Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2002, 19:36
Verwijderd
heeft iemand nog leuke tips voor make-up daarmee bedoel ik merken en hoe je het zelf draagt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 20:08
rodina
rodina is offline
10 jarige meisjes zien er imho niet uit met make-up..

Bourjois, Chanel, Lancome, Clinique heeft mooie dingen, zijn wel redelijk duur, maar tis mooi spul.

Kheb meestal een lijntje eyeliner boven m'n oog, net onder mn wenkbrouw, zwarte mascara, een heel licht tintje vervaagt, en de buitenste hoek van m'n oog meestal iets bruinigs, of zwart. Nooit echt donker. Soms trek ik dat lijntje iets door, op plak heel creatief sterretjes, hangt van tijd/zin af. Ik ga gewoon naar school en om er uit te zien als een barbie.. nee bedankt. Met uitgaan, maak ik me iets donkerder op.
Oud 23-08-2002, 21:12
xsten
xsten is offline
Citaat:
love LA schreef:
heeft iemand nog leuke tips voor make-up daarmee bedoel ik merken en hoe je het zelf draagt
Koop het grote Tina-ik-ben-10-en-wil-zo-graag-make-up-boek!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 21:18
Verwijderd
hier vind je een heel topic over make-up.. misschien kan je daar wat tips vinden
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 21:44
ruby soho
ruby soho is offline
jezus, zeik niet zo over leeftijd (zegt meer iets over jullie "volwassenheid" dan die van haar) laat dat kind dr gang gaan, alsof jullie op die leeftijd niet begonnen met dingen uit proberen enzo?

maargoed, ontopic; gebruik gewoon huismerken enzo, zijn meestal net zo goed en een stuk goedkoper

gewoon wat verschillende kleurtjes oogschaduw kopen en een mascararoller ofzo, beetje uitproberen wat je leuk vind en wat jou t mooist staat
kunt op zich ook gaan kliederen met lipgloss als je dat leuk/mooi vind... mijn smaak is t niet echt (t smaakt vies en k krijg er keelpijn van ) heb je ook verschillende kleurtjes van

eh ikzelf zet meestal gewoon lijntje met eyeliner/kohlpotlood
soms wat oogschaduw (lilapaars/parelmoer) en mascara erbij und klaar
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:03
rodina
rodina is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
jezus, zeik niet zo over leeftijd (zegt meer iets over jullie "volwassenheid" dan die van haar) laat dat kind dr gang gaan, alsof jullie op die leeftijd niet begonnen met dingen uit proberen enzo?

maargoed, ontopic; gebruik gewoon huismerken enzo, zijn meestal net zo goed en een stuk goedkoper

gewoon wat verschillende kleurtjes oogschaduw kopen en een mascararoller ofzo, beetje uitproberen wat je leuk vind en wat jou t mooist staat
kunt op zich ook gaan kliederen met lipgloss als je dat leuk/mooi vind... mijn smaak is t niet echt (t smaakt vies en k krijg er keelpijn van ) heb je ook verschillende kleurtjes van

eh ikzelf zet meestal gewoon lijntje met eyeliner/kohlpotlood
soms wat oogschaduw (lilapaars/parelmoer) en mascara erbij und klaar
Tuurlijk wel, maar een volgeplamuurd kind ziet er niet uit. Zeker jonge mensen, zien er met make-up belachelijk uit, in de zin van kijk zie mij even vet stoer en oud zijn met make-up *god ik klink als m'n moeder* Toen ik zo oud was liep ik ook te knoeien met make-up, maar voor over straat, nee..
Oud 23-08-2002, 22:10
Verwijderd
Haha, toen ik 10 was dacht ik nog niet eens aan make-up..Dat kwam pas toen ik 11 was.. .. Ik ben begonnen met Miss Sporty en Hema huismerk..
Hahaha..

Ik vind Max Factor een goed cosmetica merk. De 2-1 foundation werkt echt perfect, niemand ziet dat ik het draag (huh? Karliene?? Jij hebt toch nooit make-up op? << ik bedoel maar..)
Ook heb ik de blush, ook heel handig als je wat bleek bent..Ziet er helemaal niet onnatuurlijk uit.

* Je kan het beste niet vloeibare foundation nemen. Dat ga je snel zien.
* Gebruik een mascara die een natuurlijk effect geeft (l'oréal intensifique bijvoorbeeld) en gebruik een wimperkrultang!! Je kan echt alle krulmascara's uit gaan proberen (en honderden guldens verspillen), maar niets werkt goed (in mijn ogen dan)

En last but not least. Zorg ervoor dat je lippen er gezond uitzien. Dat fleurt het hele gezicht op!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:12
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
rodina schreef:

Tuurlijk wel, maar een volgeplamuurd kind ziet er niet uit. Zeker jonge mensen, zien er met make-up belachelijk uit, in de zin van kijk zie mij even vet stoer en oud zijn met make-up *god ik klink als m'n moeder* Toen ik zo oud was liep ik ook te knoeien met make-up, maar voor over straat, nee..
tijden veranderen

ze hoeft er toch niet mee te "showen", ze vraagt alleen om tips en advies... (misschien vind ze het net als jou en vele anderen op die leeftijd gewoon leuk dingen uit te proberen etc etc.) en daarnaast hoeft het feit dat ze make-up wilt gebruiken toch niet te betekenen dat ze van plan is dr hele gezicht te plamuren met gamma-goedjes (er bestaat ook nog zoiets als bescheiden make-up gebruik; in de vorm van oogschaduw, mascara, etc) maargoed *stopt met miereneuken*

Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 00:47
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
ruby soho schreef:

tijden veranderen

ze hoeft er toch niet mee te "showen", ze vraagt alleen om tips en advies... (misschien vind ze het net als jou en vele anderen op die leeftijd gewoon leuk dingen uit te proberen etc etc.) en daarnaast hoeft het feit dat ze make-up wilt gebruiken toch niet te betekenen dat ze van plan is dr hele gezicht te plamuren met gamma-goedjes (er bestaat ook nog zoiets als bescheiden make-up gebruik; in de vorm van oogschaduw, mascara, etc) maargoed *stopt met miereneuken*
wat zullen die mieren balen zeg
Oud 24-08-2002, 01:33
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Citaat:
Karliene schreef:

En last but not least. Zorg ervoor dat je lippen er gezond uitzien. Dat fleurt het hele gezicht op!
daar ben ik het ook wel mee eens. sommige meiden maken hun lippen zo bleek op (of juist veeeeeeeel te donker), dat ziet er niet uit (vind ik)

bourjois is een goed (en mooi) merk!
en test lipgloss uit voordat je het koopt, want de meeste lipglossen plakken en dat is irri (echt alles plakt eraan vast, inclusief vliegjes die je tegenkomt op de fiets)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 10:39
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
bourjois is een goed (en mooi) merk!
en test lipgloss uit voordat je het koopt, want de meeste lipglossen plakken en dat is irri (echt alles plakt eraan vast, inclusief vliegjes die je tegenkomt op de fiets) [/B][/QUOTE]

argh, daar kan ik van meespreken, erg vies trouwens
maar alle lipgloss die ik heb is zo plakkerig...

xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 11:28
Breg
Breg is offline
eerst even dit: gebruik je make-up met mate. Het ziet er namelijk niet uit als je felblauwe oogschaduw op hebt, met te vel eye-liner omdat het niet goed lukt om een DUN lijntje om je ogen te maken en daarbij nog eens roze blush en een felle kleur lippenstift. Zoiets dus. Het is misschien leuk om dat een keer uit te proberen, maar het is wat minder om er mee over straat te gaan (zo zie ik hte tenminste).
Ik zou zeggen probeer eerst gewoon make-up uit in niet te opvallende kleuren, en je hoeft niet je hele gezicht vol te smeren, als je je ogen mooi hebt op gemaakt dan is een klein beetjelipgloss of onopvallende lippenstift al genoeg. En andersom ook. Als je gewoon een bruintint oogschaduw opdoet, wat mascara en wat lipgloss zie je er vaak al wat beter/anders uit, en je hebt niet dat iedereen je nakijkt met een blik van: jezus, heeft die zich latn schminken als clown ofzo.
Oud 24-08-2002, 18:09
feline
feline is offline
Als je 10 bent zou ik inderdaad erg zuinig met make-up doen.
Dingetjes waar je mee kan beginnen:
-Bruine mascara, valt niet erg op, maar maakt je wimpers uiteraard wel iets langer en krullender
-Lipgloss-torentjes van de Hema. (Is niet van dat plakspul, maar een subtiel kleurtje.)

Andere dingetjes om te doen zijn bijvoorbeeld: gezichtsmaskertjes, bodylotion of een lekker geurtje kopen etc.

Zelf gebruik ik:
-Mascara
-Blistex lippenbalsem
-Soms lichtbruine oogschaduw
(-Bij een erg mislukt ochtendgezicht wil een lichte foundation in combinatie met bronzingpouder nog weleens helpen.)
Oud 25-08-2002, 09:23
yvonnaah
yvonnaah is offline
ik vind fel rose meestal wel kewl!! dat je dan nog net boven je oog smeert (ja heel bijzonder *kuch*) en dan aan de buitenkant ook nog een beetje en dan zo net onder je wenkbrouw!! snappie?? (beetje onduidelijk.. maark kweet nie hoek da anders moet zegguh!! )
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:33
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Eye-gloss van de hema kopen!

Is een btje rotspul, maar ze hebben wel de leukste kleurtjes.. En t is betaalbaar, want bourjois heeft ook leuke oogschaduw, maar is een beetje duur..

(Ik vind t ook een btje gezeik, een meisje van 10/11 kan er heel lief uitzien met een klein btje roze.. en wie zegt er dat ze daadwerkelijk 10 is, hoeveel mensen hebben niet 1 of 3 in hun leeftijd staan..)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:38
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
wallflower schreef:

(Ik vind t ook een btje gezeik, een meisje van 10/11 kan er heel lief uitzien met een klein btje roze.. en wie zegt er dat ze daadwerkelijk 10 is, hoeveel mensen hebben niet 1 of 3 in hun leeftijd staan..)
(ik heb 2 in me leeftijd staan )

zelf gebruik ik niet zoveel make-up meer. af en toe wat oogpotlood (zwart) en mascara (zwart). Maar meer make-up bij mij staat ook niet echt mooi dus doe ik het ook niet. Goed merk? ehm, tjah, Hema heeft wel goede dingen die niet duur zijn
Oud 25-08-2002, 09:48
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
dingen van de hema zijn goedkoop, dus daar koop ik meestal oogscaduw en mascara en oogpotlood. soms ook van miss sporty. is best duur maar kvinnut wel goed.
je kan verschillende oogschaduws in elkaar laten overlopen *is mooi*
verder heb ik niet echt tips want ik doe niet vaak make-up op.
Oud 25-08-2002, 11:09
Verwijderd
Citaat:
maantje tuurt schreef:
dingen van de hema zijn goedkoop, dus daar koop ik meestal oogscaduw en mascara en oogpotlood. soms ook van miss sporty. is best duur maar kvinnut wel goed.
je kan verschillende oogschaduws in elkaar laten overlopen *is mooi*
verder heb ik niet echt tips want ik doe niet vaak make-up op.
Miss Sporty is toch een van de goedkoopste make-up merken of ligt dat nou aan mij??
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:36
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:

Miss Sporty is toch een van de goedkoopste make-up merken of ligt dat nou aan mij??
Ja en vind ik ook wel slechte eigenlijk
Oud 25-08-2002, 12:00
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
liefferd schreef:
ik vind fel rose meestal wel kewl!!
als je groene ogen hebt en je smeert wat roze onder en boven je oog (heel dicht langs je oog, als je eronder te werk gaat) dan komt je oogkleur echt heeel mooi uit

maar volgens mij moet dit meisje gewoon lekker felle kleurtjes boven haar ogen doen, en verder niet zo veel, misschien wat mascara.. ik weet nog dat ik in de brugklas met felblauwe oogschaduw liep, hartstikke melig (toen was ik 11)
Oud 26-08-2002, 12:07
Chelsea
Chelsea is offline
bij bart smit heb je speciale kindermake-up
Oud 26-08-2002, 12:20
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
*ziet sig. en zegt verder maar niks*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 15:11
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
UnUsual schreef:

als je groene ogen hebt en je smeert wat roze onder en boven je oog (heel dicht langs je oog, als je eronder te werk gaat) dan komt je oogkleur echt heeel mooi uit
kunt nog beter (lila)paars gebruiken

Citaat:
Chelsea schreef:

beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 15:43
Black Sugar
Black Sugar is offline
Als je idd nog maar 10 bent hou je dan aan een beetje basic en lief. Anders staat het zo van "ik wil er oud uit zien en weet niet hoe dat moet"
Doe een beetje lichtblauwe, rose, witte oogscaduw op. Mascara kan nog wel, maar niet te overdreven, en wel netjes doen. Oppasen dat er geen klontjes van komen dus.
Op je lippen kun je een beetje lipgloss smeren, maar lippenstift en te veel glimmende en gekleurde lipgloss staat niet op die leeftijd.
Een klijn beetje glittertjes onder je oog is ook wel leuk, maar dat zou ik niet gewoon overdag doen, is meer iets voor een feestje ofzow.
Oud 26-08-2002, 15:59
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
ruby soho schreef:

beetje jammer
??
Oud 26-08-2002, 16:04
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
ruby soho schreef:

kunt nog beter (lila)paars gebruiken

thanks
Oud 26-08-2002, 16:07
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:

*ziet sig. en zegt verder maar niks*
jammer, btje doelloze opmerking, vind je niet?
Oud 26-08-2002, 16:43
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
SpiT schreef:

jammer, btje doelloze opmerking, vind je niet?
idd!!
achja..
Oud 26-08-2002, 16:55
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
UnUsual schreef:

thanks
your welcome

mja k heb t ook altijd (keren dat k oogschaduw gebruik dan) beetje mascara en n kohllijntje, et voila... done
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 17:02
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
ruby soho schreef:

your welcome

mja k heb t ook altijd (keren dat k oogschaduw gebruik dan) beetje mascara en n kohllijntje, et voila... done
me 2
Oud 27-08-2002, 18:23
quween
quween is offline
zwart zwart zwart en zwart dat word het deze winter
ici paris daar heb je canel en lancaster die hebben hele mooie zwarte oogschaduw! niet de bedoeling dat je je ogen helemaal zwart maakt! je kunt het ook mengen in ieder geval zwart is hot deze winter!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 18:39
Angeles
Angeles is offline
Ik gebruik niet veel make up, heb het niet nodig, vind ik zelf (ben al donker met grote blauwe ogen, kan ook zonder make up).

Ik gebruik mascara, lipgloss en soms een lippotloodje en soms ook een beetje goudglans van de Bodyshop op mijn ogen.

Ik weet niet of je echt 10 jaar oud bent, als je voor het eerst gaat experimenteren kun je misschien zo'n make updoos kopen met verschillende kleurtjes om uit te zoeken wat je leuk staat. Bruine mascara is een goed idee, of kleurloze wimpergel (te koop bij de Bodyshop), dat geeft een onschuldig effect. Gebruik niet alles bij elkaar (oogschaduw, lippenstift, rouge, oogpotlood).

Bij een jong persoon vind ik rouge, oogpotlood/eyeliner en lippenstift al snel te veel van het goede. Zelf ben ik me pas echt gaan opmaken toen ik een jaar of 16, 17 was. Toen ik 14 was experimenteerde ik wel, maar deed het nog niet regelmatig.

Vraag anders eens aan een ouder persoon of ze je wil helpen met opmaken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:22
Arwyn
Arwyn is offline
Ik gebruik nooit veel make-up.
Meestal wat (licht)bruine oogschaduw en zwarte mascara. Nooit oogpotlood want ik kan maar geen goed lijntje trekken (ja, onder m'n bovenste wimpers, het stukje huid wat dus tussen je wimpers en je oogbol zit maar dat blijft niet zitten dus ben ik er maar mee opgehouden ). Verder soms wat poeder zodat ik niet zo'n glimmende huid (en vooral neus) heb. Voor m'n lippen gebruik ik eigenlijk altijd kleurlozee lipgloss of lippenbalsem met een kleurtje/smaakje.

Ik koop bijna al m'n make-up bij de Hema. Zoveel geld heb ik niet en ookal is 't bij de Hema goedkoop, 't werkt net zo goed als die duurdere merken. 'T enige wat ik niet van de Hema heb is mascara, die van Hema blijft niet erg goed zitten (de kleurloze wel trouwens).

Love LA: als je echt 10 bent en je toch al wil opmaken zou ik het als ik jou was houden op een beetje poeder, bruine of kleurloze mascara en lipbalm. Als je oogschaduw wilt gebruiken zou ik lichtbruine gebruiken. Dan zie je er niet al te opgemaakt uit, maar zijn je ogen en lippen toch wat geaccentueerd. Ik ben het wel eens met Angeles. Als je nog zo jong bent moet je je niet al te erg opmaken, da's niet echt mooi. Zelf ben ik begonnen met make-up toen ik 14 was en dat was alleen wat lichte oogschaduw... En vragen het idd anders es aan een ouder persoon (moeder, zus) of aan je vriendinnen!
Oud 29-08-2002, 16:27
Verwijderd
nou ehm ik draag nooit make up, maar 'k had van de week voor de gein eens geprobeert of 'k het mooi kon krijge...

'k had zwarte mascara opgedaan en een zwart lijntje boven en onder mijn ogen... en lichtroze oogschaduw... en beetje lichtbruinige lippenstift..

nouja... 'k wist niet dat ik zo knap kon zijn.... 'k stond er ech versteld van.. ('k wil niet opscheppen hoor)

toch gebruik ik geen make up meer
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:36
Angellove
Angellove is offline
ik heb altijd een klein beetje foundation op, om me huid wat bruiner te laten maken en mooi egaal te maken. Dan doe ik oogpotlood onder en boven me ogen en vervaag het een beetje waardoor je mooie smokey-eyes krijgt, en dan wat mascara, en lippenstift, kleur heel verschillend ligt aan de kleding.

Als ik jou was zou ik eerst huismerken, als hema en etos probereb, helemaal niet duur, en werken goed..

Liefs Angellove
Oud 01-09-2002, 16:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik gebruik bruine oogscaduw, oogpotlood en mascara. Veel make-up is nie mooi!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 16:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
Nee, ik niet. Dus miep niet zo. 10 jarige kinderen met make up is dom. 10 jarige meisjes moeten nog niet denken over hun uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Nee, ik niet. Dus miep niet zo. 10 jarige kinderen met make up is dom. 10 jarige meisjes moeten nog niet denken over hun uiterlijk.
op mijn 8e was ik al met make-up in de weer, ik had een opmaakpop,dat scheelt, en ik deed ook soms make-up op van mijn moeder,om te kijken wat t nou allemaal was wat ze op der gezicht smeerde en of t me stond.

En ik wil nu visagiste worden, dus de liefde voor make-up zat er al vroeg in.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:29
Count S. Natsgületta
Count S. Natsgületta is offline
ik heb meestal de merken van de Backstage (theather make-up)
verder let ik er niet op. ik heb iig geen klachten
Oud 02-09-2002, 20:55
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Count S. Natsgületta schreef:
ik heb meestal de merken van de Backstage (theather make-up)
verder let ik er niet op. ik heb iig geen klachten
backstage ruled
Oud 02-09-2002, 20:56
Mysterons
Mysterons is offline
"make-up, ik wil make-up, dan kan ik ook eens zien, hoe ik er later uit zal zien"
Oud 04-09-2002, 19:40
Verwijderd
oke guys bedankt
en wat maakt de leeftijd nou uit
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:43
Verwijderd
oeps vergeten mijn zus uit te loggen dus ff om het geen lang berichtje te maken inge 13 is mijn zus en dat berichtje is van mij
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:04
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
It's all about glitters!!

Yea baby yea!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:09
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
It's all about glitters!!

Yea baby yea!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:14
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
"make-up, ik wil make-up, dan kan ik ook eens zien, hoe ik er later uit zal zien"
bijna make-up.. geef me je make-up... mama je make -up
Oud 05-09-2002, 11:08
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
en wat maakt de leeftijd nou uit
Veel.

"Ik ben verdomme 3! Ik wil ook auto rijden!"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

je hebt eigenlijk wel gelijk.. es een keer wat uitproberen kan, maar dat 'es een keer' maak ik hier niet uit op..man tegenwoordig hebben kinderen van 12 al een vaste relatie, in mijn tijd () deden we nog aan verstoppertje.. ok, het kan aan mij liggen maar goed.. ik vind dat kids te snel volwassen willen worden... (ik ruik een nieuwe topic? )
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:59
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, ik deed ook verstoppertje toen. O nee. LTSsen maar oke; 't idee.

Nu gaan mensen al met hun 6e leeftijd op uiterlijk letten, make up gebruiken, dure kleren kopen en al die andere ongein. En dan gaan mensen die dat niet kunnen betalen zich lelijk voelen of worden gepest omdat ze 'lelijk' zijn (lees geen make up hebben of dure kleren). Ze voelen zich onzeker, krijgen bolimia en dat andere. Krijgen depressies, gaan zichzelf snijden enz..

En dat moet gestopt worden! Zeg nee tegen kleuters met make up!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:49
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
gaan zichzelf snijden enz..
idd 't moet stoppen, want ik word gek van die aanstellerige 'snijders'
zucht..
Reageren

Regels voor berichten