Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 15:33
sase
sase is offline
Mijn moeder is zelf aan alcohol verslaafd, al zo'n 20 jaar, en het lijkt er niet op dat het beter wordt. Ik praat weleens met mensen, maar sosm gaat praten beter met mensen die ook in deze situatie zitten/hebben gezeten. Dus, hier mijn vraag, is er ergens waar wij elkaar kunnen ontmoeten en verhalen uitwisselen enzo? Een website ofzo?
Oud 24-08-2002, 12:25
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Hoi,

Mijn vader is zelf ook alcoholist geweest, zo'n 5 jaar ongeveer denk ik....Maar hij is er nu weer 4 jaar vanaf....

Ik zou best weleens daarover met je willen chatten...

Mijn emailadres is heleenboschma@hotmail.com

xxx Heleen
Oud 26-08-2002, 18:49
Quiana
Quiana is offline
Er is een site voor alcoholisten, met een
apart gedeelte voor de kinderen ervan -www.aa.com- geloof ik.. kweet niet zeker..
Als t goed is kan je in de bieb,school,bepaalde instanties
foldertjs halen over contactgroepen/hoe dat ook heet,
sites etc.
veel sterkte iig,
-xxx-
Oud 26-08-2002, 19:09
Elysium Dream
Ik kan je niet helpen aan een site, behalve die van AA dan, maar als je wilt, mag je ook altijd met mij praten op msn.

jessiedepressie@hotmail.com

Sterkte..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:33
whizzer
whizzer is offline
Mijn pa is dr al zo'n 30 jaar aan verslaafd, en mn ouders zijn na bijna 25 jaar huwelijk voornamelijk daarom uit elkaar gegaan. Als je wil kun je me adden op msn -> binnertvanharinxma@hotmail.com
Oud 26-08-2002, 20:09
REIE
REIE is offline
Mijn pa dringt ook steeds meer, sinds 3 maanden ineens een klein glaasje wodka, en sowieso wijn. Gelukkig wordt-ie er (nog?) niet vervelend van.

REIE
Oud 28-08-2002, 20:14
sase
sase is offline
Kan ik m'n moeder verplicht laten opnemen? Of kunnen wij beter gezegd? Want ze slaat ons niet ofzo, ze bezorgt ons alleen een geestelijke inzinking. Schuldgevoelens aanpraten, gemanipuleer..Maar het zal wel niet erg genoeg zijn om haar echt verplicht op te laten nemen.

Mijn ouders willen niet uit elkaar gaan omdat 1) m'n pa houdt nog van m'n moeder, hoewel ze denkt hem niet nodig te hebben en 2) voor de kinderen. Nou, wij kinderen hebben liever dat ze scheiden en 3) als ze uit elkaar zouden gaan betekent dat dat m'n moeder zichzelf nog meer naar de goot helpt. Als ze niet een keer depressief wordt/zelfmoord pleegt krijgt ze welk kanker of zo (ze rookt veel, zuipt dus ontzettend). Ik ben er s avonds best wel bang voor om thuis te komen, omdat ze vaak ook met de auto weggaat, ook als ze gezopen heeft. En als ze nou iemand aanrijdt? Dan zou ik me ook zo schuldig voelen. Maar ik ben dus steeds minder thuis (blijf zo lang mogelijk op school hangen, ga heel vaak naar m'n vriend enzo) en ik neem ook niemand mee naar huis..vorig jaar mijn verjaardag had ik 4 mensen meegenomen, en m'n moeder was ontzettend dronken. Ze begon een vriendin van mij af te kraken en haar ouders ook, waar ze bij was!!! Toen waren we naar boven met een film en kwam ze echt om de 5 a 10 minuten vragen of we iets nodig hadden, ze vergat elke keer weer dat ze geweest was.

NOu is er weer een ontzettende ruzie omdat m'n zus d'r 18e verjaardag ook met d'r vrienden wil vieren. Onzinnig onderwerp he? Maar ja, als m'n moeder gezopen heeft weet ze niet eens meer wat 1+1 is, laat staan dat ze redelijk is. Officieel hebben m'n zus en ik ook huisarrest tot kerst...heeft ze ook bedacht toen ze dronken was.

Dit intresseert waarschijnlijk niemand, maar ik moet ff m'n verhaal kwijt. Ik slaap ontzettend slecht, eet nauwlijks meer, alleen zoetigheden, daar ga ik me iets beter door voelen. School is weer begonnen, k zit in 4 gymnasium en zal dus hard moeten werken, dat is echter onmogelijk hier thuis. ik slaap zo'n 3 a 5 uur per nacht, 6 of 7 als ik mazzel heb, en als ik eens een volle nacht slaap dan is het zo onrustig dat ik wakker wordt alsof ik maar een uur heb geslapen.

Het moeilijkste is dat ik nog steeds van haar houd, en ik wil zo graag dat ze weer beter wordt! Ze heeft zoveel problemen gehad in haar leven, dit is teveel voor haar! Ze moet hulp zoeken, maar dat wil ze niet...

Hele verhaal, maar nu ben ik het even kwijt, tot ik weer slapen moet en uren wakker lig te piekeren..maar dat is nu nog niet. Wie weet iets om mij te helpen? Ik ben bijna ten einde raad.
Oud 04-09-2002, 11:15
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Mijn vader heeft een hele tijd niet bij ons in huis gewoont....M'n ouders hadden een dierenspeciaalzaak...Dat moest m'n moeder helemaal alleen doen....En nog voor 3 kinderen zorgen...M'n vader heeft een hele tijd in een tentje gewoont op een camping en ook nog in een huis in een ander dorp...

We zijn nog op vakantie geweest naar belgie...Mijn moeder moest rijden want m'n vader had weer gezopen...We zouden eerst niet eens meer op vakantie vanwege m'n vader enz...
Maar wij wouden graag....Toen ging het al veel beter...

Toen zijn we naar Heerenveen verhuist...Daar is ie nog een jaar verslaafd geweest...Toen hoorde hij dat ie gedottert moest worden...(dan wordt er een ader naar het hart weer geopend)
Toen ging ie echt stoppen....

Ik herken veel uit je verhaal meissie....Zoals dat rijden als ie dronken is...Ik was een keer bij m'n tante uit logeren....Toen had hij me opgehaald...Stom dronken..En ik zat bij hem in de auto...dat was best eng soms....

Maar nu is ie er gelukkig bijna 5 jaar vanaf...

Je moet echt praten met je zus, je vader en andere familieleden....Zet je moeder het huis uit ofzo (klinkt hard) Maar dan leert ze het wel hoor...Verstop de drank en geef geen autosleutels en stuur haar op bed.....

Meer tips kan ik niet geven....
Oud 04-09-2002, 18:42
Miss Helena
Miss Helena is offline
Er moet iets gebeuren. Dit is voor jou en je familie bijna onmogelijk uit te houden... Er moet iets gebeuren wat goed tot haar doordringt. Praten helpt niet denk ik. Zoek hulp bij een instantie, of ja, zet haar t huis uit. Het klinkt heel hard, zoals ik het las bij Heleentjuh, maar dat is wel een manier om tot iemand door te dringen... Veel sterkte meisje, veel liefs Heleen.
Oud 05-09-2002, 16:50
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
sase schreef:
Kan ik m'n moeder verplicht laten opnemen? Of kunnen wij beter gezegd? Want ze slaat ons niet ofzo, ze bezorgt ons alleen een geestelijke inzinking. Schuldgevoelens aanpraten, gemanipuleer..Maar het zal wel niet erg genoeg zijn om haar echt verplicht op te laten nemen.

Mijn ouders willen niet uit elkaar gaan omdat 1) m'n pa houdt nog van m'n moeder, hoewel ze denkt hem niet nodig te hebben en 2) voor de kinderen. Nou, wij kinderen hebben liever dat ze scheiden en 3) als ze uit elkaar zouden gaan betekent dat dat m'n moeder zichzelf nog meer naar de goot helpt. Als ze niet een keer depressief wordt/zelfmoord pleegt krijgt ze welk kanker of zo (ze rookt veel, zuipt dus ontzettend). Ik ben er s avonds best wel bang voor om thuis te komen, omdat ze vaak ook met de auto weggaat, ook als ze gezopen heeft. En als ze nou iemand aanrijdt? Dan zou ik me ook zo schuldig voelen. Maar ik ben dus steeds minder thuis (blijf zo lang mogelijk op school hangen, ga heel vaak naar m'n vriend enzo) en ik neem ook niemand mee naar huis..vorig jaar mijn verjaardag had ik 4 mensen meegenomen, en m'n moeder was ontzettend dronken. Ze begon een vriendin van mij af te kraken en haar ouders ook, waar ze bij was!!! Toen waren we naar boven met een film en kwam ze echt om de 5 a 10 minuten vragen of we iets nodig hadden, ze vergat elke keer weer dat ze geweest was.

NOu is er weer een ontzettende ruzie omdat m'n zus d'r 18e verjaardag ook met d'r vrienden wil vieren. Onzinnig onderwerp he? Maar ja, als m'n moeder gezopen heeft weet ze niet eens meer wat 1+1 is, laat staan dat ze redelijk is. Officieel hebben m'n zus en ik ook huisarrest tot kerst...heeft ze ook bedacht toen ze dronken was.

Dit intresseert waarschijnlijk niemand, maar ik moet ff m'n verhaal kwijt. Ik slaap ontzettend slecht, eet nauwlijks meer, alleen zoetigheden, daar ga ik me iets beter door voelen. School is weer begonnen, k zit in 4 gymnasium en zal dus hard moeten werken, dat is echter onmogelijk hier thuis. ik slaap zo'n 3 a 5 uur per nacht, 6 of 7 als ik mazzel heb, en als ik eens een volle nacht slaap dan is het zo onrustig dat ik wakker wordt alsof ik maar een uur heb geslapen.

Het moeilijkste is dat ik nog steeds van haar houd, en ik wil zo graag dat ze weer beter wordt! Ze heeft zoveel problemen gehad in haar leven, dit is teveel voor haar! Ze moet hulp zoeken, maar dat wil ze niet...

Hele verhaal, maar nu ben ik het even kwijt, tot ik weer slapen moet en uren wakker lig te piekeren..maar dat is nu nog niet. Wie weet iets om mij te helpen? Ik ben bijna ten einde raad.

je verhaal boeit me zeker ik maak min of meer t zelfde door ik weet niet zow snel een site ofzow maar misshcien kunnen we ervaringen uitwisselen, ik heb oowk in een praatgroep er voro gezeten. Vind t verder wel interresant dat we de zelfde leeftijd ehbben enzow, me msn is freak_je@hotmail.com
Reageren

Regels voor berichten