bepaald.

Citaat:

Maar ik zou me d'r geen zorgen over maken. Je kan beter meer wegen waarbij het gewicht zich in het vocht o.a. bevindt, als dat het allemaal vet is dat veel weegt.
Nee maar ik wil dat dat vocht ook verdwijnt.. Het zit me gewoon in de weg..
Oud 05-09-2002, 20:42
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
geen idee, maar moet je nu ongesteld worden ofzo? dan houdt je lichaam meer vocht vast
Ik moet vrijdag over een week weer ongesteld worden, zou het daarmee te maken kunnen hebben??
Oud 05-09-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef:

Ik moet vrijdag over een week weer ongesteld worden, zou het daarmee te maken kunnen hebben??
ja misschien ,als je ongesteld moet worden ofzo hield je lichaam vocht vast, maar of dat een week van te voren ook is weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef:

Ja, dat kan.
En ik weet niet of je de pil slikt, maar dat heeft er zeker weten mee te maken.
Ik ben trouwens blij dat ik nog nooit ergens zo'n weegschaal heb gezien, want ik zou er echt panisch van worden denk ik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten