Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
hier vind je een heel topic over make-up.. misschien kan je daar wat tips vinden
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, toen ik 10 was dacht ik nog niet eens aan make-up..Dat kwam pas toen ik 11 was..
![]() ![]() ![]() Hahaha.. ![]() Ik vind Max Factor een goed cosmetica merk. De 2-1 foundation werkt echt perfect, niemand ziet dat ik het draag (huh? Karliene?? Jij hebt toch nooit make-up op? << ik bedoel maar..) Ook heb ik de blush, ook heel handig als je wat bleek bent..Ziet er helemaal niet onnatuurlijk uit. * Je kan het beste niet vloeibare foundation nemen. Dat ga je snel zien. * Gebruik een mascara die een natuurlijk effect geeft (l'oréal intensifique bijvoorbeeld) en gebruik een wimperkrultang!! Je kan echt alle krulmascara's uit gaan proberen (en honderden guldens verspillen), maar niets werkt goed (in mijn ogen dan) En last but not least. Zorg ervoor dat je lippen er gezond uitzien. Dat fleurt het hele gezicht op! |
![]() |
||
Citaat:
ze hoeft er toch niet mee te "showen", ze vraagt alleen om tips en advies... (misschien vind ze het net als jou en vele anderen op die leeftijd gewoon leuk dingen uit te proberen etc etc.) en daarnaast hoeft het feit dat ze make-up wilt gebruiken toch niet te betekenen dat ze van plan is dr hele gezicht te plamuren met gamma-goedjes (er bestaat ook nog zoiets als bescheiden make-up gebruik; in de vorm van oogschaduw, mascara, etc) maargoed *stopt met miereneuken* Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 22:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
bourjois is een goed (en mooi) merk! ![]() en test lipgloss uit voordat je het koopt, want de meeste lipglossen plakken en dat is irri (echt alles plakt eraan vast, inclusief vliegjes die je tegenkomt op de fiets) |
![]() |
|
bourjois is een goed (en mooi) merk!
![]() en test lipgloss uit voordat je het koopt, want de meeste lipglossen plakken en dat is irri (echt alles plakt eraan vast, inclusief vliegjes die je tegenkomt op de fiets) [/B][/QUOTE] argh, daar kan ik van meespreken, erg vies trouwens ![]() maar alle lipgloss die ik heb is zo plakkerig... xxx Ems |
![]() |
|
eerst even dit: gebruik je make-up met mate. Het ziet er namelijk niet uit als je felblauwe oogschaduw op hebt, met te vel eye-liner omdat het niet goed lukt om een DUN lijntje om je ogen te maken en daarbij nog eens roze blush en een felle kleur lippenstift. Zoiets dus. Het is misschien leuk om dat een keer uit te proberen, maar het is wat minder om er mee over straat te gaan (zo zie ik hte tenminste).
Ik zou zeggen probeer eerst gewoon make-up uit in niet te opvallende kleuren, en je hoeft niet je hele gezicht vol te smeren, als je je ogen mooi hebt op gemaakt dan is een klein beetjelipgloss of onopvallende lippenstift al genoeg. En andersom ook. Als je gewoon een bruintint oogschaduw opdoet, wat mascara en wat lipgloss zie je er vaak al wat beter/anders uit, en je hebt niet dat iedereen je nakijkt met een blik van: jezus, heeft die zich latn schminken als clown ofzo.
|
![]() |
Als je 10 bent zou ik inderdaad erg zuinig met make-up doen.
Dingetjes waar je mee kan beginnen: -Bruine mascara, valt niet erg op, maar maakt je wimpers uiteraard wel iets langer en krullender ![]() -Lipgloss-torentjes van de Hema. (Is niet van dat plakspul, maar een subtiel kleurtje.) Andere dingetjes om te doen zijn bijvoorbeeld: gezichtsmaskertjes, bodylotion of een lekker geurtje kopen etc. Zelf gebruik ik: -Mascara -Blistex lippenbalsem -Soms lichtbruine oogschaduw (-Bij een erg mislukt ochtendgezicht wil een lichte foundation in combinatie met bronzingpouder nog weleens helpen.)
|
![]() |
Eye-gloss van de hema kopen!
![]() Is een btje rotspul, maar ze hebben wel de leukste kleurtjes.. En t is betaalbaar, want bourjois heeft ook leuke oogschaduw, maar is een beetje duur.. ![]() (Ik vind t ook een btje gezeik, een meisje van 10/11 kan er heel lief uitzien met een klein btje roze.. en wie zegt er dat ze daadwerkelijk 10 is, hoeveel mensen hebben niet 1 of 3 in hun leeftijd staan..) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() zelf gebruik ik niet zoveel make-up meer. af en toe wat oogpotlood (zwart) en mascara (zwart). Maar meer make-up bij mij staat ook niet echt mooi dus doe ik het ook niet. Goed merk? ehm, tjah, Hema heeft wel goede dingen die niet duur zijn ![]() ![]()
|
dingen van de hema zijn goedkoop, dus daar koop ik meestal oogscaduw en mascara en oogpotlood. soms ook van miss sporty. is best duur maar kvinnut wel goed.
je kan verschillende oogschaduws in elkaar laten overlopen *is mooi* verder heb ik niet echt tips want ik doe niet vaak make-up op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar volgens mij moet dit meisje gewoon lekker felle kleurtjes boven haar ogen doen, en verder niet zo veel, misschien wat mascara.. ik weet nog dat ik in de brugklas met felblauwe oogschaduw liep, hartstikke melig ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als je idd nog maar 10 bent hou je dan aan een beetje basic en lief. Anders staat het zo van "ik wil er oud uit zien en weet niet hoe dat moet"
Doe een beetje lichtblauwe, rose, witte oogscaduw op. Mascara kan nog wel, maar niet te overdreven, en wel netjes doen. Oppasen dat er geen klontjes van komen dus. Op je lippen kun je een beetje lipgloss smeren, maar lippenstift en te veel glimmende en gekleurde lipgloss staat niet op die leeftijd. Een klijn beetje glittertjes onder je oog is ook wel leuk, maar dat zou ik niet gewoon overdag doen, is meer iets voor een feestje ofzow.
|
![]() |
Ik gebruik niet veel make up, heb het niet nodig, vind ik zelf (ben al donker met grote blauwe ogen, kan ook zonder make up).
Ik gebruik mascara, lipgloss en soms een lippotloodje en soms ook een beetje goudglans van de Bodyshop op mijn ogen. Ik weet niet of je echt 10 jaar oud bent, als je voor het eerst gaat experimenteren kun je misschien zo'n make updoos kopen met verschillende kleurtjes om uit te zoeken wat je leuk staat. Bruine mascara is een goed idee, of kleurloze wimpergel (te koop bij de Bodyshop), dat geeft een onschuldig effect. Gebruik niet alles bij elkaar (oogschaduw, lippenstift, rouge, oogpotlood). Bij een jong persoon vind ik rouge, oogpotlood/eyeliner en lippenstift al snel te veel van het goede. Zelf ben ik me pas echt gaan opmaken toen ik een jaar of 16, 17 was. Toen ik 14 was experimenteerde ik wel, maar deed het nog niet regelmatig. Vraag anders eens aan een ouder persoon of ze je wil helpen met opmaken. |
![]() |
|
Ik gebruik nooit veel make-up.
Meestal wat (licht)bruine oogschaduw en zwarte mascara. Nooit oogpotlood want ik kan maar geen goed lijntje trekken (ja, onder m'n bovenste wimpers, het stukje huid wat dus tussen je wimpers en je oogbol zit maar dat blijft niet zitten dus ben ik er maar mee opgehouden ![]() Ik koop bijna al m'n make-up bij de Hema. Zoveel geld heb ik niet en ookal is 't bij de Hema goedkoop, 't werkt net zo goed als die duurdere merken. 'T enige wat ik niet van de Hema heb is mascara, die van Hema blijft niet erg goed zitten (de kleurloze wel trouwens). Love LA: als je echt 10 bent en je toch al wil opmaken zou ik het als ik jou was houden op een beetje poeder, bruine of kleurloze mascara en lipbalm. Als je oogschaduw wilt gebruiken zou ik lichtbruine gebruiken. Dan zie je er niet al te opgemaakt uit, maar zijn je ogen en lippen toch wat geaccentueerd. Ik ben het wel eens met Angeles. Als je nog zo jong bent moet je je niet al te erg opmaken, da's niet echt mooi. Zelf ben ik begonnen met make-up toen ik 14 was en dat was alleen wat lichte oogschaduw... En vragen het idd anders es aan een ouder persoon (moeder, zus) of aan je vriendinnen!
|
Verwijderd
|
nou ehm ik draag nooit make up, maar 'k had van de week voor de gein eens geprobeert of 'k het mooi kon krijge...
'k had zwarte mascara opgedaan en een zwart lijntje boven en onder mijn ogen... en lichtroze oogschaduw... en beetje lichtbruinige lippenstift.. nouja... 'k wist niet dat ik zo knap kon zijn.... 'k stond er ech versteld van.. ('k wil niet opscheppen hoor) toch gebruik ik geen make up meer ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb altijd een klein beetje foundation op, om me huid wat bruiner te laten maken en mooi egaal te maken. Dan doe ik oogpotlood onder en boven me ogen en vervaag het een beetje waardoor je mooie smokey-eyes krijgt, en dan wat mascara, en lippenstift, kleur heel verschillend ligt aan de kleding.
Als ik jou was zou ik eerst huismerken, als hema en etos probereb, helemaal niet duur, en werken goed.. Liefs Angellove
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik wil nu visagiste worden, dus de liefde voor make-up zat er al vroeg in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja, ik deed ook verstoppertje toen. O nee. LTSsen maar oke; 't idee.
Nu gaan mensen al met hun 6e leeftijd op uiterlijk letten, make up gebruiken, dure kleren kopen en al die andere ongein. En dan gaan mensen die dat niet kunnen betalen zich lelijk voelen of worden gepest omdat ze 'lelijk' zijn (lees geen make up hebben of dure kleren). Ze voelen zich onzeker, krijgen bolimia en dat andere. Krijgen depressies, gaan zichzelf snijden enz.. En dat moet gestopt worden! Zeg nee tegen kleuters met make up! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Make-up Rivka | 78 | 14-07-2012 10:08 | |
Liefde & Relatie |
Bleh, make-up! mmbouw92 | 52 | 10-08-2009 22:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
jongens en make-up SimplyABoy19 | 50 | 17-05-2004 19:20 | |