uhm... de wereld van Sofie - Jostein Gaarder
Misschien toch een ander boek, maar dit schoot me het eerst te binnen . Oja en Pluk van de Petteflet natuurlijk
Het zijn er vier:
De wereld van Sofie - Jostein Gaarder
De teerling is geworpen - Sartre
Niemand is onsterfelijk - S. de Beauvoir (nu uitgegeven als 'alle mensen zijn sterfelijk')
Ronja de Roversdochter (als kind mijn lievelingsboek )
Rad des Tijds serie, Robert Jordan
In de ban van de ring, Tolkien
Torenhoog en mijlen breed + Ogen van tijgers, van Tonke Dragt
De stam van de holenbeer, Jean M. Auel
De boeken over Thomas Covenant, van geen idee welke schrijver
Nog ladingen meer, moet ik doorgaan?
04-09-2002, 16:20
Verwijderd
Het ligt aan mijn stemming, maar meestal ga ik voor de Dune-serie van Frank Herbert, Nineteen Eighty-four van George Orwell en het werk van Douglas Adams.
Maar ik durf niet te spreken van één beste boek ooit.
Is het wel mogeljik om een "beste boek ooit" te hebben? Ik vraag het me af, je kan toch moeilijk van alle verschillende genres, van alle boeken, van de boeken die je op de basisschool las en de boeken die je nu leest, een beste boek hebben?
Met zoveel verschillende dingen, zoveel verschillende herinneringen aan een bepaald boek, hoe kan je dan een bepaald boek het leukste vinden?
Ik vind dan eerder voor een bepaald genre het ene boek toffer dan het andere, maar een "boek der boeken"? Ik geloof niet dat ik dat heb.
Jullie wel?
ik heb echt bar weinig gelezen, gewoon omdta ik te weinig tijd ervoor heb, en ik word er altijd zo duf van want als ik begin in een boek moet ik het altijd uitlezen, en dan ben ik al snel een hele dag bezig...best vermoeiend
maar van wát ik heb gelzen tsja...ik denk toch dat ik veel verhalen van Edgar Allan Poe leuk vind, ik heb een best wel groot en een best wel oud boek van Poe van m'n pa heb gejat euh...geléénd waar ik wel blij mee ben...
Poe is fijn. Niet alleen vanwege zijn geniale (ietwat doodgebruikte) The Raven, maar ook zijn proza is fijn. Ik heb een enorm, negenhonderd bladzijden tellend boek met het complete proza van Poe, incluis al zijn brieven.
ach, das alweer een maand gelede, en misschien heeft 45% van de mensheid in die maand een boek gelezen dat ze nóg beter vonden dan het voormalige beste boek dat in het topic van vorige maand genoemd werd. <--
ehm, het eerste boek wat me te binnen schiet is
De stad der blinden - José Saramago
Maar er zijn zóveel enorm goede boeken, sommige kan je absoluut niet met elkaar vergelijken en tja... het ligt idd ook aan mijn stemming...
05-09-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
ach, das alweer een maand gelede, en misschien heeft 45% van de mensheid in die maand een boek gelezen dat ze nóg beter vonden dan het voormalige beste boek dat in het topic van vorige maand genoemd werd. <--
Jah en zo kan je telkens een nieuw topic openen. Op games worden ze hiervoor ook gesloten.